Ga naar inhoud


Ongecodeerd opnemen van CanalDigitaal


abmantel

Aanbevolen berichten

Sinds enkele dagen heb ik een Rebox R-8500HD PVR

Details:

API jun 24 2013 HW RE8500 1.00

Loader6.00 Software RE v2.11.61

 

Smartcard voor CanalDigitaal in slot 2. 2 Sateliet schotels aangesloten via een DiseqC 1.0 moduul

 

Met deze ontvanger heb ik de volgende problemen.

 

Inschakelen uit de Deep sleep mode.

Er is geen ontvangst tot dat er een overschakeling naar een ander kanaal plaatsvindt, heeft ongetwijfeld met de DiseqC unit te maken. Probleem is ook dat soms een kanaal aangeeft dat het een gecodeerd kanaal betreft terwijl de andere kanalen uit dat (CanalDigitaal) pakket normaal te ontvangen zijn. Ook na een aantal heen en weer schakelen blijft het kanaal deze melding geven. Let wel: de andere kanalen geven deze melding dus niet en zijn gewoon te kijken.

N.B. dit probleem doet zich niet voor met een CI-moduul. Als de kaart in het 2e slot zit wordt deze normaal herkent maar in en uitschuiven lost het probleem niet op.

 

(On)gecodeerd opnemen.

Gemaakte opnamen (via EPG) zijn via de ontvanger normaal af te spelen. Kopieren naar een USB schijf en afspelen op een PC werkt niet. Gebruikte software VLC mediaplayer versie 2.08 (de laatste). het heeft er dus alle schijn van dat de streams gecodeerd zijn weg geschreven en dat wil ik juist niet om ze later te kunnen bekijken.

Ter vergelijk, met mijn oude Dreambox 7025+ met open-pli software was dit nooit een probleem, een probleem. helaas moeten vervangen vanwege HD zenders en MPeg 4 decodering.

 

Kortom, vollop problemen met CanalDigitaal met deze ontvanger.

Wie heeft een oplossing

 

Ab

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Abmantel, welkom op dit forum.

 

Is bij uitlevering de software op de laatste stand gebracht of staat er nog een verouderde software op?

De laatste versie is RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird, te vinden op de site rebox.tv

De bestanden op de harde schijf zijn niet gecodeerd, mits je de interne kaartlezer gebruikt.

Ze zijn echter in een formaat opgenomen wat niet uitwisselbaar is.

Wil je ze op VLC player willen afspelen zal je ze eerst moeten converteren.

Lees ook dit draadje http://www.sat4all.com/forums/topic/330544-re-8500-afspelen-opgenomen-bestanden-werkt-niet/

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik kan iets zeggen over bewerking opnames met PC met Rebox 4210 PVR:

Allereerst geef Rebox vast IP adres, dan kun je een shortcut op je desktop plaatsen; onmiddellijke toegang tot de harde schijf via interne netwerk. Opnames (.ts) worden niet afgespeeld door VLC player, maar WEL door Media Player Classic Home Cinema. 

Verder gebruik ik Freemake Video Converter voor wegknippen van delen (reclames) en samenvoegen van de .ts bestanden; Freemake zet het dan om in Mpeg die je weer op de harde schijf kan terugzetten. De Rebox speelt deze Mpeg bestanden prima af. Ik gebruik de Rebox dan ook voor al mijn videobestanden. Beide programma's zijn freeware.

Succes met dit deel althans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Haal de opname .ts door een editor heen zoals VideoRedo en dan speelt ie 'm wel af. Het heeft te maken met een 'eigenwijze' manier van sector en header gebruik van de .ts.

 

Ander programmaatje is TSDoctor .. moet lukken.. 

 

Hiervoor wordt NIKS omgezet en gaat het real-time. Er wordt gewoon een koffiefilter op je ts losgelaten ipv een encoder. 

 

Dus of binnen 5 minuten klaar.. of je gaat 3-4 uur wachten op je hd-conversie.

 

Genoeg opties. Succes!!

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onterechte meldingen "gecodeerd kanaal" liggen (eigen ervaring) vaak aan het nog niet bijgewerkt zijn van de kaart: die bevat dan nog niet de informatie over de toegangkelijkheid van het kanaal. Soms raakt de kaart zelfs geblokkeerd en kan alleen een power down / restart van de box uitkomst bieden. Enige tijd afstemmen op SBS6 lijkt te resulteren in het bijwerken van de kaart.

 

Bij het (ten onrechte) verschijnen van de melding "gecodeerd kanaal" niet onmiddellijk wegzappen, maar (tot enkele minuten) afwachten: soms bedenken box en/of kaart zich nog. (Of dat ook resulteert in bijwerken van de kaart ?) Dit zou een éénmalig gebeuren moeten zijn bij bijv. nieuwe zenders.

 

Mijn 8500 staat iedere nacht zonder problemen in deep-sleep: hij wordt zelfs wakker en gaat weer diep slapen bij timer-opnames,

aangepast door Henk1

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...