Ga naar inhoud


satTNT (Frankrijk) op Samsung TV's


FalconerThe

Aanbevolen berichten


Hoi,

 

Je vraag is niete exact genoeg.

Franse TV kun je via de satelliet op verschillende manieren ontvangen.

1 via de astra 19.2 middels TNTSAT satelliet niet te verwarren met TNTSAT terrestial=digitenne

2 via Hotbird= BIS Tv

3 Via atlanticbird 5 west middels Fransat

Allen zenden uit met viaccess 4, met ieder hun eigen codering.

Je hebt er een aparte ontvanger voor nodig.Er is voor TNTsat geen aparte Ci-module beschikbaar en hun ontvangers hebben ook geen CI slot voor evt Nl Tv module

De Fransat heeft ook een CI+module die werkt in daarvoor geschikte TV zie fransat.com.

Of hij werkt in een CI+ slot weet ik niet. De module is me te duur voor het uitproberen.

Er zijn voor Fransat wel ontvangers beschikbaar met een kaartlezer+CI module maar of hierin de Nl module werkt is mij niet bekend.

 

Dus TNTsat is alleen te ontvangen middels een aparte receiver en daar past niks op. Er zijn geen CI-modules beschikbaar helaas.

Maar de atlantic 5west satelliet werkt prima en geeft hogere resoluties, is dus een goede keuze maar behoeft wat techniek want is met 1 parabool niet te ontvangen tenzij je een heel aparte parabool installeert (wavefrontier)

 

 

succes

 

hein

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

...

Franse TV kun je via de satelliet op verschillende manieren ontvangen.

...

3 Via atlanticbird 5 west middels Fransat

...

De Fransat heeft ook een CI+module die werkt in daarvoor geschikte TV zie fransat.com.

Of hij werkt in een CI+ slot weet ik niet. De module is me te duur voor het uitproberen.

 

 

De Fransat CI-module werkt (sinds afgelopen zomer) prima in het CI+ slot van mijn Samsung TV.

Ik denk dus dat hun CI+ module dat ook wel zal doen.

Zie verder ook hier: http://www.sat4all.com/forums/topic/336813-fransat-mogelijk-met-een-andere-receiver-buiten-frankrijk/?p=2234797

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar de atlantic 5west satelliet werkt prima en geeft hogere resoluties, is dus een goede keuze maar behoeft wat techniek want is met 1 parabool niet te ontvangen tenzij je een heel aparte parabool installeert (wavefrontier)

 

 

Ehh...huh..?

 

5 west is gewoon met iedere normale schotel te ontvangen. Of bedoel je multifeed met Astra 19 oost?

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er bestaan geen Samsung TV's die geschikt zijn voor TNTSAT, want er bestaat geen CI module voor TNTSAT.

De Samsung TV's zijn gecertificeerd voor Fransat, in combinatie met de Fransat CI+ module worden de Fransat zenders ook in de juiste volgorde ingelezen. Er zijn wel berichten dat de module ook werkt in niet gecertificeerde TV's met een CI+ interface, maar dan staan de zenders in willekeurige volgorde. Eigenlijk net als bij de module van CanalDigitaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...