Ga naar inhoud


DVB-C USB tuner


sinterklaas999

Aanbevolen berichten


Ik zit nog steeds op de Terratec stick te wachten. Na ruim 1 maand kan M*c*m 'm nog steeds niet leveren, inmiddels hebben ze de levertijd op de website wel aangepast na veel zeuren.

De Quatrostick werkt overgens uitstekend en stabiel met tvheadend/xbmc, je heb wel een recente kernel nodig, ik gebruik nu 3.8.8 en weet dat 3.2.0 niet werkt.

Waarschijnlijk ga ik de Terratec afzeggen en nog een Quatrostick bestellen.

 

De prijs zal ook te maken hebben met de vraag; gezien de leverbaarheid is de vraag niet erg groot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

De shop mag ik niet vermelden anders wordt ik gebant maar het is een "shop voor ons allemaal, en krijgt van mij een 4...". De shop heeft me overgens wel verzekerd dat ik 'm kosteloos kan retourneren.

 

Als het de shop is waarnaar de politie een onderzoek is gestart vind ik dat een waarschuwing wel vermeld mag worden, of is het toch een andere?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 3 weken later...

 

Als het de shop is waarnaar de politie een onderzoek is gestart vind ik dat een waarschuwing wel vermeld mag worden, of is het toch een andere?

 

Klopt! Voor zover ik me kan herinneren heb ik wel het geld terug gehad maar mijn controle is misschien niet zo scherp.

Typish een 1 mans(waarschijnlijk erg jonge mans) zaak die het lastig vind om van het geld van klanten af te blijven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En nog andere alternatieve goedkope sticks gevonden ?

Ik snap niet waarom die dvb-c sticks zo duurder moeten zijn dan een DVB-t stick, komt dat misschien omdat er andere chips gebruikt worden ?

 

Tsja ik  zoek me ok al rot...

Voor onder €10 een goed werkende dvb-t stick.

Maar C is in China zelfs bijna niet te vinden..

Zouden ze die dingen daar anders noemen oid???

 

Iemand een goedkope DVB-C USB tuner werkend ..........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou datzelfde had ik dus ook al, er zijn clones van de sundtek, maar die worden op MP nog aangeboden voor 60 euro.

Ik ben ook nog steeds zoeken, er zijn wel van die SDR stick's alleen die ondersteunen geen DVB-C omdat er nog een chip mist die erachter moet.

groeten,JBnl

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...
  • 3 weken later...

@ sinterklaas, ik heb Ubuntu 14.04 en Kaffeine, werkt goed voor DVB-T en -S, heb geen kabel, maar vind niet hoe ik interne cardsharing kan doen (lukt wel gemakkelijk in Windows). De vereiste plugs in worden niet meer ondersteund. En ik wil het onder Linux, het is een hobby.

Weet jij een oplossing onder een recente Linux versie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Tonskidutch, ik zal één en ander proberen maar had het onder Kaffeine willen doen. Bovendien is het artikel 3 jaar oud, naar wat ik gevonden had - ook op dit forum- worden een aantal plugs in niet meer ondersteund, al niet meer van UBUNTU 12. Maar zoals geschreven zal ik het eens opnieuw proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die aanpassingen zoals voor kaffeine make. "te vinden zijn" waren ook al wat jaren ouder...

om daarmee als ingebouwde kaffeine client de softcam server aan te spreken werkt wegens meerdere aanpassingen niet zomaar

 

die heb ik zelf destijds nog geprobeerd, lukten echter enkel op Debian, Gentoo en Ubuntu

 

had er zelf dus niet veel profijt van onder Opensuse met kaffeine

je kunt echter altijd per VMware andere distro's op laten draaien

 

maar wie weet heeft niels wagenaar of iemand anders moderner spul voor linux dat eenvoudiger te installeren is

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...