Ga naar inhoud


opname mislukt en ontvanger loopt vast


petersatelliet

Aanbevolen berichten

Mijn Rebox HD ontvanger heeft soms problemen met mijn externe harde schijf. Met de rode knop van de afstandsbediening neemt hij op (hij geeft de melding rechts in beeld) maar als ik de volgende ochtend wil gaan kijken moet ik eerst de stekker uit de ontvanger halen omdat alles geblokkeerd is. De opname is dan niet gelukt in de opnamelijst geeft hij een foutmelding. Andere opnamen zowel SD als HD doen het dan nog wel. De externe schijf is van een gerenomeerd merk.

 

Wie weet raad ?

Rebox 4000HD 2 x triax schotel 1 x Visiosat vaste opstelling Astra1,2,4A & Hotbird Draaibaar Stab100 inverto blacks Lnb's ontvangt 12 satellieten

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Petersatelliet, kan je iets meer informatie geven?

Welk type Rebox heb je in gebruik?

Welke (Originele?) software is er op de ontvanger geïnstalleerd?

Is de harddisk aangesloten via USB of Sata?

Schakel je de ontvanger via de software uit na de opname of laat je hem aan staan?

Zit er een smartcard in de interne lezer of in een CI module?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een Rebox RE4000 PVR, de externe schijf is aangesloten op sata

loader versie L2.23  H/W versie RE 4000 1.00  Appl. versie RE v1.07.97 API Version API mar 4 210 Dataversie FRD v1.3 Gemaakt op RE 40X EU Mar 9 2010

Rebox 4000HD 2 x triax schotel 1 x Visiosat vaste opstelling Astra1,2,4A & Hotbird Draaibaar Stab100 inverto blacks Lnb's ontvangt 12 satellieten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inmiddels opgelost ?

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Petersat, de software op de ontvanger is ondertussen tamelijk gedateerd.

Ik zou je aan willen raden eerst de actuele software op de ontvanger te installeren.

 

Die vind je hier: http://www.rebox.tv/index.php/service-area/downloads/viewcategory/20-re-4000hd-pvr

 

Je kan op deze site ook terug vinden hoe je deze software kan installeren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een Rebox RE4000 PVR, de externe schijf is aangesloten op sata

De RE-4000 heeft geen SATA aansluiting... Zal toch wel (de enige) USB-poort zijn?

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

De RE-4000 heeft geen SATA aansluiting... Zal toch wel (de enige) USB-poort zijn?

 

Groeten,

 

Audioniek.

Audioniek, je hebt gelijk het is de via de USB poort

Rebox 4000HD 2 x triax schotel 1 x Visiosat vaste opstelling Astra1,2,4A & Hotbird Draaibaar Stab100 inverto blacks Lnb's ontvangt 12 satellieten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Petersat, de software op de ontvanger is ondertussen tamelijk gedateerd.

Ik zou je aan willen raden eerst de actuele software op de ontvanger te installeren.

 

Die vind je hier: http://www.rebox.tv/index.php/service-area/downloads/viewcategory/20-re-4000hd-pvr

 

Je kan op deze site ook terug vinden hoe je deze software kan installeren.

ceesv bedankt, ik ga de actuele software laten installeren ik hou jullie op de hoogte

Rebox 4000HD 2 x triax schotel 1 x Visiosat vaste opstelling Astra1,2,4A & Hotbird Draaibaar Stab100 inverto blacks Lnb's ontvangt 12 satellieten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een soortgelijk probleem met mijn rebox re 2210 HD. Als ik de rode knop indruk voor direct opnemen loopt alles direct vast. Ik heb dit probleem ook aan het forum voorgelegd.

Heb je nog steeds dit probleem ? 

Rebox 4000HD 2 x triax schotel 1 x Visiosat vaste opstelling Astra1,2,4A & Hotbird Draaibaar Stab100 inverto blacks Lnb's ontvangt 12 satellieten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Klopt het dat als ik de originele CD-kaart niet in de kaartlezer van de Re-8500 heb maar in de net aangeschafte nieuwste CI-module ( voor FOX Sports 2 ) er geen opnames van een ander programma op de via ethernet verbonden NAS kunnen worden gemaakt?

Het afgespeelde beeld blijft gedurende de hele opname op zwart.

Werkt de decodering dan niet meer op de andere tuner?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat klopt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...