Ga naar inhoud


REBOX publiceert 2.11.61 firmware


Henk1

Aanbevolen berichten

Nieuwste software:

 

Versie 2.11.61 voor: RE-2200HD PVR, RE-2210HD PVR, RE-4200HD PVR, RE-4210HD

PVR, RE-8500HD PVR.

 

 

 

Opgeloste issues:

 

- audio dips in radio services

 

- foutmeldingen (gecodeerde zender / service fout) bij zappen van FTA

zender naar abonnement zender

 

- TXT pagina freeze na ongeveer 15 minuten

 

 

 

Uitzending gemist:

 

Met versie 2.11.61 voor de RE-2210HD PVR, is nu ook voor dit model (naast

de RE-4210HD PVR) deze extra feature (en meer, zie verder deze pagina)

beschikbaar

 

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nieuw is dat bij het kijken naar een zender terwijl die zender ook wordt opgenomen (timer of direct, niet time-shift) er een knipperende R links boven in het scherm verschijnt. Niet gedocumenteerd en niet uitschakelbaar.

 

Ik erger me al langer aan banners en reclame flashes die de zender in de uitzending menen te moeten proppen. De gangbare methode van Rebox om de boxinformatie na enkele secondes weer uit beeld te halen is voor mij de goede. Een continu knipperende R voegt niets toe. Dat er een opname loopt is zoals altijd tijdelijk te zien in de rechter bovenhoek.

aangepast door Henk1

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Twee stappen vooruit, een stap achteruit?

 

Wanneer die knipperende "R" inderdaad niet uit te schakelen is, betekent dit dat ik deze update ook aan mij voorbij laat gaan.

 

Dan maar af en toe de smartcard uit de ontvanger trekken na bepaalde FTA zenders.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 CeesV schreef: "Dan maar af en toe de smartcard uit de ontvanger trekken na bepaalde FTA zenders."

Smartcard blijven trekken lijkt me ook zo'n bedoening ... terug naar 2.11.34 lijkt me dan de betere oplossing.

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee stappen vooruit, een stap achteruit?

 

Wanneer die knipperende "R" inderdaad niet uit te schakelen is, betekent dit dat ik deze update ook aan mij voorbij laat gaan.

 

Dan maar af en toe de smartcard uit de ontvanger trekken na bepaalde FTA zenders.

 

ok, dat helpt dus ook :)

 

ik zet hem telkens even volledig uit

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vandaag de nw software v1-11-61.ird erop gezet, doe dit altijd met de laptop en met het programma Porter.

Op deze manier krijg je de software er schoon op, ook in het verleden nog nooit problemen gehad met de Rebox. Doe dit ook voor mijn vrienden en tot op heden draait alles 100%. Lees veel van hangen en freezen, maar daar hebben wij geen last van.

 

Ook nu, alles draait prima, opnemen gaat ook goed en tot dusverre geen bug meer daarin.

Mocht ik nog wat tegen komen, dan meld ik mij.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor bovengenoemde Reboxen is nu ook de 1.11.61 firmware beschikbaar.

(voor de andere boxen is er firmware 2.11.61)

 

Citaat Rebox site:

Versie 1.11.61 voor: RE-4000HD PVR, RE-8000HD PVR, RE-9000HD PVR.

 

Opgeloste issues:

- audio dips in radio services

- foutmeldingen (gecodeerde zender / service fout) bij zappen van FTA zender naar abonnement zender

- TXT pagina freeze na ongeveer 15 minuten

 

---

 

Ik heb deze firmware vandaag zonder problemen op een Rebox 9000 en een Rebox 4000 gezet.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb afgelopen zaterdag, met de channel-up methode, op mijn boxen de de 1.11.61 firmware geïnstalleerd.
Dit ging zoals gewoonlijk probleemloos.
Het opname symbooltje (knipperd) doet het wel maar ik kijk nooit naar iets wat ik te gelijk opneem. Ik zal er dan ook weinig/geen last van hebben.
Nog geen rare dingen tegengekomen.

Na het afspelen/bekijken van een opname kom je terug in de bestandenlijst. Dit was, volgens mij, niet zo maar ik vind dit een goede ontwikkeling.

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vandaag de nw software v1-11-61.ird erop gezet, doe dit altijd met de laptop en met het programma Porter.

Op deze manier krijg je de software er schoon op, ook in het verleden nog nooit problemen gehad met de Rebox. Doe dit ook voor mijn vrienden en tot op heden draait alles 100%. Lees veel van hangen en freezen, maar daar hebben wij geen last van.

 

Ook nu, alles draait prima, opnemen gaat ook goed en tot dusverre geen bug meer daarin.

Mocht ik nog wat tegen komen, dan meld ik mij.

Igor444,

Kun je stap voor stap uitleggen hoe je met Porter en de laptop nieuwe software op de ontvanger installeeert?

Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar.

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Cornelis2000, op de site van Rebox.tv kan je alle gegevens vinden.

 

http://www.rebox.tv/documentatie/Rebox_ontvanger_update_procedure_via_Porter_RS232.pdf

 

1. Introductie
Scope
Dit document beschrijft hoe u een Rebox HD PVR digitale ontvanger (hierna te noemen STB)
kunt updaten via de beschikbare RS-232 poort. U gebruikt deze methode wanneer de
normale update procedure via USB onverwacht is beëindigd of wanneer een loader
geupdate of vervangen dient te worden.
 
Doel
Updaten van een Rebox HD PVR digitale ontvanger (STB) via de RS-232 poort.

 

 

Lees verder in de link hierboven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vanmorgen ook nieuwe firmware erop geplaatst . Geen succes. eerst error x71. Toen Channel up procedure. Dit ging goed, maar in bestandslijst geen voorvertoning in vakje ernaast daar bleef alleen het beeld zichtbaar van de zender die gekozen was. Voorvertoning in heel klein schermpje linksboven de bestandslijst kader. PIP werkt niet, dit komt ook in een klein schermpje linksboven in het scherm. Dit is niet zo'n groot probleem gebruik het toch nooit. De ontvanger schakelt echter ook niet meer naar de goede resolutie. Ik heb dit altijd op automatisch staan omdat ik het sd beeld te vlak vind als ik de resolutie op 1080i zet. Ben dus weer terug naar 11.30. begrijp niet hoe men het elke keer voor elkaar krijgt om een nieuwe firmware te ontwikkelen die weer nieuwe problemen oplevert. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds een week heb ik met de channel-up methode, V1.11.61 van de firmware geïnstalleerd.

Dit ging zoals gewoonlijk weer zonder problemen.

 

Ben erg blij met de audio dips die nu eindelijk zijn verdwenen.

 

Voor mij is dit een prima versie en ben nog geen problemen tegen gekomen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...