Ga naar inhoud


Wie wil voor mij een Triax 64 vervangen voor een 78,met multirail?


grox

Aanbevolen berichten

sorry voor de erg late reactie....ben de laatste tijd best druk geweest!

Op schotelgebied veel gelezen en een (hopelijk goede) keus gemaakt!

Na deze vraag hier gesteld te hebben meldde zich een mede forum lid bij mij uit de buurt, die voor een schappelijk bedrag de schotel uitricht en plaatst.

 

Nu alleen de vraag hoe jullie tegenover onderstaande set zijn, deze is in de aanbieding voor 99 Euro, met verzenden erbij, schappelijk bedrag, toch?

 

- Triax 78

- Venton Rocket feed (single) LNB's

- Switch ook van Venton

 

Hoe staan jullie tegenover deze schotel, LNB's en switch? Kan er op Google weinig over vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

triax 78 is prima

maar die rocket feed lnb's moet je nooit aan beginnen

ik heb ze zelf gehad op een 88 triax en zelfs met een regenscherm erop maar nog viel het beeld me weg na een goeie regenbui

zie foto

die venton's switch zijn wel goed maar ik heb ze inmiddels ook vervangen omdat ik een t90 heb gehaald

post-62112-0-08088000-1365360668_thumb.jpg

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

alps zijn prima voor een triax 78 maar ik persoonlijk zou dan gaan voor een triax 88 en daar de inverto black ultra lnb's op

dan weet je dat je altijd goed zit met kwaliteit en je hebt flink wat regenreserve

wat betreft de switch zijn de venton's wel goed maar beter zijn de triax switch of de spaun switch

 

triax 88

triax 4-1 switch

4 X inverto black ultra single lnb

 

hier ben je ongeveer 130 euro voor kwijt

zijn een paar tientjes meer als die aanbieding die ze jou doen

maar dan heb je wel alles perfect voormekaar

moet je een adres hebben voor die spullen dan geef me een seintje en ik stuur je het adres via een pm hier op de site

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

kleine update. Net even tijd om de schotel op te meten, blijkt dat ik al een Triax 78 heb  :crazy:

Had dit nooit nagekeken...

 

Dus dit verandert nu iets....Heb dus alleen die rail nodig en 4 LNB's, kabels en switch en dan moeten we er zijn!

Passen de inverto black ultra single  niet in de rail in combinatie met een 78?

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar wat denk je, zou de ontvangst dan minder zijn, zijn de Alps minder dan de inverto? Hang speciaal die extra LNB's voor de 28  voor darten op donderdag (live!) 13 is nog niet eens zo belangrijk

 

Zat net te kijken (geen reclame maken!) en zag de Inverto Black Premium Selected Single (echter wel een 40mm kop)

Of de Inverto Black Multiconnect single met een 23mm kop

aangepast door grox
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat die Inverto Black Multiconnect single dito werken als de venton's rocket

ook met de eerste regenbui je beeld weg

volgens mij denk je er niet over voor een 88 schotel te halen

dus dan zit er niks anders op als die alps er maar op te zetten dan ben je klaar

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste grox

 

Een Inverto Black Premium Selected Single heeft een kop van 49mm. Die kun je wel gebruiken op een Triax 78. Heb je voldoende aan 1 aansluiting?

De Inverto Black Multiconnect moet je nooit nemen, ook de vernieuwde uitvoering niet. Met wat regendruppels op de kop heb je grote kans dat de zwakke zenders al wegvallen.


Een Triax 78 is op de spiegel gemeten 70cm breed en 78cm hoog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank voor jullie antwoorden, tis niet dat ik hem niet WIL halen, heb alleen nog een 78cm, dus vind het jammer die aan de kant te zetten en dan weer een nieuwe te kopen, mocht dit niet nodig zijn...

 

Jullie advies is meer dan welkom!

 

Dus jullie zeggen koop die 88cm met inverto, dan heb je geen gedoe. 78cm is eigenlijk te klein en zal zorgen bij regen voor wegvallend beeld? Dat moeten we namelijk zeker niet hebben!

 

Sprietje, 1 aansluiting is inderdaad voldoende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

prima toch

dan weet je dat je wat goeds hebt en de eerste jaren veel plezier ervan zult beleven

trouwens ik kijk ook elke donderdag naar het darten op die 28.2..lol

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

@grox schrijft:

 

“78cm is eigenlijk te klein en zal zorgen bij regen voor wegvallend beeld?”


Zo is het natuurlijk ook weer niet. De Astra 23,5 is zwakker dan de Astra 19,2 en ook zullen niet alle zenders bij de eerste de beste regenbui wegvallen.
Op de Astra 23,5 zitten een aantal zwakke zenders en dat is o.a. Eurosport HD en History HD. Nog zwakker is Planeta HD. Met name deze zenders zullen bij een flinke bui het eerste wegvallen. De andere zenders op de Astra 23,5 vallen pas weg als het nog iets

harder regent. Een en ander heeft te maken met de toegepaste transpondermodulatie en foutcontrole.

Planeta HD is ook de ideale zender om je schotel op af te stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

draai al jaren probleemloos met een triax 78 met 4x alps lnb (raketmodel)

die alps zijn niet duur en nooit storing

daarbij een diseqc switch 4/1 naamloos en die gaat ondertussen ook al een aantal jaren mee zonder storing

ook de HD ontvangst verloopt probleemloos

het hoeft niet altijd duur te zijn

aangepast door wanderer

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update!! 

 

Via een noordelijk gelegen sat shop net nog even een bestelling geplaatst! Goede service en zeer behulpzaam!

Het volgende zal morgen naar me verzonden gaan worden;

 

4x Inverto Black premium lnb

1x Triax Multiblock

1x EMP Centauri P.164-iw

rest van het aansluitmateriaal (f-connector + kabel)

 

Dit alles zou volgens de verkoper prima moeten gaan op een Triax 78 en dat moeten we dan maar aannemen en proefondervindelijk gaan beleven!

 

@Sprietje, ik zie dat je een berekening kunt maken voor de precieze afstelling van de schotel. Zou je dit eens voor mij willen doen? De woonplaats is het mooie Haaksbergen. Ik ga het, denk ik, toch zelf proberen. De verkoper wilde er een duidelijke beschrijving bijdoen zodat ook ik (een leek!) dit zou moeten kunnen! Ik heb het pinned topic in dit forum al goed doorgelezen. Denk je dat een sat-meter nodig is? Of moet ik met de beschrijving van maten en afstanden ook een heel eind kunnen komen?

 

Wil hem afstellen op de 23; toch de satelliet die het meest bekeken wordt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...