Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik dacht gisteren een buurman in de straat even te kunnen helpen met zijn blokvormige ontvangst op astra 3 van de hd zenders door de bestaande multibeugel te vervangen ( oude beugel kon je nauwelijks schuin zetten).

Ik heb 4 lnb's op de nieuwe multibeugel gezet, astra 1 en hb links van de beugel ( van achter de schotel gezien) en beiden zeer goed ontvangst, astra 2 en 3 staan rechts waarbij astra 3 bijna tegen de a1 aan staat.  In de ontvanger heb ik op alle satellieten een goed signaal en op astra 3 komen de regionale zenders binnen met 15 db, 93 en 99% signaal. De hd zenders doen echter niets, geen of gecodeerd signaal of een data error op het scherm. Op astra 3 werkt geen enkele hd zender maar wel alle regionale zenders. Ik begrijp hier niets van, ik denk zelf dat de zenderlijst corrupt is of zie ik iets anders over het hoofd.  De diseqc switch schakelt prima. 

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Geplaatst:

Beste alfred de witt

Waarschijnlijk was de bestaande multirail een Triax-rail. Die kan normaal maar 7 graden schuin gezet worden maar als je de rail omdraait (zodat het gat in het midden van de rail in de onderste groef zit), dan kun je hem 20 graden schuin zetten.

Heb je de rail wel op de juiste schuinte staan? In Albrandswaard moet deze 10,7 graden schuin staan, d.w.z. over een lengte van 30cm gemeten moet de rechter kant 55mm lager staan dan de linker kant als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt. Dit kun je instellen met een waterpas en een rolmaat.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen