Ga naar inhoud


TV Vlaanderen in Polen


Barbara
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,


 


Ik heb sinds kort een zomerhuisje in Polen (20 km van Lodz, de naam van het dorpje Sokolniki Las) en zou graag TV Vlaanderen via sateliet willen ontvangen.


Ik heb een beetje belemmering van de bommen rondom ons huisje. We hebben TRIAX TD-100 schotel en LNB


Blue Line - Monoblock (4,3º.) gekocht. Signaalkwaliteit 80%, maar tijdens slecht weer niet stabiel op Belgische SD zenders, wel goed op NED1,2,3..(Astra1). HD van Astra  niet te ontvangen.

 


Misschien kan iemand mij helpen met informatie over de juiste apparatuur en installatie.


Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste barbara


Een Triax TD-100 bestaat er niet, wel een Triax TD 110.
Een Triax 110 is 100cm breed en 105cm hoog op de reflector gemeten, zonder rand dus. Is het een Triax 110?

Ik ken nagenoeg alle monoblocken en duo-lnb's die er bestaan maar een Blue Line - Monoblock (4,3º.) zegt me helemaal niets. Welk merk is dat? Hoe ver staan de lnb’s hart op hart van elkaar, dus van pukkeltje tot pukkeltje gemeten aan de voorzijde van de koppen?

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Beste Barbara


Sorry, ik had je bericht 4 niet gelezen.
Wat ze in Polen een Triax 100 noemen, heet in de meeste landen een Triax 88. Het zijn exact dezelfde afmetingen.
Op deze schotel past in Sokolniki Las perfect het Blue Line 4,3 graden monoblock waarvan de lnb’s geen 57mm hart op hart van elkaar staan maar 53mm. Overigens maakt die 4mm verschil weinig uit voor de ontvangst.
 

In Sokolniki Las is zowel de Astra 19,2 als de 23,5 met een 60cm-schotel goed te ontvangen. Het feit dat je dus een slechte ontvangst hebt zal wel door de bomen komen waar je het over hebt. Zeker bij regen als alle bomen nat zijn, vermindert de ontvangst enorm.


Op de site http://www.dishpointer.com/ staat rechts bovenaan een App van Dishpointer. Klik dit maar eens aan. Met een Android telefoon, kun je met deze app precies zien waar de satellieten hangen. Er zijn ook gratis apps te downloaden.


Je zult waarschijnlijk een andere plaats moeten zoeken voor je schotel waar de bomen niet in de weg staan want je schotel is groot genoeg.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

Mijn opstelling is triax88 met duo lmb van tvvlaanderen heb geen probleem met ontvangst sd en hd kanalen je moet je schotel wel heel goed uitrichten in begin had ik ook problemen.

 

Ik zit in zuiden van Polen

 

Busko Zdroj +- 60 km van Kielce

pioneer btc1430,triax 78,echostar dsb 606 (polsat nagra 2)abo tvv en polsat

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Hoi allen

 

 

Ik heb net een huisje gekocht in Krakow.

Ik wil ook graag satelliet-TV en dit om eindelijk nog eens de echte Vlaamse tv te zien (woon al 2,5j in Polen en ben de Poolse zenders meer dan beu).

 

Kan er mij iemand helpen waar ik precies kan aankloppen om tv vlaanderen zeker te hebben (ik ben immers niet meer geregistreerd in België).

 

Alvast bedankt voor jullie advies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk hier eens:

 

http://www.tv-vlaanderen.be/klantenservice/veelgestelde-vragen.aspx

 

Klik op Bestellen en dan buitenland

 

en vandaar vindt je het wel denk ik.

En bel ze op om het probleem van het postadres te bespreken.

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...