Ga naar inhoud


sab 17/32 multiswith evaringen


katwezel

Aanbevolen berichten

is er toevallig één van de leden die ervaring heeft met de sab 17/32 mulitswith ? ik ben mij aan het voorbereiden om een installatie een beetje flexibeler te maken 

zie ook dit draadje en dan zul je begrijpen waarom  http://www.sat4all.com/forums/topic/332351-even-zendertje-goed-zetten/

aangepast door katwezel

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hoi,

 

1,5 jaar geleden heb ik in het appartementen complex waar ik woon de gso installatie aangepast. Van 2 schotels naar 4 schotel, uitgericht naar 6 satellieten.

Alle bestaande multiswitchen gedemonteerd en vervangen voor 4 van deze sab's, waarvan 2 cascade, totaal dus 128 gebruikers.

8 extra coax kabels trekken was geen optie, dus gebruik gemaakt van fibre-optic lnbs en omzetters.

 

Het geheel werkt tot op heden probleemloos en staat 24/7 aan.

 

Groeten,

Adri

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste katwezel

 

Een 17/32 multiswitch is natuurlijk een heel mooi apparaat. Je kunt er 4 satellieten mee ontvangen en je hebt 32 aansluitingen. Maar weet je ook dat er tegenwoordig multiswitches zijn voor 5, 6, 7 en 8 lnb’s en heel veel uitgangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

He bedankt voor de reactie , dus blijkbaar heeft A3 Rotterdam goede ervaring met de 17/32 , @sprietje welke stel je dan voor , het moet voor max 32 decoders zijn , nu voor Astra 1&3 en later misschien meer , daarom wou ik naar een 17/32 gaan , groetjes en geniet van de zon

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste katwezel


Ik stel helemaal niets voor maar ik wilde je alleen maar op de hoogte brengen dat er sinds kort ook multiswiches zijn met 5, 6, 7 en 8 lnb aansluitingen. Het zou jammer zijn dat als je er nu bijv. al 4 lnb’s op aan zou willen sluiten met mogelijk later nog extra lnb’s, dat je hiervan niet op de hoogte was.
Ik denk hierbij bijv. aan een flat waar veel buitenlanders wonen die de nodige Arabisch-talige satellieten willen ontvangen.

Hier bijv. de multiswitch van EMP waar 8 lnb’s op aangesloten kunnen worden:
http://www.emp-centauri.cz/products.php?id_kateg=5&id_pkateg=15&id=75
Die heeft maar 12 uitgangen maar daar kunnen natuurlijk ook cascades op aangesloten worden.

Als je nu alleen maar de Astra 19,2 en 23,5 gebruikt, dan lijkt me de SAB 17/32 multiswitch al ruim voldoende.
 

Voor de geInteresseerden hier alle info over de SAB multiswitches:

http://www.sabsatellite.nl/upload/idosyalar/402_SABmultiswitch.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de info , als alles klaar is laat ik iets weten , nog een prettig verlof voor iedereen

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...