Ga naar inhoud


Iemand ervaring met fon


abuelo

Aanbevolen berichten

Als je rechtstreeks bij fon bent geregistreerd heb je toch geen ziggo of belgacom enz.nodig.In nederland heb je kpn die fon aanbiedt maar dat kost jou niks meer.Ben momenteel in belgie en de fon voldoet aan mijn verwachtingen dwz kan overal internet ontvangen waar belgacom is aangesloten en dat is op heel veel plaatsen en dat heeft mij alleen maar een fonera van 32euro gekost plus verzendingskosten.In elk geval ik zou het nog doen,vind het geen verloren geld.

 

 

   MVG Abuelo

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb al meer dan 6 jaar meerdere fon routers gehad met de volgende ervaringen:

Nederland: nauwelijks bruikbaar

Frankrijk: SFR netwerk in elk dorp makkelijk te vinden; meestal meerdere binnen bereik

Spanje : Fon netwerk redelijk met wat zoeken

Belgie: Belgacom netwerk, redelijk tot goed

Engeland BT-netwerk uitstekend, meestal meerdere netwerken binnen bereik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp niet dat fon exclusief met kpn in zee is gegaan.

Daarmee ondermijnen ze hun eigen gedachtegoed.

Vrij internet voor iedereen beschikbaar waar dan ook.

Een heel mooi streven vind ik dat.

 

Zou de roep om snel geld toch weer gewonnen hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt wel interessant,dat concept... maar ik sta erg huiverig tegenover het feit dat jij dan ook je netwerk 'open' zet voor vreemden.

Ik dacht altijd dat JIJ zelf verantwoordelijk bent als er criminele activiteiten plaatsvinden via jouw aansluiting... doe je dat zelf, dan let je wel op dat ze het niet kunnen zien, maar als iedereen erop kan inloggen doen ze maar wat, en jij gaat achter de tralies.

 

Ik vertrouw dat dus niet echt... (maar ik ben van nature heel erg wantrouwig).

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

het zijn wel twee afzonderlijke netwerken die uitgestraald worden.

Verder moet je met je persoonlijke inlog gegevens inloggen op het netwerk.

Zo is steeds te achterhalen wie waar is ingelogd.

 

Dat Fon in zee gaat met KPN wil niet zeggen dat andere gebruikers van een andere provider niet van FON kunnen profiteren.

Zoals eerder geschreven kan je een FON router kopen en deze na je modem plaatsen.

Zo kan je ook gebruik maken van ander FON netwerken en er nog geld mee verdienen.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat er 2 netwerken opgezet worden is op zich goed, en dat je daar dan met je eigen gegevens op moet inloggen... OK... maar het is wel jouw IP adres wat gebruikt wordt... en 'wie' ingelogd is dat een bepaald wifi netwerk, is niet echt zomaar te achterhalen denk ik...

 

Nadeel van 2 netwerken is dat je dan maar gelijk even het aantal netwerken in de buurt gaat verdubbelen... en dat het dus nóg moeilijker wordt om een vrije frequentie te vinden waarop je ongestoord kan werken.

Hoe vaak hoor je nu al in drukke gebieden dat mensen constant problemen ondervinden met sifi omdat ze gestoord worden door een massa signalen... door 'fon' verdubbel je het aantal dus.

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nadeel van 2 netwerken is dat je dan maar gelijk even het aantal

netwerken in de buurt gaat verdubbelen... en dat het dus nóg moeilijker

wordt om een vrije frequentie te vinden waarop je ongestoord kan werken.

Hoe vaak hoor je nu al in drukke gebieden dat mensen constant

problemen ondervinden met sifi omdat ze gestoord worden door een massa

signalen... door 'fon' verdubbel je het aantal dus.

Daar heb je natuurlijk groot gelijk in....

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn twee netwerken ophetzelfde kanaal, dus geen extra netwerk, ssid wordt kennelijk beurtelings uitgezonden

hetzelfde als je een router met een "gast" account hebt.

Verder is het openbare netwerk volledig gescheiden van je eigen netwerk en kun je de beschikbaar gestelde bandbreedte zelf instellen.

Ik heb op alle mogelijke manieren getracht op mijn eigen netwerk in te breken maar zonder succes

Zels als je het interne netwerk dezelfde ip-reeks geeft als het openbare lukt het nog niet

Daarnaast wordt er een zeer uitgebreid log bijgehouden van wie er bij je ingelogd heeft en ook waar je zelf ingelogd bent geweest.

Al die gegevens kun je inzien en blijven heel lang bewaard ; ik kan nu nog zien waar ik drie jaar geleden ben ingelogd

kortom doen, heeft alleen maar voordelen

aangepast door ceesmf
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn twee netwerken ophetzelfde kanaal, dus geen extra netwerk, ssid wordt kennelijk beurtelings uitgezonden

hetzelfde als je een router met een "gast" account hebt.

En je "stoort" dus je eigen netwerk niet?

Als ik een 'gast netwerk' wil activeren, dan wordt er een ander kanaal geadviseerd ivm storingen die kunnen optreden...

Maar goed, als alles goed werkt is het OK...  en de beveiliging lijkt ook goed te zijn, al denk ik dat je de georganiseerde misdaad niet mag onderschatten.

Als je ziet wat mensen er blijkbaar voor over hebben om een ander het leven zuur te maken....  ik doe het onderhoud voor een forum, en ondanks allerlei goede beveiligingen slagen ze er regelmatig in om zgn nieuwe leden te registreren. Ze komen dan niet verder omdat ik ze manueel moet activeren... maar toch. Als je dan in de logs gaat kijken wordt er blijkbaar volledig automatisch iedere keer weer geprobeerd tot ze er doorheen komen. Tja... de mensheid is in en in slecht 'lijkt' het.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ben nu 3weken in Belgie en ben nog altijd tevreden met fon.Telenet geeft hier in Antwerpen wel meer dekking en daar heb ik niets aan

maar de dekking van belgacom is voldoende.Kan hu buiten de krant lezen en met dit weer met een pilsje erbij is dat best leuk.

Zoals Eddy Wally zou zeggen fantastissssj :)

 mvgAbuelo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Heb een fonera simpl gekocht op ***geen-reclame*** en sinds kort behoor ik ook tot de fon kliek.

Er zouden dit jaar nog zo'n miljoen kpn klanten een fon activatie krijgen dus dat gaat dan ook in nl lekker.

Voor zover ik heb begrepen...blijft fon ook werken als kpn de boel activeert, nou daar gok ik dus op.

 

Een fon account registreren is wat lastiger geworden want dat zou voor ollanders niet meer behoren te werken.

Voor wie nog zo'n kastje te pakken kan krijgen, registreren van een account kan nog wel op: https://www.fon.com/en/register/form

aangepast door mietde

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...