Ga naar inhoud


Astra 1,2 en 3 ontvangen in italie


vaidyaluap
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Ik zag dat er triple combi receivers zijn, waar je 2 sat en 1 terrestre op kan aansluiten..?

 

Maar als ik niet kies voor de hotbird erbij, dan kan ik dus wel af met 1 Gibertini van 125  ?

 

Woon hier al 20 jaar en misschien blijven we nog een tijdje   :cool:

 

panasonic TXP42VT20E

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je hebt een Panasonic TV. Daar zit denk ik toch al een terrestrial-ontvanger in? Je hoeft dan toch alleen maar een satellietontvanger te kopen die je op de HDMI aansluit.

 

Om zoveel mogelijk signaal op te vangen met een schotel, moet de lnb voor de Astra 28,2 in het midden staan van de schotel of vlak bij het midden. Voor de ontvangst van de Astra 23,5 en 19,2, zullen die er dus aan één zijde bij moeten hangen. Wil je ook de Hotbird er nog bij, dan komen er drie lnb aan één zijde bij te hangen. Dan raakt alles uit balans. Dat gaat niet. Alleen de Astra 19,2 en 23,5 is nog net te doen alhoewel ook al niet ideaal.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, dat kan. Bedenk echter wel dat het aantal ontvangers waarin 3 tuners kunnen niet zo dik bezaaid zijn en dat die ook vrij duur zijn. Maar laat andere mensen je adviseren over een ontvanger met 3 ingebouwde tuners waarmee je ook kunt opnemen.


En als je veel Italiaanse zenders wilt kunnen ontvangen, dan is de Hotbird inderdaad een mooie optie want er zitten een smak Italiaanse zenders op deze satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Hoi Sprietje, 

Je hebt mij eerder van raad voorzien omtrend de Astra's 1-2 en 3 

in Italie.

Ik denk dat ik voor de 125 L ga. Ik heb 2 kabels laten trekken en nu komt de vraag over welke receiver...

 

Ik heb de laatste dagen een beetje gelezen over de VU+ Solo2 en de nieuwe Duo2. Het is allemaal best aardig aan de prijs..

 

Mijn vraag nu is: Als ik een goedkopere receiver met 1 tuner en pvr neem en daar 1 kabel op aan sluit en de andere kabel op de tuner van m'n Pana, is het dan mogelijk om 1 programma te kijken en een andere programma op te nemen?

 

En mocht ik toch voor een Linux receiver gaan, is deze dan compatible met mijn Imac?

 

Grazie

Paul
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...