Ga naar inhoud


Iemand ervaring met fon


abuelo

Aanbevolen berichten

        hallo iedereen

 

Ik woon in tenerife maar ik ga in de vakantie altijd naar belgie. Ik vraag mij af of Fon voor mij interessant is.Heb 2 laptops die mee gaan maar ik heb daar geen internet.Hier heb ik movistar breedband dus ik kan hier een fonera zetten.

 

 

            mvg Abuelo

Link naar reactie
Delen op andere sites


Belgacom werkt samen met Fon.

 

In steden kan dit wel interessant zijn, maar op den buiten heb je weinig aan een wifi signaal dat nauwelijks buiten de deur geraakt.

Je buurman moet dan al een Balgacom abonnement hebben en meedoen met fon.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben niet helemaal op de hoogte van fon maar dacht dat ook buitenlandse

providers ook aan fon gekoppeld zijn .

Dus als je een fon wifi point vind waar dan ook dan moet het werken

 

Zou willen weten of telenet,ziggo en kpn ook aan fon gaan hangen

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

In ben geen Belgacom klant, maar ik dacht dat het automatisch geactiveerd werd.

Wil je het niet dan kan je het uitschakelen.

 

Gevolg is wel dat je dan zelf ook geen gebruik kan maken van Fon op andere locatie's.

 

Je kan ook zelf een Fon router, of Fon toegangspunt, kopen en dan kan je nog geld verdienen aan het delen van je internet.

Voor elke Fon klant die gebruikt maakt van je router krijg je een vergoeding

Heb je 20 Euro bij elkaar gespaard dan wordt dit overgeschreven op je rekening.

 

 

mvg

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben al jaren Fon gebruiker en heb dus een AP van hen. In het buitenland heb ik er al veel plezier van gehad. Als het niet via je provider loopt heb je eenmalig een aanschaf en verder een heel klein beetje stroom aan kosten. Als je een beetje gunstig zit kan het ook nog geld opleveren

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de buitenlandse providers fon ondersteunen dan heb je wel meer landelijke dekking en dat is wel positief.Ik denk dat je in belgie bijna overal fon moet kunnen krijgen en binnenkort in nederland ook als kpn meer dekking heeft.

 

    mvg.Abuelo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verschillende providers hebben met Fon een contract afgesloten, net als KPN, in Nederland, om via hun modem de techniek van Fon te gebruiken. UPC en Ziggo niet, maar hun (eenmaal) opengestelde wifi modems zullen mogelijk wel met Fon accounts bruikbaar zijn.

 

Fon is makkelijk als je weet waar ze zitten. Er zijn rond de 8 miljoen 'Foneros' wereldwijd!

aangepast door Hoeba

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Heb vandaag mijn fon router aangekregen en direkt geinstaleerd.Als ik hem voor het raam zet dan gaat het signaal zeker 50m ver dus dat is voldoende. Het voornaamste is dat ik nu lid ben en dus overal waar er fon is kan internetten.Nog 3weken en dan vertrek ik naar belgie en ik zal mijn bevindingen hier wel meedelen.

 

 

  mvg.Abuelo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bij Belgacom en hierdoor ook aangesloten bij fon, via een app op mij smart phone kan ik dus door gans belgie waar er nog belgacom klanten zijn gratis op het net van hen surfen, De gesurfte hoeveelheid gaat natuurlijk van uw eigen abbo af maar ja ik heb 500gig staan en raak er nooit aan! 

 

Wat ik al heb laten blijken is dat ze eens een update mogen doen om de nu belgacom boxen naar de n versie te laten upgraden.

 

zou een meer waarden zijn!

 

toch content dat er fon bestaat.

 

homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik gebruik mijn codes van mijn abbo op 2 smartphones en werkt uitstekend, vermoed dat dit geen probleem zou mogen opleveren.

 

Zelf heb ik 3 code en gebruik er maar 1 van.

 

grts

 

Homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Goed Nieuws En Minder Goed Nieuws

 

 

Eind januari 2013 kwam het goede nieuws naar buiten dat FON een deal gesloten heeft met KPN.

Naar het schijnt kunnen we tegen het einde van 2013 bij elke KPN klant gratis via FON het internet op.

Eindelijk zal Nederland ook oranje gaan kleuren op de wereldkaart van FON.

 

Tot zo ver het goede nieuws.

Het minder goede nieuws is echter dat KPN het exclusieve recht heeft verworven om FON spots in Nederland te bedrijven.

Dat wil voorlopig zeggen dat FON geen losse Fonera's meer mag leveren in Nederland.

Wat dat in de toekomst betekent is nog koffiedik kijken.

 

Dus momenteel kun je als Nederlander geen nieuwe Fonera's meer aanschaffen.

Tenzij je dat ding in het buitenland laat afleveren natuurlijk.

 

Wordt vervolgt......

 

 

Lekker is dat :eek:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Aan de andere kant heb ik al drie jaar geleden een fon spot gekocht en toen wilde niemand zo'n ding!

 

Ziggo of KPN of UPC klant worden, kan weer wel!

Bij Ziggo worden ze op afstand geactiveerd las ik, maar kon niet vinden hoe je dat uitzet en of dat gevolgen heeft voor je steden-tripje met wifi?!

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...