Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hola!

Ik heb gisteren een nieuwe schotel laten installeren met een dubbele kop. Ik kan alleen de zenders ophalen als ik terugga naar de fabrieksinstellingen, als ik het op de normale doe, vindt hij geen signaal op Astra 19.

Als ik eenmaal alle zenders heb en ik zap naar een canaal boven het nummer 10, vallen alle zenders van 1 tot 10 weer weg en moet ik opnieuw beginnen met zenders ophalen. Ook krijg ik geen up date van het software. Mijn sateliet ontvanger is een philips die ik van CD gekregen heb 2 jaar geleden en heeft het altijd perfect gedaan.

Ik woon in Spanje, dus kan iemand mij online helpen please, I am desperate!

Bedankt!

Geplaatst: (aangepast)

Beste Elisabeth

Welkom op dit forum

Een raar verhaal. Eigenlijk zou ik zeggen, bel die installateur op en zeg dat je niet verder kan zappen dan kanaal 10 maar goed, we zullen een poging wagen.

Ik neem aan dat je eerst een kleine schotel had met een enkele kop en dat er nu een grotere schotel geplaatst is met de dubbele kop. Klopt dat?

Weet je toevallig welke schotel en welke duo-lnb? Staat dat misschien op de rekening?

Waar zit je ongeveer in Spanje?

Heeft de monteur je satellietontvanger nog anders ingesteld nadat hij de schotel heeft geplaatst?

Welke zenders ontvang je van kanaal 1 t/m 10? Zijn dat de SD-zenders of de HD-zenders?

Een softwarupdate krijg je niet als je de Astra 19,2 niet kan ontvangen.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Hola Sprietje,

Bedankt voor je reactie, Ik zal het zo goed en kort mogelijk proberen uit te leggen: 

Ik woon in Barcelona, en had op mijn oude appartement een schotel van Televes (die stond nog op het dak) met een dubbele kop die ik in Nederland gekocht had, laten installeren. Deed het perfect!

Ik heb van CD het basis pakket met sport 1 en filmnet als extra pakket.

Nu ben ik verhuisd naar een ander appartement en ik heb alleen de dubbele kop meegenomen. Er zijn twee verschillende installateurs geweest, de eerst vertelde me dat het onmogelijk was om die dubbele kop te installeren en heeft er een gewone opgezet, met het gevolg dat ik geen HD zenders, noch sport en film kreeg alleen het basis pakket.

Ik heb een tweede poging gewaagd bij een ander bedrijf en die jongen is een halve dag bezig geweest en heeft uiteindelijk twee individuele koppen erop moeten zetten omdat die DUO-LNB niet pastte. Hij heeft de schotel vervangen voor en 80 cm doorsnede omdat die van 60 volgens hem te klein was.

Toen alles erop zat heb ik de satelliet ontvanger opnieuw de zenders laten zoeken, welke die allemaal vond (inclusief sport en film) maar als ik begin te zappen van b.v. van kanaal 3 naar kanaal 11, ben ik de kanalen van 1 t/M 10 weer kwijt (dat zijn alle Nederlandse zenders). Als ik blijf zappen tussen 1 en 10 is alles ok, en blijft alles staan. Ik zal moeten navragen welk merk schotel en koppen het zijn. 

Denk je dat de satelliet ontvanger stuk is, of ligt het aan de installatie? Uiteindelijk krijg ik alles op tv, maar ik mag niet zappen..... 

Als de ontvanger stuk is moet ik een nieuwe bestellen in NL, maar ik vind het zo zonde geld als dadelijk blijkt dat het niet daaraan ligt.

Hartstikke bedankt voor je reactie, ik hoop dat het nu wat duidelijker is.

Saludos!

• Moderator
Geplaatst:

Wordt er misschien bij toets 11 omgeschakeld naar een andere ingang van de diseqc schakelaar?

En heeft diezelfde schakelaar moeilijkheden met de ontvanger waardoor die niet goed terug schakelt naar de juiste LNB?

Welke zenders zitten er op toets 1-10?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Beste Elisabeth

Een 60cm-schotel is wel een beetje aan de krappe kant in Barcelona. Dan heb je voor de Astra 23,5 weinig regenreserve. Op zich goed dat die monteur een schotel van 80cm heeft geplaatst.

De duo-lnb van CanalDigitaal past in Spanje inderdaad niet op een 80cm-schotel.

Het zal wel een merkloze schotel zijn en dan is die 70cm breed en 80cm hoog. Daarmee moet je de Astra 1 en 3 goed kunnen ontvangen.

Alleen ben ik niet zo blij met twee lossen lnb’s.
Ik heb uitgerekend dat de afstand tussen de twee lnb’s in Barcelona 47,5mm moet zijn. Als je lnb’s neemt met normale koppen van 60mm, dan moeten ze tegen elkaar staan maar staan ze toch 12mm verkeerd. Hij had beter een duo-lnb Astra 19,2 - Astra 23,5 kunnen nemen maar die kennen ze in Spanje niet bij de Spaanse satellietshops.

Met twee lose lnb’s moet de schotel in ieder geval uitgericht worden op de Astra 23,5, de kop van de Astra 19,2 moet dan rechts daarvan zitten en schuin omlaag hangen als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt. Is dat bij jou ook het geval?

Verder moet het natuurlijk zo zijn dat als je eerst een enkele kop had en nu 2 koppen met de diseqc-switch, de satellietontvanger anders ingesteld moet worden.
In het menu moet diseqc 1.0 zijn gekozen. Waarschijnlijk daarna Astra 19,2 op 1 of A en Astra 23,5 op 2 of B. Kloppen deze instellingen?

Zijn het nu de SD-zenders of de HD-zenders die je ontvangt op de posities 1 t/m 10? Ik verwacht HD-zenders.

Geplaatst: (aangepast)

Als je overweegt om een andere ontvanger aan te schaffen hoef je dat niet persee via CD te doen hoor, je kunt ook daar in Barca een ontvanger kopen.

Misschien dat je het eerst ff met een andere geleende ontvanger kunt uitproberen of het daar wel goed mee gaat voor dat je iets anders gaat kopen.

aangepast door Duikertje

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen