Ga naar inhoud


Diseqc switch sab 10/1 vs emp centuari 8/1


stevie-v

Aanbevolen berichten

Wat ik me afvraag is dat als ik voor een andere diseqc switch zou kiezen gaat me dat dan veel signaalwinst opleveren,op dit moment maak ik gebruik van een sab 10/1 met de volgende gegevens:

 

 

Specifications :

Item Specification Item Specification

Frequency Range 950-2150(MHz) Normal Working Voltage 12-20(V)

Insertion Loss 3(dB) DC Power Consumption 10(mA)

Isolation 20(dB) DC Max Power Passing 500(mA)

Return Loss 8(dB) Overload Protection Current 600(mA)

Operating Temperature -40? ~85? Impedance(all ports) 75(O)

Switching Signal : DiSEqC

Connectors:“F”type female

 

 

De emp centuari heeft:

 

Frequency range LNB inputs 950-2300 MHz

Terr. input 5-862 MHz

Output 5-2300 MHz

Control DiSEqC 1.0, 1.1, 1.2 commands

Insertion loss Sat. 5 dB avg

Terr. 3 dB avg

Sat. inputs isolation 25 dB min

Power consumption From receiver 50 mA (18 V) + LNB

LNB current 400 mA max

Dimensions (w,d,h) 11.2 x 11.2 x 4.8 cm

Temperature range -30 ~ +70 °C

 

 

Wat kan ik dan verwachten als ik voor de emp centuari zou kiezen,gaat me dat veel signaalwinst opleveren ivm betere isolatie en insertion löss of kan ik beter voor een andere disecq switch kiezen ik maak gebruik van 8 satellieten,opnemen en kijken tegelijk.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heel graag seniorsatter,geeft dat nou veel signaalwinst of valt dat tegen als je een goeie diseqc switch gebruikt,enkel 2% of kan dat wel oplopen naar meer dan 10% ?

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste stevie-v


Ik denk dat het allemaal niet veel verschil zal uitmaken.
 

Om te beginnen het verlies.

Bij de SAB staat Insertion Loss 3dB

Bij de EMP staat Insertion Loss 5 dB average ofwel gemiddeld.

Maar wat is dat bij SAB? Dat staat er niet bij.

Bij de allerbeste switches staat altijd max = maximaal zoals bij Spaun en Triax.

De verliezen lopen namelijk op naarmate de frequentie hoger wordt.


Die 3 dB bij SAB lijkt me onwaarschijnlijk laag als je rekent dat er twee diseqc-switches achter elkaar zitten. De fabrikanten kunnen schrijven wat ze willen want wie controleert dat?


Waar wel verschil in kan zitten is de schakelsnelheid. Verschil tussen twee verschillende merken is al vaak door onze leden opgemerkt.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakelsnelheid vind ik niet zo belangrijk die vind ik ook goed zoals die nu is,wat seniorsatter zegt klinkt wel goed alleen vraag ik me af daar zie ik staan diseqc 2.0 dat werkt ook goed met diseqc 1.1 wat ik nu gebruik ?

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank u seniorsatter ik heb je mail ontvangen,die switch werkt ook met diseqc 1.1 ?

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Top ,bedankt voor jullie informatie hier kan ik wel wat mee !

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zowel de SAP als de EMP en al jaren in bezit.

 

Allebei de switches schakelen snel, nooit een misschakel en voldoen uitstekend. 

 

Er zullen vast switches zijn die minder insertion loss hebben, maar mijn signaal heeft er geen last van.

 

Dus als je al de SAB hebt zou ik geen reden zien om deze voor de EMP te vervangen.

 

Wil je echt de creme de la creme met het minste verlies, dan zouden er misschien betere switches te krijgen zijn. De vraag is of je daar wat mee op schiet behalve een hoger getal op je OSD.

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...