Ga naar inhoud


DVB-C USB tuner


sinterklaas999

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik heb een PCTV QuatroStick nano besteld en heb goede hoop dat deze gaat werken met de komende UPC openbaring van 3 April. Graag zou ik ook nog een andere USB tuner bestellen om de ellende te spreiden. Heeft iemand een goede suggestie? Graag ook eentje die beschikbaar(lees: te koop) is.

Ik laat jullie weten of de "QuatroStick" een miskoop is.

 

Jeroen

 

ps. Ik weel dat de Anysee e30CPlus een goede optie is maar ik wil natuurlijk goedkoop klaar zijn en heb geen CI meer nodig!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kijk eens op de site van openelec. Daar staat een lijst met ondersteunde TV kaarten. Sundtek schijnt het onder Linux goed te doen. Weet nog niet waar je hem kan kopen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spirit of niet, als dat ding het goed doet onder Linux dan zou dat mijn voorkeur zijn.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naast dat ik geen bedrijven wil ondersteunen die niet meewerken aan het opensource model waardoor linux groot is geworden (ja ook je dreambox is groot geworden door deze ontwikkelingen), verwacht ik ook niet dat Sundtek zijn drivers 9 jaar lang blijft ondersteunen. De opensource drivers voor mijn Hauppauge PVR500 gaan al wel zo lang mee.

Het lijkt er wel op dat Sundtek goed werkt levert en zelfs support voor 'rare' architecturen zoals dreambox en raspberrypi. Iets wat normaal gesproken veel gedoe is met zg. 'closed source' drivers. Met opensource drivers is support voor andere archtecturen nooit een probleem.

 

Ik heb nu mn oog laten vallen op de "Hauppauge WinTV 930C" (verkrijgbaar bij de ***********). Deze is goed ondersteund; een gevaar is dat je een "Hauppauge WinTV 930C-HD" versie krijgt die weer niet ondersteund wordt.

aangepast door ceesv
Naam webwinkel verwijderd i.v.m. reclame regels.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal mijn ervaringen hier zeker posten. Voorlopig heb ik nog steeds geen tuner, de Quatrostick is, na ruim een week, nog steeds niet binnen en  de "WinTV 930C" is ook niet 'op vooraad'. We mogen toch verwachten dat DVB-C dongles populair gaan worden nu UPC ongecodeerde signalen levert?

 

Voor geintereseerden is hier een, helaas incomplete, lijst van TV tuners die onder linux werken:

http://www.linuxtv.org/wiki/index.php/Hardware_Device_Information

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag ook deze nog besteld, nummer 4 !!

http://www.linux-hardware-guide.com/2012-11-02-terratec-cinergy-htc-usb-stick-hd

 

Helaas heb ik vandaag de "930c-HD" gekregen (zie voorgaande post):

http://www.linux-hardware-guide.com/2012-11-02-hauppauge-wintv-hvr-930c-hd-dvb-c-dvb-t-usb-2-0

Terwijl ik vooraf gemaild heb en ook op mn bestelling het vermeld dat ik alleen de "930c" wilde:

http://www.linux-hardware-guide.com/2012-11-02-hauppauge-wintv-hvr-930c-dvb-c-dvb-t-analog-usb-2-0

Daar was ik al bang voor; ik denk dat Hauppauge de "930c" niet meer maakt en de "930c-HD" de vervanger is; HD klinkt ook een stuk beter ;-). Het lijkt me zinloos nog verder naar een "930c" te gaan zoeken. De shop mag ik niet vermelden anders wordt ik gebant maar het is een "shop voor ons allemaal, en krijgt van mij een 4...". De shop heeft me overgens wel verzekerd dat ik 'm kosteloos kan retourneren.

 

Van de Sundtek die ik direct na het bestellen heb geannuleerd heb ik nog geen geld terug. Deze shop beheerder begeeft zich vast vaak op dit forum. Als je dit leest; maak aub wat meer haast met het terugstorten.

 

De Quatrostick nano is nog steeds niet binnen! Deze winkel heeft ook een Duits fileaal (en een Duitse jongensnaam) waar mijn bestelling nu vandaan gaat komen. Prachtig hoe de shops hun klanten voorhouden dat er vooraad genoeg is totdat er daadwerkelijk besteld wordt.

 

Kortom, mijn geduld wordt op de proef gesteld maar heb goede hoop dat het toch nog gaat lukken.

aangepast door sinterklaas999
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinterklaas999,

vervelend die shops... laat zwartepiet dat eens doen! (je bank kan een overschrijving ongedaan maken)

 

er zijn webshops die hun voorraad niet echt in een database hebben,

en ook zijn er shops die bestellen pas in bulk als ze genoeg aanvragen hebben.

maar algemeen heb ik goede ervaringen met webshops

OF DIE HIER MEELEZEN, betwijfel ik zeer.

ciao

I Smashed Your Phone - Kincaid Remix

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De pcTV Quatrostick Nano is eindelijk binnen. Na een ochtend knoeien met mythtv, vooral het scannen is een drama, heb ik 'm aan de gang. De nano werkt 'out of the box', met een recente kernel(3.8.x), op het kopieren van de firmware na. Er zijn nog wat problemen met S/N en BER metingen die altijd 0 zijn maar ik verdenk mythtv ervan de waarden niet goed door te geven.
Als de Terratec nog binnenkomt zal ik een vergelijkend waren onderzoek posten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...