Ga naar inhoud


Welke tuner/recorder kiezen ?


Pluizebol

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Ik zou graag weten welke de beste tuner/recorder is voor TVV.

 

Ik moet er wel aan toevoegen dat ik een absolute leek ben ivm dat soort hardware.

Het moet er dus eentje zijn die ik kan uitpakken, aansluiten, en kijken/opnemen.

 

Ik heb nu de 8121 die niet altijd feilloos werkt (verre van....)

Over de 8141 zie ik ook nogal wat kritiek en problemen

 

Ik laat me dus graag leiden door jullie

 

 

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb ook de Philips DSR 8121 buitengegooid om dezelfde reden en ben overgestapt naar een Linux ontvanger.

In het begin kende ik er ook helemaal niets van, daarom heb ik in veel forums rondgezocht en ge'googeld.

Sinds een tweetal weken heb ik de Vu+ Solo2 en ben uiterst tevreden met dit toestel!

In het begin wel wat liggen knoeien maar met de hulp van andere mensen op forums is dit allemaal goed gekomen en staat alles nu op punt.

Ik sta er nog altijd versteld van de snelheid van dit toestel en de diverse mogelijkheden.

Heb je echt geen tijd/goesting voor dit, kan je toch maar best een gecertificeerde TV Vlaanderen ontvanger aanschaffen.

Alhoewel ik er toch wel schrik van heb dat deze toestellen ook crashen en dergelijke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een X-trend 4000 is een linux based decoder welke je voor rond de 140 euro nieuw koopt in Nederland.

Goede support van zowel de hardware,en software van OpenPLi erop welke ook volledig Nederlands is.

Decoder instellen is een fluitje van een cent want voor 90% hiervan

wordt je begeleid door de wizard via de afstandsbediening.

 

Kaart erin met de chip naar boven en je bent klaar.

 

Als je wilt opnemen kun je er simpel een externe harde schijf op aansluiten.

 

Of je kiest voor de MaxDigital XP1000

http://www.sat4all.com/forums/topic/332559-editie-17-maxdigital-xp1000/


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan ook een dreambox 800SE kopen ook een hele goede ontvanger

hier kan je wel een HD in steken, vind ik persoonlijk handiger

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dreambox 800SE is veel te duur t.o.v de concurrentie die zeker gelijkwaardig of meer bieden voor veel minder geld.

Maxdigital XP1000 bijvoorbeeld of VU. die nog niet de helft kosten van de 800SE.

Als er perse een HDD in moet dan zou ik toch zeker voor de VU solo2 gaan die nog een stuk goedkoper is als de 800SE en 2 tuners heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een externe harde schijf heeft ook zijn voordelen.  Vooral dan een model zonder voeding (voeding via de USB).

 

Interne HDD hebben de neiging om de box te warm te laten worden.  Heb dit tot mijn schade moeten ondervinden.

De box wordt nu gebruikt zonder het deksel (open dus) omdat ik anders de warmte niet de baas kon.  Ook niet met de ingebuwde ventilator.  Zal wel te maken hebben met het HD model dat ik gekozen heb.  Maar je zult het maar hebben.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...