Ga naar inhoud


Rebox 9000 code 00026


Satbeginner

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik heb geprobeerd om bootloader 1.54 te krijgen op mijn Rebox met de channel up procedure maar helaas is deze fout gegaan.

Als ik nu de rebox opstart krijg ik na START 1 een seconde code 00026  op het display te zien en daarna schakelt de ontvanger zich uit. Ik heb dit herhaaldelijk gedaan maar de ontvanger start niet door......

Als ik hem aanzet zie ik nog bootloader 1.23 op het display, is deze bootloader nog OK en kan ik gewoon de laatste firmware 1.11.61 via de porter erop zetten of is de huidige bootloader ook niet meer correct?

Graag advies welke stappen ik moet nemen om de ontvanger weer aan de praat te krijgen.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Voor de laatste firmware heb je de nieuwe bootloader nodig, lees dit draadje eens door, daarin wordt precies uitgelegd wat je moet doen.http://www.sat4all.com/forums/topic/327592-re-4000re-8000re-9000-loader-154254-als-ird-bestand-installeren/

 

 

Je zou eerst nog de oude software via het programma Porter en een seriële kabel kunnen proberen te installeren, zodat je begint met een werkende box.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ongeveer 30 tot 60 minuten.

Maar probeer eerst een werkende box terug te proggen, kijk eens of de oude software terug te zetten is, alvorens je de bootloader verandert.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Google is your best friend: probeer "windows xp serial port speed"

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de ontvanger nog tot START 1 komt, is de bootloader nog intact. De firmware moet zich nu in principe ook nog via Channel up laten flashen, of inderdaad met Porter en een nulmodemkabel.

 

Ik stel de poortsnelheid altijd in in Hyperterminal, dat op Windows 7 helaas niet meer standaard aanwezig is.

 

De gemelde problemen lijken echter eerder op een overleden transistor TR1 in de voeding.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...