Ga naar inhoud


Editie 17 - MAXDIGITAL XP1000


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Hierbij de review van de MAXDIGITAL XP1000, beschikbaar gesteld door groothandel WT Electronic.

 

Editie_17_MaxDigital_XP1000.pdf

 

Dit review topic is alleen bedoeld voor vragen en opmerkingen over deze review. Andere vragen stel je in het juiste forum!


Bvd.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Mooie review Michel, jammer dat er op dit soort ontvangers nog steeds een 10/100 en geen Gigabit ethernet aansluiting zit zoveel kost dat toch niet extra. ;)

 

Heeft toch totaal geen zin. Gigabit LAN zit er er weliswaar zo op maar welke CPU moet die data dan gaan duwen, trekken en verwerken? Die 500Mhz CPU die het al druk genoeg heeft met beeld en werking van het apparaat zelf?

 

Bovendien kan het ding zelf niets opslaan. Voor streamen is 100Mbit meer dan snel genoeg.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af hoe dat nu met support zit voor maxdigital spul. Hun site is al een tijdje uit de lucht en het forum wat er toen was stond vol spam, dat werd volgens mij niet bijgehouden. Ik heb en gebruik nog steeds een Linkey van ze maar de support was triest, je moest bedelen om een nieuwe release (die er wel was) maar op de site posten bleek heel moeilijk...

Nu draait deze XP1000 OpenPLi dus je bent niet afhankelijk van hun software releases, dat  scheelt !

aangepast door gjstroom
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede review. Mooi ontvangertje voor die prijs. Interne bouwkwaliteit ziet er op de foto's ook mooi uit. En blijkbaar is er een markt voor dit soort ontvangers, anders werd hij niet in de markt gezet. Persoonlijk zie ik niet direct meerwaarde boven de Amiko Alien, maar alles zal uiteindelijk een koper vinden. En OpenPli is natuurlijk mooi meegenomen.

------

Vu Zero 4K, 2x VU+ Solo2 OpenPLI, 1x VU+ Uno, Sagemcom DS87 HD (TNTSAT)

2x Triax 80 cm CD quad triplesat LNB, 1x Triax draaibaar, CD campingschotel Duo LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

ikzelf heb er ene met openpli 3.0 op en heb er zeker nog geen spijt van ,kan evenveel of de dreambox 800se en is stukken goedkoper .je kan er geen harde schijf inbouwen maar opnemen via usb is zeker geen probleem .en Qua warmte problemen daar heeft die geen last van in vergelijking met een dream

aangepast door tiercé /quarté

 

 

groeten van T/Q

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En blijkbaar is er een markt voor dit soort ontvangers,

Uiteraard. Een groot deel van de bevolking ziet een ontvanger als een noodzakelijk kwaad om televisie te kijken. Enkel de degenen die bekend waren met hoezeer een Linuxontvanger de televisie-ervaring verrijkt, hadden er veel ged voorover. Ontvangers als de XP1000 brengen Linuxontvangers binnen bereik van mensen die op zoek zijn naar goedkope mogelijkheden voor televisie-ontvangst. En dat zijn er heel veel.

 

Ik denk dat het een slimme zet zou zijn een DVB-C-versie te maken. Kabel is immers nog altijd de grootste markt in Nederland en DVB via glasvezel komt daar nog eens bij. Zeker nu UPC een ongecodeerd basispakket heeft, denk ik dat de tijd wel eens rijp kan zijn voor een goede Linuxontvanger voor de massa's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

" Het betreft een eenvoudige maar snelle Enigma2

compatibele receiver met enkele tuner zonder harddisk inbouw-

mogelijkheid. "

 

Voor zover ik het weet past er wel een (interne) 2,5 inch harddisk er in. Want dit kom ik wel tegen in de specificaties. Maar als ik de review lees is er idd geen sata aansluiting.

aangepast door korsan

H9.Twin  :::  H9.2H :::  H9.S ::: HD1265 ::: H2H :::::::::: WaveFrontier T90: 1W, 3, 7, 13, 16, 19, 23, 28, 42E ::::::::::

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Michel, wat is dit nu weer voor onzin dat Linuxontvanger in meervoud als reclame wordt gezien?

Waarom stuur je niet gewoon even netjes een PM als er volgens jou iets niet klopt, in plaats van openbaar commentaar?

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...