Ga naar inhoud


Electrische vloerverwarming


Belsat

Aanbevolen berichten

Goedenmorgen!

 

Even een vraagje voor de elektrisch onderlegden: 

 

Volgende week wordt in onze badkamer elektrische vloerverwarming aangelegd. Deze verbruikt max 1700 Watt.  Bovendien heeft mijn vrouw een haardroger van max 1400 Watt. Samen met de verlichting kom ik dan op 3200 Watt als alles tegelijk vol aan zou staan.

 

De bestaande elektrische leiding naar de badkamer is gezekerd met 16 A en een 0.03 A aardlekschakelaar. Volgens Bartjens moet die dus ruim 3500 Watt kunnen leveren, hetgeen voldoende zou moeten zijn.

 

Klopt mijn bovenstaande redenering of zie ik iets over het hoofd?

 

Alvast vriendelijk dank voor het meedenken!

 

Ciao,  Henk

 

 

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites


240volt * 16 Ampere = 3840 watt

je hebt 3200 watt nodig

600 watt reserve en er loopt 13,3 ampere door de leidingen.

 

Je zou zeggen voldoende alleen dat de opgegeven vermogen gelden

bij continu gebruik.

 

Deze spullen trekken meer stroom bij het inschakelen ,ik denk

dat het op het randje is.

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vriendelijk dank, pukje!

 

Zojuist een test gedaan: Ventilator kachel van 2000W plus haardroger 1400 Watt plus verlichting no problem, ook niet bij in en uitschakelen. Nog een elektrische haarborstel van onbekend wattage erbij en alles blijft draaien.... 

 

Het lijkt er op dat de vloerverwarming gaat werken en dat ik geen extra kabel nodig heb :-)

 

Nogmaals bedankt,   Ciao,   Henk

 

ps: we hebben hier idd 240 Volt

aangepast door Belsat

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is alles op één 230V leding aangesloten?

 

Anyway, ik heb dezelfde situatie. Vloerverwarming (geen idee hoeveel watt). Twee inbouw spots. En een vriendin met verschillende electrische apparaten :grin:

Nooit problemen gehad.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ging altijd uit van 220 Volt, maar m'n metertje zegt 240.  Mss is dat hier in Belgie / Wallonie normaal.  Er zijn 3 groepen, ik denk dat de badkamer apart zit, ook omdat er aan aparte aardlekschakelaar voor is.

 

Bedankt voor het meedenken!

 

Ciao,  Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens las ik ergens dat je een nieuwe vloerverwarming pas na een maand mag gebruiken. I.v.m. het drogen van de lijm of zo...

 

Klopt dat?

 

Ciao,  Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt de vloerverwarming mag pas na 30 dagen langzaam opgestookt worden, als die in de lijm ligt.

Als die in de natte shap aangebracht word, dan moet je minimaal 3 maanden wachten.

 

Als het goed is, kan dit ingesteld worden op de thermostaat van de vloerverwarming, zodat die vanzelf langzaam opstart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is alles op één 230V leding aangesloten?

 

Anyway, ik heb dezelfde situatie. Vloerverwarming (geen idee hoeveel watt). Twee inbouw spots. En een vriendin met verschillende electrische apparaten :grin:

Nooit problemen gehad.

In of uitwendig, of is deze opmerking over het randje? :grin:  :grin:

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sjaak

 

Bij jou moet de cv dus altijd aan staan anders krijg je koude voeten.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...