Ga naar inhoud


Samsung Smart TV


Elstoplo

Aanbevolen berichten

Mijne heren,

Ik heb een vraag over de HD Samsung Smart Tv.

Deze is uitgerust met een Satelite ontvanger en is voorzien van een AstonCrypt module, een smartcard van CD

Ik heb een abb. voor het HD pakket.

 

Met deze tv heb ik de indruk dat deze maar ten dele werkt. Niet alle zenders worden doorgegeven en is het eigenlijk zonde om dit abb. te handhaven tenzij.

Ik mag toch aannemen dat de sat. ontvanger de HD zenders wel herkent en doorgeeft.

 

Is er iemand die soortgelijke ervaringen heeft met dit soort tv's en wat zou er aan gedaan moeten worden om dit wel goed te laten werken zoals dat behoort te zijn.

Ben benieuwd naar de reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Deze vraag heeft weinig met Canaldigitaal te maken, dit onderwerp wordt verplaatst naar

HDTV TV's - LCD, LED en Plasma.

.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt toch wel minimaal een duo-lnb (19E + 23E) op de schotel zitten?

heb je de zenderlijst (HD) van canaldigitaal in geladen?

bij mij werkt alles uit de kunst.

als je de 4 sats 13E + 19E + 23E + 28E hebt en daarbij de kanalenlijst van CD in laadt, dan staat HB 13E op plaats 4, dus moet je denk ik de diseqc instellingen van je TV aanpassen aan de volgorde van de LNB's op je diseqc switch:

lijst van canaldigitaal:    wijzigen in bijv:

A1 19E op 1                   2

A3 23E op 2                   3

A2 28E op 3                   4

HB 13E op 4                   1

Bij mijn tv moest dat ook.

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij heeft 4 LNB's en die werken prima! Enige probleem is dat de CI verouderd is en geen HD verwerkt plús dat hij oude groen/grijze smartcards heeft die óók geen HD kunnen verwerken. Voor de TV heeft hij dus nodig een nieuwe CI (wereldbol of witte CI) of omgeploegd CI CAMmetje én oranje smartcard. Voor zijn nieuwe HD ontvanger alleen een oranje smartcard. Het is natuurlijk prima om hier zeg maar second opinion op te doen ( sterker nog! Is zelfs heel verstandig) maar ...... Ik had hem al aangeboden om bij mij grateloos een compatibel CI moduul te komen halen.. Goedkoper kan ik het toch niet maken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij heeft 4 LNB's en die werken prima! Enige probleem is dat de CI verouderd is en geen HD verwerkt plús dat hij oude groen/grijze smartcards heeft die óók geen HD kunnen verwerken. Voor de TV heeft hij dus nodig een nieuwe CI (wereldbol of witte CI) of omgeploegd CI CAMmetje én oranje smartcard. Voor zijn nieuwe HD ontvanger alleen een oranje smartcard. Het is natuurlijk prima om hier zeg maar second opinion op te doen ( sterker nog! Is zelfs heel verstandig) maar ...... Ik had hem al aangeboden om bij mij grateloos een compatibel CI moduul te komen halen.. Goedkoper kan ik het toch niet maken...

tja, deze gegevens staan nergens vermeld, hoe kom je hieraan?

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

CI module CanalDigitaal met de wereldbol erop is aanwezig

Ver 3.03.013SP2

Overige info op module is:

11411135400882

P/N 910050 R1.1

16 6045 147786

 

Ik heb geprobeerd de via de TV deze CI module te updaten maar dat lukt niet.

Heb dus nog steeds geen beeld (zit geldige oranje smartcard In) met HD abonnement

 

Suggestie en tips graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad gemeld dat ik een aston module heb zitten in de Smart TV van mijn zoon zo lees ik.

Excuses voor de verwarring hiervoor, dat is niet juist..

Het gaat inderdaad om:

 

CI module CanalDigitaal met de wereldbol erop is aanwezig

Ver 3.03.013SP2

Overige info op module is:

11411135400882

P/N 910050 R1.1

16 6045 147786

Ik heb geprobeerd de via de TV deze CI module te updaten maar dat lukt niet.

Heb dus nog steeds geen beeld (zit geldige oranje smartcard In) met HD abonnement

 

Suggestie en tips graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"koop een aston module met de juiste sw"

Met SW bedoelt u waarschijnlijk Software omdat ik er niet zoveel van weet stel ik deze vraag.

Welke versie bedoelt u doen en zal het dan wel werken?

Deze vraag is cruciaal voordat ik overga naar een aanschaf van zo'n Aston Module.

 

Overigens ik heb er ééntje in mijn Sat ontvanger zitten, zou ik deze kunnen testen in de TV???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer dat een Aston 1.07 Versie zoftware 2.23 of 2.26 is, ja.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ook wij hebben een Samsung Smart aangeschaf F6770 SS XXN aangeschaft.  Ik krijg bij inlezen van de schotel kanalen alleen de astra 23,5 kanalen.

Waar kan ik kijken of de astra 19,5 gezien wordt en hoe de kwaliteit van het signaal is?  

 

nb ik heb nog een ci module binnen, maar moet dan toch de duitse zenders kunnen zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...