Ga naar inhoud


Slechte geluidskwaliteit HD-kanalen


Mister Bean

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Het valt mij de laatste tijd op dat het geluid op de HD-kanalen erg slecht is. Met name bij de publieke omroep is dit het geval. Ik krijg de indruk dat er 'iets' behoorlijk mis is met de sound-processing bij Canal Digitaal of elders in de keten. Het begint mij de laatste tijd meer en meer te irriteren, omdat het journaal domweg slecht te verstaan is! Op de SD-kanalen is het geluid stukken beter.

 

Hebben hier meer mensen last van? Zo ja, kunnen we dit bij onze 'vrienden' van Canal Digitaal onder te aandacht brengen?

 

Het kan toch niet zo zijn dit ik nu noodgedwongen moet uitwijken naar de SD-kanalen om enigszins fatsoenlijk geluid te krijgen.

 

Alvast bedankt voor jullie reacties.

 

Groet,

Nico

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ook ik heb het idee dat er regelmatig iets mis is met het geluid.

Regelmatig zit ik een programma te kijken met de afstandsbediening in mijn hand om constant het volume te regelen.

Ik kijk bijna alleen PO en het is niet bij alle programma' s.

Ik heb het idee dat er iets niet klopt met het Dolby digital gebeuren, bij stereo-zenders heb ik geen problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@satcat,

 

Ik kan dit bevestigen. De 'stereo-zenders' gaan goed. Het AC3 geluid is werkelijk bedroevend slecht! Ik heb hier geen kinderachtige geluidsinstallatie staan (high-end spul), dus geen klef 5.1 setje of soundbordje onder mijn TV. Ik wil jullie graag uitnodigen om eens naar het programma 'de beste singer songwriter' te kijken en vooral te luisteren (iedere maandagavond op Nederland 3). Vergelijk het geluid maar eens met de SD-kanalen en huiver! Nee, nee, die zogenaamde CanaDigitaal-technici moeten maar eens de peterselie uit de horen halen cq. de oren laten uitspuiten, want er klopt echt iets niet met de AC3 sound-processing. Hier wil ik het bij laten.

 

Gr,

Nico

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hetzelfde probleem met denon versteker en boston accoustic boxen stereo mooi en helder geluid het dolby digital is dof zacht en geen echte dolby lijkt wel dit merk ik vooral als ik dezelfde film bijvoorbeeld via mijn mediacentre afspeel dus het klopt het geluid is zeer slecht via de schotel als het in dolby wordt uitgezonden als je op een andere zender kijkt buiten cd en tvv bijvoorbeeld sky uk en je pakt daar hd met dolby heb je gewoon perfect geluid zoals het hoort!

<p>Visiosat Big Bi-sat 8 satellietenXtrend ET 7500 met Open Pli 4.0 slaapkamer met Dm 800HD met Open Pli ( slaapkamer )

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Het valt mij de laatste tijd op dat het geluid op de HD-kanalen erg slecht is. Met name bij de publieke omroep is dit het geval. Ik krijg de indruk dat er 'iets' behoorlijk mis is met de sound-processing bij Canal Digitaal of elders in de keten. Het begint mij de laatste tijd meer en meer te irriteren, omdat het journaal domweg slecht te verstaan is! Op de SD-kanalen is het geluid stukken beter".

 

 

Dit probleem erger ik me al tijden aan. Ik kijk altijd naar het 20.00 Journaal, maar als dit begint zet ik hem snel op 2.0 (stereo).

Overigens kijk ik via UPC, dus denk ik dat dit niet in Canal Digitaal zit. Ik heb het altijd vreemd gevonden dat bij de 10 Nederlandse zenders (dus ook RTL  ;) ) het signaal constant op 5.1 staat terwijl er verreweg de meeste tijd in 2.0 wordt uitgezonden. Waarom niet net als bij Film1 Premiere HD? Die doen het wel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

M'n Interga high end recierer en dus geen prul wat jij berweert merk ik zelf niks. Maar als het de ene keer wel is en andere keer niet volgens jou dan lijkt het meer dat het probleem bij NPO zit en niet bij CDS want die zijn maar doorgeef luik.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...