alaoui Geplaatst: 10 september 2013 Geplaatst: 10 september 2013 daar zijn we weer wat is de elevatie hoek voor een triax 110 cm met 4 lnb houders , met name voor 19-23--28-en 13
Moderator ceesv Geplaatst: 10 september 2013 Moderator Geplaatst: 10 september 2013 Dat hangt er maar net van af waar je je bevindt en die informatie ontbreekt. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: 10 september 2013 Geplaatst: 10 september 2013 (aangepast) Alaoui schreef in zijn vorige draadje dat hij in Beinsdoerp woont. De elevatie van een schotel met de lnb’s voor de Hotbird, Astra 1, 3 en 2 bepaal je als volgt. - Ga naar Google Maps. - Toets “Beinsdoerp” in. Je krijgt nu deze plaats te zien met het rode ballonnetje. - Ga op dit ballonnetje staan en klik met de rechter muisknop op “wat is hier”. Je ziet nu dat de coördinaten van Beinsdoerp zijn: 52.288 noorder breedte en 4.594 ooster lengte. Deze coördinaten voer je in in http://www.***geen-reclame***/nl/wavefrontier_calc.html bij “willekeurige locatie (breedte-?lengtegraad. Let op dat je een punt gebruikt en geen komma. - Vervolgens kies je voor de meest oostelijke satelliet, de Astra 28,2. - Vervolgens kies je voor de meest westelijke satelliet de Hotbird 13. - En klik dan op “berekenen” Je krijgt dan de volgende berekening: http://www.***geen-reclame***/nl/wavefrontier_calc-params.html?satlo_east=28.2&user_satlo_east=&user_satlo_east_dir=E&satlo_west=13.0&user_satlo_west=&user_satlo_west_dir=E&location=&la=52.288&lo=4.594&country_code=es Hierin zie je dat de elevatie van de schotel “WaveFrontier elevatiehoek” 28,43 graden moet zijn.Dat is ook de elevatie die je met een schotel met rail moet instellen. Zo, dit scheelt me misschien weer een hoop rekenwerk van vele vragenstellers. Maar let op:dit is een indicatie afhankelijk of je mast wel heel erg zuiver verticaal waterpas staat en of de elevatieschaal op je schotel wel zuiver is. Bij sommige schotels staat helemaal geen elevatie schaalverdeling. Dus de elevatie van de schotel altijd fijntunen op de satelliet die vlak bij de lnb-arm zit. Dit is uit praktische overwegingen bijna altijd de Astra 23,5. 10 september 2013 aangepast door Sprietje
alaoui Geplaatst: 10 september 2013 Auteur Geplaatst: 10 september 2013 tof, ik heb een Triax 110 cm staat op een paal in de tuin. ik merk wel dat bij 19.2 de signaal constant op 74% staat, volgens de schaal op Triax staat het nu op 29.9 %, de 32.5 is bij mij zoek, dus ik vermoed dat je gelij hebt dat de elevatie naar 28.4 moet ongeveer
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen