Ga naar inhoud


Verschil in TuneIn radio en vTuner


Aanbevolen berichten

Eén plaats in de woning waar, bewust gekozen, nooit een sat.ontvanger of iets dergelijks kan gezet worden door het ontbreken van LAN en/of coax aansluiting. Toch zijn we het "gejengel" op de gewone Vlaamse radiostations kotsbeu. Zovele beteren uit NL te ontvangen (oa 538) en hiervoor is een internetradio in de keuken wel een leuk ding. WLAN gaat immers door heel het huis...

 

Sinds vorige week heb ik zo'n Streamium ding van Philips even op proef staan. Software trekt, Philips kennende in die dingen, op niets, maar de zenderkeuze is fenomenaal. Ik weet enkel dat Philips dmv TuneIn radio werkt.

Enkele (spijtig genoeg duurdere) alternatieven zitten bij Pioneer en zeker bij Loewe. Die laatste hun systemen werken via vTuner.

 

Heeft er iemand ervaring met de ontvangstmogelijkheden van vTuner op zo'n internetradiotoestel, of zijn die identiek aan TuneIn radio?

 

Groetjes,

Gert

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mijn god, als jij 538 al goed vindt. Hoe slecht moeten die Vlaamse zenders dan wel niet zijn? :grin:

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Be my guest :-P

Op 538 geven ze soms nog eens wat leuks zoals oa de gabber top 50 enzo ;-)

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vtuner draait voortreffelijk op elke Samsung smarttv. Maar een Logitech squeezebox is wat je eigenlijk zoekt. Kun je overal mee naar toe nemen.

Nadeel is bij alle internettoestanden en ook bij een Humax met een Ziggo portal of zo'n blackberry dat ze via een internetsite werken en dat kan resulteren in wat dagen geen radio.

 

Natuurlijk zijn er nog meer van die radiootjes. Ik heb een Sam en een Logi. Die Logi werkt heel fijn met de PC samen. Die batterypack en afstandsbediening zou ik er niet bijkopen voor 50 euries. Kan met je android of iphone beter. Ik heb me 50 jaar op ome flip blind gestaard.

Onhoudbaar. Koop niks van Technisat. Ik heb een internetradio van hun gehad. Dit merk vermijd ik na wat ervaringen.

Voor elke extra zender moet je aanvragen en bidden en smeken en binnen jaar geen ondersteuning. En geluid bar slecht.

onthoud wel dat Wifi beperkingen heeft. Homeplugjes zijn wel zo leuk. Geld voor smarttv en die internetradio.

Die Logitech werkt o.m. op tuneln evenzeer.. Heb je er twee dan doen ze stereo. Of ander model dan squeezebox pakken.

Staat hier in de keuken. Tof.

aangepast door rudolfdebeer

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch zijn we het "gejengel" op de gewone Vlaamse radiostations kotsbeu. Zovele beteren uit NL te ontvangen (oa 538)

 

Huh...???? Zoveel beteren uit NL te ontvangen? Als ik iets kots maar dan ook werkelijk kotsbeu ben dan zijn het zenders á la 538.

Dat herrie popie-jopie gewauwel...met alle geweld "leuk" willen zijn.

 

Maar goed, ieder zijn keus en smaak.

Ik gebruik erg veel een oude Blackberry. Als ep heb ik daarop TuneIn geladen en me geregistreerd. Zodoende lopen mijn favorieten (dus niet 538) parallel op mijn PC en BB. Een 3,5mm snoertje naar mijn Pure One mini radio en ik heb muziek van mijn favoriete zenders in de slaapkamer, badkamer of plee.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 2 Internetradio's. De eerste, staat nu in de slaapkamer en is een Medion MD 85651.

Die werkt met Vtuner. Ik ben er erg tevreden over, werkt altijd, heb nooit problemen gehad.

 

Verleden jaar kocht ik de Squeezebox Touch, om op de hifi set aan te sluiten. Deze squeezebox heeft geen luidsprekers, en dat is wat ik zocht. De Squeezebox gebruikt TuneIn of Orangeradio of Shoutcast... en nog wat, maar geen Vtuner. Standaard is het TineIn, maar je kan er andere providers bijvoegen, en dat is wel interessant.

 

De keuze is gelijkwaardig, al lijkt mijn voorkeur nu toch wel naar TunIn te gaan... Maar dat hangt wel af van wat je eigenlijk wil beluisteren. Een aantal Russische, Zweedse en Zuidafrikaanse zenders mis ik op VTuner... vandaar mijn voorkeur.

 

Met de Medion kan je geen eigen streams toevoegen... bij de Squeezebox gaat dit wel, en heb je gelijk een oplossing voor als de stream die je wil horen niet aangeboden wordt.

Om te checken wat er te beluisteren is, kan je op de betreffende websites zelf zoeken of de zender van jouw keuze erbij zit.

 

Nadeel van de Squeezebox is dat ik in de afgelopen 2 jaar uitval heb gehad, doordat de server "Mysqueezebox.com" onbereikbaar was... een keertje duurde het ca 3 dagen, en dat is wel erg lang. Het ding werkt niet zonder connectie met die server...

 

De aankoopvan een Internetradio is voor mij een van de betere aankopen die ik in mijn leven deed... ik geniet er dagelijks van! een super apparaat.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geweldige antwoorden, ik heb me een breuk gelachen na dit allemaal te lezen :grin: .

 

Aan de antwoorden te lezen is het wel logisch dat er zo weinig merken een gewone standalone internetradio hebben. Ofwel gebruikt men zijn smartphone, ofwel een apparaat dat tussen de stereo staat, ofwel gewoon een pc.

De toepassing internetradio staat evenzeer op mijn smartphone. Die laatste combineren met zo'n Philips Fidelio dockingstation dient naast mijn bed als wekkerradio en doet het prima. Met oortjes erbij lukt het zelfs ook prima op de plee en in mijn tuin  ;) .

In de woonkamer staat een blue-ray speler die TuneIn radio als een appje kan draaien en dat werkt daar ook prima. Nu schiet enkel de keuken over. Het geluid van de woonkamer daar krijgen is bijna niet te doen. De versterker moet dan loeihard gezet worden. Mijn buren en mijn klein dochtertje appreciëren dat zo niet (wie weet door die radio 538 :whistle: ).

 

Aan het idee van Drs.Ijzerbout heb ik ook al gedacht, of zelfs door een dockingstation à la fidelio bij te plaatsen. Echter als ik dan het huis verlaat en mijn telefoon met me meeneem klaagt het vrouwtje weer.

 

Een Sonos zoals Topie suggereert is een superapparaat, ook hier ben ik naar gaan kijken. (weet wel niet of die nu met TuneIn, of met Vtuner werken. Iemand?)

Maar een Sonos wordt leuk als je nog nergens in huis muziek hebt. Toen we hier kwamen wonen bestond dat nog niet en heb ik in elke kamer maar wat radio's & co neergepoot. Dus enkel de keuken van een Sonos voorzien lijkt me ingewikkeld en duur.

 

Het komt er dus op neer dat het echt een standalone radio moet zijn, zoals die Streamium Philips dingetjes. Echter die hun geluid lijkt nergens op en hun software is al even slecht (ttz: traag). Door zulk apparaatje is te testen kon ik wel Sverige gelijk gaan geven: internetradio is sowieso een prachtig medium.

Er is ook nog heel wat anders op te ontvangen dan 538 hé jongens :P . Daarom wou ik weten of de inhoud van TuneIn zo wat gelijk is als Vtuner.

 

Zowel mijn vrouw als ik zijn nogal fan van 90ies dance muziek. En op TuneIn zit wel eea waarmee we aan onze trekken komen.

 

Intussen heb ik die Loewe SoundVision radio besteld. Ergens voor een zacht prijsje kunnen bekomen (want het apparaat is anders gewoon niet te betalen). Een klant waar ik onlangs met de zaak was had zulk ding en je gelooft het niet wat een sound uit dat kleine kastje komt. De software leek me vlotjes te werken. Echter weinig ervaring met de software van Loewe, dus afwachten maar.

 

Tnx voor alle fijne tips trouwens!

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij werkt sonos met tunein.

Het is helemaal niet moeilijk. Voor de keuken kun je een play 3 of play 5 nemen. Zit er in de keuken geen internet aansluiting, dan neem je er een bridge bij. Deze sluit je op je router aan. Deze bridge zorgt voor een draadloze verbinding met de sonos in de keuken.

De sonos is te bedienen met een tablet of smartphone dmv het downloaden van een gratis app. ( geldt alleen voor apple en android producten) Uit eigen ervaring is het kinderspel. Installeer het bijna dagelijks. Ook makkelijk te koppelen aan een bestaande nas schijf, om bijvoorbeeld je eigen muziek af te spelen.

Je kunt het later ook altijd uitbreiden naar andere ruimtes, mocht dit nodig zijn. Voor iedere ruimte is er een oplossing, zowel voor bestaande- als nieuwe situaties. Helpdesk is ook echt goed, mocht je problemen hebben.

 

gr topie

aangepast door topie

Topfield TF5000ci met aston 1.05, Amiko alien 8900, 80cm schotel gericht op astra 1 en 3 (duo lnb)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toestellen als de Medion die ik in de slaapkamer heb, kunnen uiteraard ook in de keuken ;)

Wisselen van zender gaat niet supersnel, maar je zit toch ook niet de hele tijd te zappen...

 

Over het inhoudsverschil van VTuner en TuneIn gaf ik al aan dat je gewoon op de website kon kijken...

Hier de sites:

 

http://vtuner.com/setupapp/guide/asp/BrowseStations/startpage.asp

http://tunein.com/

 

Veel verschil  zit er niet in, de 'grote' zenders zitten bij allebei, maar soms komt het op de kleintjes aan...

Daarom is het evrstandig om ze allebei eens te bekijken, en dan een keuze te maken.

 

Internetradio's die voorzien zijn van een luidspreker, en die je dus makkelijk in de keuken neer kan zetten zijn nioet zo vreselijk duur... tussen de 90 en de 150 euro heb je al wel erg veel keuze... google helpt je daarbij...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordeel van de squeezebox is dat je gewoon googled naar om het even speelbaar geluidsfragment en dat zelfs youtube in audio middels een 3rd party app weerggeven kan worden. Beveel echter aan je favorietenlijsten voor dit ding op de PC aan te maken want de AB is knul en de draaiknop selectie voor characterinvoer is ergelijk. Is het al bij accountaanmaak en WPA invoer (moet in hex!!!) Gelukkig heeft hij WPS voor Wifi handshake.....

 

Eenmaal ingesteld leuk apparaat. Let wel ook hij heeft last van bufferen als op de PC ontkom je niet aan. Kun jre betere andere zender op zetten. En dat is eindeloos. Want hij speelt ook niet-zenders dus willekeurige media van Internet als tie maar een link krijgt die hij kan streamen.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de SB "Touch", maar gebruik het touch screen nooit, omdat hij op de sat receiver staat, in de buurt van de stereo receiver... De afstandsbediening is echt wel goed vind ik... maar het kan zijn dat de andere squeeze boxen andere afstandsbedieningen hebben...

Het verschuiven van zenders in de favorietenlijst is echter wel makkelijk op de pc... ook kan je wat text toevoegen aan de zendernaam die in de favo lijst te zien is... bijvoorbeeld het land waaruit de zender stamt.

 

Bufferen... echt veel last heb ik er niet van. Soms wel bij sommige russische zenders, maar dat valkt echt ontzettend mee... maar als de binnenkomende stream te langzaam is (bv slechte internetverbinding) voor de bitrate van de zender, gaat hij altijd bufferen.

 

Soms krijg ik ook wel eens dat het maximale aantal luisteraars bereikt is... en dan moet je ook "wachten" en naar wat anders luisteren.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Om maar eventjes feedback te geven...

 

Inmiddels een weekje de Loewe SoundVision aangekomen. Gigantische doos met een relatief klein toestel in.

 

Over het apparaat: het kost wel enkele euries, maar je krijgt wel wat. Het voelt zoals een microketen anno 2013 moet zijn in een mooi jasje. Alles wat het zou moeten kunnen werkt gewoon. Eindelijk eens een dergelijk apparaat dat een stabiele wifi verbinding kan aanhouden. Qua sound toch een lekker zuiver geluid met een harde bass. Super voor zo'n klein doosje.

 

Over vTuner: Ik heb het idee dat vTuner stabieler werkt (raar of zelden buffering), terwijl de keuze bij TuneIn radio groter is.

Bij TuneIn kan je bvb rechtstreeks op nineties muziek gaan zoeken. vTuner laat je dan wel op alle mogelijke muziekstijlen zoeken, maar tenzij de desbetreffende zender het als info meegeeft heb je maar het raden dat het 90ies zijn.

Hier heb ik verder nooit naar gezocht, maar het lijkt me dat de echte "exotische" zenders niet te vinden gaan zijn.

 

Al eerder gezegd dat het apparaat vaak op radio538 zal staan. Als ik dat met de Philips Streamium deed, stond dat ding geregeld even te bufferen. Op Android gsm ook een app staan voor internetradio en net hetzelfde met 538. Ik dan altijd maar denken dat het aan 538 lag.

Met vTuner een heel weekend 538 aanstaan gehad en geen enkele keer buffering. (En dit weekend was 538 via de android app zelfs niet bereikbaar)

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...