Ga naar inhoud


Duo LNB: Amiko mini hd, uitval ontvangst HD zenders.


hvrossum

Aanbevolen berichten

gewoon je schotel heel goed uitrichten 

dat is volgens mij alles wat er hapert

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Dat ligt iets gecompliceerder.

Je hebt Duo LNB's voor schotels van 60 en voor schotels van 80 cm.

De hartmaat van de 2 LNB's verschillen namelijk voor deze 2 schotelmaten.

In bericht #6 schtijft TS dat bij auto installatie programma;s van Astra en Hotbird werden toegevoegd, een indicatie dat de Duo LNB mogelijk niet bedoeld is voor deze schotel.

Er zal dus eerst vastgesteld moeten worden of de juiste Duo LNB voor de schotel aangeschaft is.

Daarnaast zit volgens jouw aanbeveling de LNB van de Astra 1 in de klem, daardoor zal het signaal op Astra 3 lager zijn.

In het algemeen wordt de 23 graden Astra 3 LNB in de klem gezet omdat daardoor er meer signaal voor de HD zenders beschikbaar is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dit was op HD zenders

 

De DUO LNB heb ik bij dezelfde winkel gekocht als de schotel, zij hebben mij deze geadviseerd.

Dus dan ga ik er vanuit dat het de goede is.

 

Ik heb een 60cm schotel, en heb de LNB bij de installatie in zijn klem zover mogelijk van de schotel vastgezet. Dat scheelt toch weer een paar centimeter.

aangepast door hvrossum
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je huidige probleem is beter op zijn plaats in schotelpark, ik verplaats het onderwerp naar schotelpark.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het gaat er niet om dat de LNB zo ver mogelijk naar achteren staat, maat dat hij in het brandpunt van de schotel zit.

Maar om meer signaal te krijgen op de HD zenders dien je de LNB voor 23 graden in de klem te zetten en de schotel 4,5 graden te draaien.

Verder dien je de LNB iets scheef te zetten.

 

http://www.sat4all.com/forums/topic/330869-afstelling-duo-lnb-lukt-niet/

In dit draadje wordt onder meer uitleg gegeven over het uitrichten van de LNB.

Zie posting #12 en # 14.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...