Ga naar inhoud


Testsignaal,frequentie


Aanbevolen berichten

Mijn tijdperk is nog van D2 mac.Omdat we nu een VU+ reciever hebben moet ik weer zoveel mogelijk satelieten binnen krijgen.

Mijn Sunny reciever gebruik ik dan buiten met een oude tv.Laat de disecq 1,1 (10 switch) maar even links liggen.

Er zijn van die koppige satelieten (Astra3,Hispasat)waarbij je niet direct het signaal van ziet,of toevallig van een verkeerde sateliet.

Je kan het testsignaal zijn freq instellen(wordt niet opgeslagen),zoals bvb frysland voor Astra 3.Zijn daar data voor?

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites


Astra 1 & 3 ,Hotbird en Hispasat staat afgesteld.Door te weinig lnb-houders heb ik de Engelsman niet.Nu de disecq 1.1 nog.

Telkens moest ik de frequentie toch raadplegen om een FTA in het testsignaal te zetten. Reciever vergeet die telkens.

Er zijn van die lnb houders waarbij je een qaud lnb Astra 1&3 niet kunt vastzetten of verdraaien.Hop weeral een nwe Triax.

Dus ik heb nog 5 gaatjes vrij op de disecq.Evtl sugesties voor andere satelieten ??????,

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Telkens 1 lnb per sat-positie.2 grote Triax en 1 Hispasat schotel.

Maar die Sam disecq instellen.Er zit geen signaalmeter bij de disecq menu,Max Digitaal heeft dat wel.

Mss telkens 1 sat aansluiten op de disecq en dan zoeken in menu tot ik signaal heb en desnoods noteren.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles eraf van de switch en elke keer gescand bij aansluiten van 1 sat te beginnen bij S1 nu. Deze link heeft me geholpen http://www.sat4all.com/forums/topic/304760-kan-de-emp-profiline-diseqc-relais-91-p168-w-v2-niet-goed-instellen/   

Dus ik ben nu al bij S4 op de switch en zie telkens toch zenders verschijnen bij de scan..

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 oost, 4 oost en 1 west zijn interessant.

Ik zet de settings van Hans in de tuner, kies een geschikte fta-zender op een sat en ga naar menu-instellingen-zenders zoeken- signaal zoeker -tuner.

 

Maar mogelijk is dit niet wat je zoekt.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je iets gevonden hebt , die frequentie laden , daarna een blind scan doen op de gehele satelliet :) 

Mits die een blind scan functie heeft !!)

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...