Ga naar inhoud


Iemand kijk/verstand van zaken Aegon woekerpolis affaire ?


ronaldsl

Aanbevolen berichten

Ik heb bijna vijftien jaar betaald voor een Aegon woekerpolis genaamd Koersplan. Ik heb deze 2 jaar geleden laten uitbetalen omdat ik het geld wel kon gebruiken, en omdat mijn inleg per maand hoger was dan de verwachte uitkering.

Ik heb mezelf bij consumentenclaim gemeld en ook een stuitingsbrief naar de Aegon verzonden.

 

Heeft iemand enig idee hoe de zaken ervoor staan ?

 

 

Grt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben blij dat ik er in die tijd nooit ingetrapt ben.

Ik was en ben altijd huiverig voor de zin "behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst"

en toen we bij koersplan (en spaarplan) inzage wilden hebben over de kosten die gemaakt werd het al heel snel stil.

 

Toen later nog iemand belde of het geheel door kon gaan en ik opmerkte dat alles door zou gaan als er een minimaal rendement van 4% gegarandeerd werd en er geen kosten zouden worden berekend zodra ze hier onder kwamen kreeg ik al snel de melding dat deze vorm van sparen dan toch niet zo geschikt voor ons was.

 

Hoe het er mee staat na de diverse uitzendingen van kassa ed. durf ik niet te zeggen.

Ik dacht dat daar de vereniging woekerpolis en stichting woekerpolis zich mee bezig houden.

 

Maar ook banksparen voor je pensioen is niet alles hoor, wat veel vergeten is dat als je op een of andere manier schulden veroorzaakt (ook buiten je schuld om) ook je op deze manier opgebouwde pensioen voor de schuldeisers niet veilig is.

Denk je bijv. als ZZPer op deze manier voor een pensioen te zorgen en je komt in de problemen omdat iemand een grote factuur niet kan of wil betalen dan kun je alsnog fluiten naar je zuur opgebouwde pensioen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de beurs in elkaar zou klappen zeker niet.

Maar alhoewel, in het verleden is het nog telkens zo geweest dat zodra de beurs een enorme boost krijgt, mede door de kleine belegger die ook een graantje mee probeert te pikken, het vrijwel nooit langer dan 5 jaar duurt totdat het hele spul in elkaar klapt.

 

De hoofdreden waarom ik toen niet ben ingestapt zit hem in het feit dat het bedrijf wat de belegging voor je beheerd altijd zijn kosten berekend en dat het dan niet uitmaakt of het nu goed of slecht gaat.

Dus waarom zou zo'n bedrijf je dan gaan adviseren om een poosje het geld uit de beleggingen te halen omdat het risico te groot wordt? Ze zijn er immers bij gebaat dat ze met je geld werken en kosten kunnen berekenen ipv. het "veilig" op een bankrekening te gaan zetten en wachten tot de storm voorbij is.

Ik zou het veel reëler vinden dat als het de belegging goed gaat ze ook wat meer kosten voor hun werk mogen bereken maar als het fout gaat dan ook een stuk minder kosten gaan/mogen berekenen.

Op die manier zijn ze er veel meer bij gebaat om een goed rendement voor jou te behalen ipv. zo veel mogelijk aan en verkopen te doen zodat ze bij elke transactie kosten kunnen berekenen.

 

Het probleem met alles vind ik is dat je als kleine zelfstandig op vrijwel geen enkele manier een veilig pensioen op kunt bouwen (dus ook niet met banksparen). Gaat er ergens iets fout dan kunnen de schuldeisers vrijwel altijd aanspraak maken op je opgebouwde tegoeden.

Op zich natuurlijk goed want er zijn er altijd wel wat die misbruik van de regels weten te maken, maar wel extra zuur als je er altijd keihard voor gewerkt hebt en zuinig bent geweest en dan door toedoen van iets waar je zelf niets of weinig aan had kunnen doen toch ook nog je pensioen kwijt gaan raken.

Maar wel vreemd dat als je op een normale manier je pensioen hebt opgebouwd, als werknemer je pensioen dan veilig is maar als werkgever dit alles behalve veilig is.

 

suc6

 

Gerrit

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...