Ga naar inhoud


5G Mobiel Netwerk


Sjattuh

Aanbevolen berichten

Ik weet niet meer waar, maar we hebben hier en daar discussies gehad over internet wereldwijd en de gevolgen die het met zich mee zal brengen. 

 

Mijn beleving is dat mettertijd overal internet zal zijn en dit allemaal via mobiele netwerken zal lopen en zaken als kabel, adsl en sat tv zoals wij het kennen volledig zal verdwijnen.

 

Ik las eerder vandaag dat Mark Zuckerberg met een groep mensen bezig is een initiatief op te zetten om de overige 2/3e van de wereld online te krijgen (maar daar moest het 100x goedkoper voor worden...) en Google is al een poosje een het speculeren.

 

Nu las ik net dit over de opvolger van 4G. Snelheden tot 1Gbps.... Ik vind het bijzonder boeiend dat het zo snel aan het gaan is. (no pun intended)

 

Ik hoop het allemaal mee te mogen maken. Laat ze die DNA bindingen maar eens goed onder de loep nemen zodat we allemaal 500 jaar oud kunnen worden met een lichaam van een 20 jarige. :)

 

 

 Japanse telecomprovider NTT Docomo verwacht in 2020 een 5G-verbinding in Japan aan te kunnen bieden. De verbinding zou tot honderd keer sneller zijn dan 4G-LTE.
 

Hoewel 4G-netwerken dit jaar pas voor het eerst in Nederland te gebruiken zijn, werkt Japanse telecomprovider NTT Docomo al aan opvolger 5G. Dat meldt Engadget.

 

Tijdens elektronicabeurs Ceatec liet de provider weten dat zijn versie van 5G honderd keer de snelheid en duizend keer de capaciteit van 4G zal hebben. Voor het ontwikkelen van nieuwe mobiele standaarden wordt doorgaans ruim de tijd genomen. 4G was bijvoorbeeld eind 2009 voor het eerst publiek beschikbaar, na jaren van tests en overeenkomsten tussen landen.

 

Eurocommissaris Neelie Kroes heeft begin dit jaar laten weten in 2020 een Europees 5G-netwerk te willen hebben. Voor de ontwikkeling van het netwerk heeft ze 50 miljoen euro gereserveerd. Samsung is al bezig met tests op een 5G-netwerk, waarbij het bedrijf een snelheid van 1 Gbps behaalde.

 

Bron: http://www.nu.nl/tech/3590011/5g-wordt-honderd-keer-sneller-dan-4g.html

Auteur: Door: NU.nl/Floris Poort

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het gaat uiteraard allemaal een stuk sneller met de technologie als 30 40 jaar geleden.

Nieuwe technieken worden weer toegepast in nieuwe machines die dan weer een verbeterd product kunnen maken.

 

Ik heb hele lange tijd in de display fabricage/ontwikkeling gewerkt.

Zo ongeveer 10 jaar geleden maakten we al kleuren OLED displays. 

Tuurlijk was de resolutie en de grote ( 1 inch ) daarvan nog niet om over naar huis te schrijven.

Maar de basis was er al.

Zo'n 20  jaar geleden maakten we ook al 11 inch LCD kleuren displays die er toch al een behoorlijke resolutie aankon.

Echter voor gaming/video reageerden ze nog wat te traag ( gele streep van b.v een tennis bal als ie geslagen werd)

Maar het was wel de basis voor wat er nu mogelijk is. 

  • Like 1

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat uiteraard allemaal een stuk sneller met de technologie als 30 40 jaar geleden.

Nieuwe technieken worden weer toegepast in nieuwe machines die dan weer een verbeterd product kunnen maken.

 

Ik heb hele lange tijd in de display fabricage/ontwikkeling gewerkt.

Zo ongeveer 10 jaar geleden maakten we al kleuren OLED displays. 

Tuurlijk was de resolutie en de grote ( 1 inch ) daarvan nog niet om over naar huis te schrijven.

Maar de basis was er al.

Zo'n 20  jaar geleden maakten we ook al 11 inch LCD kleuren displays die er toch al een behoorlijke resolutie aankon.

Echter voor gaming/video reageerden ze nog wat te traag ( gele streep van b.v een tennis bal als ie geslagen werd)

Maar het was wel de basis voor wat er nu mogelijk is. 

 

Een goede vriend van mij werkte samen met mensen van Sony en zij probeerde in begin jaren 90 al een PC in een TV te bouwen. Ook wat je de basis van de smart TV van vandaag kan noemen.

 

En ik las dat Mr. Jobs ook al 2 decennia terug bezig was met de smartphone, maar wederom de techniek.

 

Ik heb (na 8 jaar) eindelijk mijn vrouw weten te overtuigen om met mij naar (de inmiddels verouderde) series van Star Trek te kijken, en het is boeiend om te zien hoe dicht bij wij aan het komen zijn bij die technieken.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik heb (na 8 jaar) eindelijk mijn vrouw weten te overtuigen om met mij naar (de inmiddels verouderde) series van Star Trek te kijken, en het is boeiend om te zien hoe dicht bij wij aan het komen zijn bij die technieken.

 

inderdaad dat denk ik ook wel eens.

 

google maar eens op knowledge doubling 

of Knowledge doubling curve,

 

Ik heb eens ergens een artikel gelezen dat vanaf de middel eeuwen de kennis eens per 100 jaar verdubbelde.

En dat dat sinds +/-1800/1850 in een soort van versnelling is gekomen

En nu al op eens in de 13 jaar zit en over een bepaalde periode op eens per dag zal uitkomen.

 

 

Ik zag dat een aantal jaar geleden al bij mijn neven en nichten.

ik heb nooit engels gehad op de lagere school zij wel.

Zij kregen al wiskundige berekeningen die wij pas op het voorgezet onderwijs kregen.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vraag de jeugd maar eens wat een zipdrive of en cassette recorder is.

Dat weten die al niet meer.

 

Laptop en pc gaan er ook al met een sneltrein uit. Daar komen nu al de google bril en apple watch voor in de plaats.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...