Ga naar inhoud


Duo LNB: Amiko mini hd, uitval ontvangst HD zenders.


hvrossum

Aanbevolen berichten

Ik heb een amiko mini hd (met meest recente firmware geinstalleerd) ik heb een HD abonnement van Canal Digitaal

 

Het lukt me alleen niet de HD kanalen geinstalleerd te krijgen.

 

Ik heb ontvangst op de Astra 3A/3B 23,5E met Level 90% en Quality 77%

 

LNB Type UNiversal

TP Index 17 (11856V27500)

Polarity Auto

 

Aangezien ik niet weet wat dit allemaal betekent zet ik het er maar even bij

 

Weet iemand wat ik kan doen om de HD kanalen wel te ontvangen (heb al mijn smartcard geheractiveert via SMS)

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik heb de laatste EMU geinstalleerd maar helaas.

 

Ik ook eerst de fabrieksinstellingen teruggezet, vervolgens de fastscan satelite op Canal Digital en HD gezet en toen een automatische installatie gedaan.

 

Dan krijg ik Hotbird en Astra1 als satelliet en geen Astra3 meer.

 

Moet ik wellicht iets handmatig aan de settings aanpassen?

 

Ik heb een HD abo bij Canal Digital

aangepast door hvrossum
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik stoei nog steeds met het niet kunnen ontvangen van de HD kanalen op mijn Amiko Mini HD.

 

fastscan staat Canal Digital en HD geselecteerd.

Van zowel Astra1 als Astra3 wordt het signaal ontvangen (Level en Q slaan uit)

bij DiScEqc 1 voor beide geven ze alleen signaal als ze op 2/2 of 2/4 staan

 

Andere instellingen zijn Positioner off; 22k off; 0/12v on; Polarity auto; LNB power 13v/18v

 

Als ik single scan doe of fastscan doe dan worden er wel kanalen toegevoegd alleen geven ze geen beeld. Ook TV Gelderland en TV Oost blijven zwart.

 

Als ik een auto installation doe dan worden er kanalen van Hotbird en Astra1 toegevoegd.

 

Ik heb bij canal digitaal gecontroleerd dat mijn abonnement goed was ingesteld en dat was zo (HD abo en HBO HD)

 

De EMU en MCAS software is ook geinstalleerd.

 

Ik ben een leek op dit gebied dus ik hoop dat iemand mij het ei van Columbus kan geven 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  dit schrijf jij zelf 

Als ik een auto installation doe dan worden er kanalen van Hotbird en Astra1 toegevoegd.

dus je staat niet op astra 3B afgesteld !

hoei is jou schotel instelling enz

draai anders eens je volledige schotel ongeveer 1cm naar het oosten , maak eerst een merkteken 

disecq 1 astra 1 19.2°E bvn 12515 H 27500 5/6 stel deze sat op die frequentie eens af!

disecq 2 astra 3B 23°E  TV Drenthe 11914H  27500MHZ   3/4 stel deze sat op die frequentie eens af!

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ps: met welke lnb's werk je , want dat weten we ook nog niet 

maak foto dat is al een stukje handiger

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een duo-lnb van CanalDigitaal heb je tegelijkertijd geen ontvangst op 19.2 en de 13
hoe je daar bij komt dat weet ik niet, dat beteken in ieder geval dat de schotel niet goed
staat uitgericht , en jou Diseqc instelling staat ook niet goed ,voor de 19,2 op 1/2

en de 23,5 op 2/2
 

a)Disable: without DiSEqC.
b)1/2, 2/2: two ports DiSEqC
c)1/4, 2/4, 3/4, 4/ 4: 4 ports DiSEqC
d)1/8, 2/8  8/8: 8 ports DiSEqC
e)1/16, 2/16.16/16: 16 ports DiSEqC

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De LNB die ik heb is :CanalDigitaal Duo Twin LNB (Merk Inverto / Hirschmann)

 

***Commerciële link verwijderd****

stel jou lnb zo eens in 

astra 1 in je houder  zoals afbeelding en dan richt je hem maar uit tot je vb beeld hebt op bvn 

moet toch lukken he 

post-41606-0-50527400-1380975421_thumb.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gelukt om HD kanalen van de 23,5 Astra3 te ontvangen.

 

Ik heb uiteindelijk alleen de schotel ongeveer 3 mm van mijn initiele mark naar het oosten gedraaid. Daarna auto installation gedaan, hij vond eerst de Astra1 en daarna Astra3.

Het feit dat hij eerst Astra1 vond was voor mij het teken dat we goed zaten, daarvoor vond hij altijd eerst de Hotbird 13e

 

Dank voor de tips

Link naar reactie
Delen op andere sites

goed dat het gelukt is nu nog beetje beter afstellen tot je een heel goed signaal hebt 

hoeveel % heb je nu  op beide sats +-

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Had je nog wel ontvangst of viel het beeld weg?

Was dit op Astra 1 zenders of op de HD zenders van Astra 3?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...