Ga naar inhoud


Visiosat schotel met 3 x lnb is dat mogelijk


Duracell

Aanbevolen berichten

Hallo forumleden ik ben in bezit van een ovale schotel merk visiosat, de schotel is 75 cm breed en 85 cm hoog is het ook mogelijk om hier een rail op te plaatsen voor 3 lnb's voor 19.2 - 23.5 en 28.2. Kan ik hier dus een goede ontvangst mee krijgen. gr Duracell

Triax 88 met 4 x Inverto Black Ultra lnb's. Vu+Solo 4K OPEN ATV 6.0 Samsung 48JU7000 Harmony Elite

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste edbe


De houder die jij laat zien is absoluut niet geschikt voor de Visiosat SMC80 om daar de Astra 1, 2 en 3 mee te ontvangen. De lnb’s staan veel te ver uit elkaar.
Alle support-blocks die Visiosat heeft, zijn ongeschikt voor deze schotel.

Maar beste Duracell
Zou jij eens even op willen meten hoe dik de lnb-klem is zoals ik dat in de bijlage heb aangegeven? Graag

in millimeters.

Zou je tevens ook de afstand eens op willen meten van de voorzijde van de lnb tot aan de schotel op 40% van de hoogte gemeten vanaf de onderzijde?

post-60869-0-12304800-1375522292_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de afstanden van de lnb’s voor Leeuwarden uitgerekend.


Tussen de Astra 19,2 en de Astra 23,5 = 44mm
Tussen de Astra 23,5 en de Astra 28,2 = 47mm
Dit is gemeten van kuiltje tot kuiltje voorzijde lnb’s.
Dit betekend dus, dat je alleen maar Alps-lnb’s kunt gebruiken.

De Alps-lnb’s hebben een neklengte van 30mm.
Als de lnb-klem 20mm dik is, dan is er dus nog 10mm ruimte over.
De SAB LNB-houder GK3 A025 die M_Z laat ook laat zien had ik ook in gedachte. Die is slechts 8mm dik, die past er dus nog precies tussen.
Je moet de houders dus met de schroeven in de sleufgaten ongeveer tegen elkaar aan zetten en de dunne rail zodanig buigen dat de buitenste twee lnb’s naar het midden van de schotel gericht zijn zoals ook de middelste lnb kijkt. Op deze manier kunnen de lnb’s op de juiste afstand afgesteld worden.
 

De rail moet in Leeuwarden 11,4 graden schuin staan, d.w.z. de lnb van de Astra 19,2 moet 18mm lager staan dan de lnb van de Astra 28,2.

post-60869-0-40140500-1375717424_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die getoonde Lnb Houder GK3 (A025) is stukken goedkoper dan een originele Visiosat. Maar kan ik hem/ zoiets ook op mijn Visiosat schotel plaatsen? Gewenst Astra 1 + 2 + 3

post-68027-0-78958100-1373714885_thumb.jpg
 
Sterker, als vervend zelfbouwer kan ik mijzelf ook de kosten van deze Sab besparen, als je toch zelf de bocht moet buigen, ik heb wel een strip liggen. Twee steunen erbij en klaar!
Valt er achter te komen wat de radius is?

Topfield 4000PVR, 82 * 72 cmOffsetschotel, 1 LNB, Daewoo buis tv.

Schotel op Astra2 gericht. DVB-T via verlopen Digitenne.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste SjongeJonge


Natuurlijk kan jij dieSAB-houder gewoon gebruiken. Dat heb ik je toch voorgerekend dat die ruimte

er is bij gebruik van een Alps.


Bovendien hoef je geen bocht te buigen in de rail maar je kunt hem precies tussen de houders een knikje geven.


De ontvangsthoek tussen de Astra 19,2 en de Astra 23,5 is 5,2 graden.
De ontvangsthoek tussen de Astra 23,5 en de Astra 28,2 is 5,6 graden.
Als jij die rail tussen de houders in een knikje van 5,5 graad geeft, dan wijzen ze mooi naar het midden van de schotel, zie bijlage.
 

Die “Lnb houder Universeel [1923]” koop je al voor €6,95

5,5 graden gebogen.bmp

Link naar reactie
Delen op andere sites

'Als jij die rail tussen de houders in een knikje van 5,5 graad geeft, dan wijzen ze mooi naar het midden van de schotel, zie bijlage.'

 

Als ik een  niet originele rail plaats dan komen de lnb's ongeveer 10 mm meer naar achter te staan. Zal dit tot minder ontvangstkwailiteit leiden? ( ik herinner me een artikel over afstand lnb - schotel dat aangaf dat door het gebrek aan informatie van de fabrikanten het vrijwel onmogelijk is de goede afstand te meten/ weten )

Topfield 4000PVR, 82 * 72 cmOffsetschotel, 1 LNB, Daewoo buis tv.

Schotel op Astra2 gericht. DVB-T via verlopen Digitenne.

Link naar reactie
Delen op andere sites

SjongeJonge schrijft:

 

“Als ik een niet originele rail plaats dan komen de lnb's ongeveer 10 mm meer naar achter te staan.”

 

Dat is niet waar. De nek van een Alps is 30mm lang. Stel dat je die in het midden zet, dan kan hij hooguit

5mm naar voren of 5mm naar achteren ingesteld worden en dat maakt geen 1% signaalverschil uit.

post-60869-0-14580900-1375964904_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...