Ga naar inhoud


Leek zoekt hulp voor satelliet TV


backdraft10
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Hallo,

Gezien ik nagelnieuw ben op dit forum en dus een leek qua satelliet tv hoop ik dat menig kenner onder jullie mij goede adviezen en tips kan geven.

Voor ons jaarlijks verlof gaan wij steeds op reis met de caravan.

Wel zien we dan meer en meer schotelantennes opduiken op de verschillende kampeerplaatsen en lijkt ons wel wat om ons ook in zo'n een setje te voorzien nu de kinderen wat ouder worden.

Deze set zou ik wanneer we dan terug thuis zijn gebruiken om de slaapkamer televisie te voorzien.

Gezien ik totaal niet weet van wat en hoe hoop ik goede raad te kunnen ontvangen over hoe ik dit het beste aanpak en wat ik nodig heb.

Alvast bedankt!!!

aangepast door backdraft10
Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste blackdraft10

 

Welkom op dit forum.

 

Ik begrijp dat je een schotel bedoeld op een driepoot die je zelf uit moet richten. Er bestaan natuurlijk ook automatische campingschotels die zichzelf helemaal automatisch uitrichten.
 

Bovendien wil je de satellietset het hele jaar gebruiken waardoor je dus een volledig jaarabonnement moet hebben om de Nederlandse zenders te kunnen bekijken en niet alleen gedurende de zomermaanden wat je met een recreatie-abonnement kunt hebben. Klopt dit?


Een schotel in Nederland op een losse driepoot gaat natuurlijk niet goed gedurende de herfststormen. Het zal er dan wel op neerkomen dat je in Nederland een schotel permanent aan het huis hebt zitten.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje,

 

Ik heb  totaal geen zicht op de soorten abonnementen die er zijn en wist zelfs niet van een recreatie-abonnement of hoe dit in mekaar zit.

Het zou inderdaad de bedoeling zijn om tijdens de vakantie hoofdzakelijk in Spanje omgeving Salou met een driepoot te werken en bij me thuis zou ik dan een tweede vaste schotel kunnen voorzien zodat ik niet steeds alles hoef te monteren en demonteren op het dak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blackdraft het is voor de forum leden hier op deze manier heel erg moeilijk om je een kant en klare oplossing voor je vragen te geven.

Er zijn bij Canal Digitaal diverse abonnementen die je op hun website kunt beklijken en uitzoeken.Verder is het van belang dat we weten of je een ontvanger wilt kopen om alleen tv mee te bekijken of dat je in de toekomst ook met de ontvanger wilt gaan hobbyen.Zet al deze dingen eerst even op een rijtje en stel dan de vraag.Dan kunnen de forum leden hier je beslist wel verder helpen.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Salou kun je inderdaad een 60cm-schotel nemen met een CanalDigitaal duo-lnb op een driepoot. Je moet dan de duo-lnb wel 17 graden schuin zetten en geen 11 graden zoals dat voor Nederland wordt aangegeven.


Hier wat meer informatie over het recreatie-pakket van CanalDigitaal:
http://www.canaldigitaal.nl/zenders/recreatie-pakket/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rommelaar,

 

Het is de bedoeling om een ontvanger te kopen en ales wat nodig om gewoon televisie tekunnen  kijken op vakantie en thuis op de slaapkamer televisie.

Naarmate ik dan in de toekomst het satelliet gebeuren beter onder de knie krijg en beter de mogelijkheden leer kennen pas ik de thuis installatie aan wanneer ik dit nodig zou vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Ja, je kunt eenvoudig beginnen met een 64cm-schotel een een duo-lnb die je permanent thuis hebt geïnstalleerd.

 

Als satelliettuner kun je een goedkope maar prima HD-ontvanger nemen waarme je ook de gecodeerde Nederlandse zenders kunt bekijken, bijv. een Amiko Mini HD die je al voor €79,- koopt.


Je moet wel een CanalDigitaal smartcard hebben. Die kost ongeveer €65,-.


Het goedkoopste pakket is het Basis HD pakket, zie

http://www.canaldigitaal.nl/televisie/basishd/


De satelliettuner kun je dan in de caravan of thuis gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt de duo-lnb eventueel ook op een 78cm-schotel zetten, dan heb je wat meer regenreserve als het eens flink hard regent. Voor de prijs hoef je het niet te laten, een Triax 64 koop je al voor €19,25 en een Triax 78 voor €22,50.


Wat de duo-lnb betreft kun je een CanalDigitaal duo-lnb nemen maar die heeft minimaal 2 aansluitingen en die heb je dacht ik niet nodig tenzij je 2 ontvangers aan wilt sluiten of een ontvanger waar je mee kunt kijken en kunt opnemen van een andere zender.

 

Een duo-lnb met 1 aansluiting is de Maximum Single Astra 1/3 duo lnb. Die koop je voor €20,-


Een duo-lnb met 2 aansluitingen is bijv. de Inverto Twin Monoblock LNB 4,3 graden. Die koop je voor €30,-


Wil je precies dezelfde maar dan in een doosje van Canaldigitaal, dan betaal je €40,-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...