Ga naar inhoud


Rotor aansluiten via diseqc switch


muppet
Ga naar oplossing Opgelost door Mojo,

Aanbevolen berichten

Kun je via een diseqc switch ook een rotor aansturen.

Bijvoorbeeld om de astra vast te hebben en de rest van de sattalieten te ontvangen via een rotor natuurlijk wel met 2 schotels.

 

Heb een vu solo hiervoor.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Muppet,

 

Zo als je vraagstelling is zou ik het niet doen , maar wel omgekeerd .  Ga van je sat ontvanger eerst door de rotor en dan naar de diseqc.  In deze situatie gaat de rotor stroom niet door de diseqc , want voor sommige diseqc zou de totaal stroom van LNB diseqc, switch en rotor wel eens te veel kunnen worden. Dan heb je einde diseqc switch.

Het is dus mogelijk om met een schotel, diseqc switch, multirail, 4 LNB's en rotor een combinatie te maken.

Dan heb je een situatie dat 95% van de tijd de schotel stil staat en kun je snel naar de 4 bekende stallieten schakelen. Wil je iets meer voor je hobby en ga je naar een overige satelliet dan gaat je schotel draaien.

Wel is er een voorwaarde aan dat je na je hobby satelliet weer naar een kanaal op Astra 3 schakelt en de multirail staat weer in de juiste positie.

Je kunt dan het beste op de multirail twin lnb's gebruiken dan kun je gebruik maken van een ontvanger met dubbele tuner.

 

M.vr.gr. Radenko.      

 

 

Vu+ duo met combi van 4xlnb twin vast en toch draaibaar met 1 schotel

Dreamb 800SE met T55 4x lnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zat meer te denken aan een 2e schotel te plaatsen zodat de astra 123 altijd goed staan, welk soort rotor zou ik het beste kunnen gebruiken of maakt dit niks uit.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zat meer te denken aan een 2e schotel te plaatsen zodat de astra 123 altijd goed staan, welk soort rotor zou ik het beste kunnen gebruiken of maakt dit niks uit.

Heb zelf o.a. een triax 89 cm draaibaar (SG2100 motor) in samenwerking met een Diseqc Switch 4/1, Astra 19 oost staat op LNB A of 1 + motor via USUALS op aan om te kunnen draaien naar bijv. 5/9/10/42 oost-- 5 west etc. deze staan in het menu usuals 1  van 4 diseqc 1.0.op motor aan.

De astra/eurobird 28.2 oost staat op diseqc 2 van 4 of B astra 23.5 oost staat op diseqc 3 van 4 en de hotbird 13 oost staat op diseqc 4 van 4.

Als ik de schotel naar Astra 19 oost draai dan kan ik tussen de 13/23.5/28.2 oost zappen zonder de motor te draaien hij staat dan voor al deze satellieten goed afgesteld vanzelfsprekend kun je dan draaien naar de door jouw gewenste satellieten afhankelijk vd grote vd schotel uiteraard.

 

ik hoop dat je hier wat aan hebt, succes!

Wiljo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Astra 123 moeten altijd goed staan anders heeft de duo2 geen ontvangst in de huiskamer daarom plaats ik een 2e schotel.

Ik heb een 8 poorts switch kan ik nu de rotor op een vrije poort aansluiten of moet hij eerst via de rotor naar de switch.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb bij mij de t90 op tunerinstelling b zitten met 8 lnb's en de draaibare op tuner a (usals)

de tuner (vu duo) heb ik op auto staan

zo staan de vaste zenders gewoon vast en wil ik nog een andere sat bekijken dan schakelt ie automatich over naar tuner a en zoekt die satelliet op

makkelijker ken het niet

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorrie mijn fout solo2 huiskamer en solo in hobby hok.

Ik stuur met de solo via diseqc 1.1 de switch aan.

Nu wil ik graag de astra 123 vasthouden op 1 schotel de andere word draaibaar.

Kan ik nu direct naar de switch en dan naar de rotor of eersr naar rotor en dan switch ik heb een 8 poorts switch.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan beide  toepassen

Tuner >> diseqc >> 4 lnb’s + 1 motor & lnb

Tuner >> Motor >> diseqc  >> 5 lnb’s

 

Met de laatste manier voorkom je dat de stroom van de motor door de disecq gaat

Er bestaat altijd een zeker risico dat de diseqc opgeblazen wordt als de stroom van de motor te hoog zou worden, of het ooit zover komt ???


De lnb (5) die op de gemotoriseerde schotel zit, die moet afwijkend ingeven worden onder geavanceerd.

In plaats van de lnb toe te wijzen aan 1 bepaalde satelliet, moet men hier gaan voor alle satellieten.

Dat is terug te vinden in de lijst van satellieten, ergens achteraan het lijstje , daar zijn 4 lnb nrs toegewezen boven de 32  


all satellites 1 / lnb33

all satellites 2 / lnb34

all satellites 3 / lnb35

all satellites 4 / lnb36



 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de oplossing al gevonden via de site van wanderer gewoon een uncomitted switch die je met diseqc 1.1 aanstuurt hier sluit je de lnb's en de rotor op aan en de rotor via diseqc 1.2 aansturen 

Stond hierboven ook al eens geschreven dus dank hiervoor

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Gewoon achter de committed switch aansluiten en de geconfigureerde lnb diseqc 1.2 protocol meegeven. De andere lnb's kunnen op protocol 1.0 blijven staan.

 

Zie mijn opstelling met een triax 64cm en een draaibare gregorian 55cm.

 

De gregorian met motor zit op diseqc aa met protocol 1.2

Astra 1 zit op diseqc ab met protocol 1.0

Astra 2 zit op diseqc ba met protocol 1.0

Astra 3 zit op diseqc bb met protocol 1.0

post-31492-0-61865200-1383380258_thumb.jpg

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...