Creatura Geplaatst: 10 april 2013 Geplaatst: 10 april 2013 Ineens van de ene dag op de andere veel artefacts. Signaal valt soms geheel even weg, signaalmeter in OpenPli geeft dan weer 95% aan, dan weer 0%. Het is een twin-LNB (Alps). Op de andere aangesloten sat-ontvanger speelt dit probleem (gek genoeg) niet, en heb ik geen last van artefacts. Ik heb er een Schwaiger SF9000 tussen geplaatst (direct op kabel, vóór de diseqc) en dan gaan veel lampjes knipperen. Maar een satelliet wordt niet herkend. Ook de andere uitgang van de LNB geeft dit effect. De Schwaiger op alle andere LNB's gaat gewoon goed, level/quality en satellieten worden goed weergegeven. Mag ik concluderen dat deze LNB de geest heeft gegeven? Dan moet ik een afspraak maken met de buurman, want de schotel staat 16m hoger op dak. VU+ Duo - OpenPli 4.0 - VU+ Solo - OpenPli 4.0 TeVii DVB-S2 - MyTheatre - DVB DreamWavefrontier T90 (0,8W - 28,5E) - Triax 88(30W) - 2x EMP 168-w V2
Eduard07 Geplaatst: 10 april 2013 Geplaatst: 10 april 2013 De ultieme test is vervanging van de lnb, dan weet je het zeker. (Maar je conclusie lijkt me niet onlogisch.) Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Mojo Geplaatst: 10 april 2013 Geplaatst: 10 april 2013 (aangepast) Zet de 2e ontvanger eens op dezelfde zender als op de ontvanger die de artefacts weergeeft. Als het beeld dan wel goed is/blijft dan zou het ook nog de switch kunnen zijn. Het zou ook zomaar een vocht probleem kunnen zijn want het heeft sinds lange tijd weer geregend. 10 april 2013 aangepast door Mojo You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen