Ga naar inhoud


Rare situatie afstemming eredivisie live 1 HD UPC


cejean
Ga naar oplossing Opgelost door Codx,

Aanbevolen berichten

Ik kijk al een tijdje met mijn dreambox  800HD naar de mijn abbo van UPC.

Daarbij zoek ik nog altijd naar een oplossing om het kanaal eredivisie live 1 HD  in te scannen maar pakt deze niet op geen enkele manier.

Eredivisie live 1 sd wordt wel gevonden en gelukkig kan ik deze gebruiken... maar HD is natuurlijk stukken beter beeld en betaal er overigens voor.

  

Via een forumlid van sat4all heb ik kanalenlijst geinstalleerd met daarin het kanaal eredivisie live 1HD. Daar viel het me op dat de meeste kanalen een ontvangst hebben van zo`n 80 % of hoger. Het kanaal e-div live HD geeft maar 56% en zal de reden zijn dat ik het niet ontvang.

 

Ik heb stekkers vervangen naar een beter type, maar helaas geen verbetering.

Toen zag ik dat bij mijn tv /radio wandcontact doos dat tv in de radio zat en dat radio in de tv.

 

Ik heb deze stekkers omgestekkerd en jawel! BEELD op eredivisie live 1 HD zelfs 85%.

Maar....zap ik nu naar elke willekeurige andere zender dan geven deze allemaal rond de 55% uitslag  (afstemmen mislukt) en krijg nergens meer beeld op dan alleen op Eredivisie live 1 HD....

Net andersom dus.  :confused:  Of dus eredivisie live 1 HD of alle kanalen behalve eredivisie live 1 HD

 

Wie kan me helpen met mijn probleem?

* Dreambox 800 HD
* Dreambox 800 SE

* Zgemma h1

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

Andere goedgekeurde einddoos kopen want als jij radio en tv moet omwisselen om een bepaalde frequentie te ontvangen heb je denk ik een hele oude einddoos die eigenlijk niet geschikt is voor digitale tv

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Andere goedgekeurde einddoos kopen want als jij radio en tv moet omwisselen om een bepaalde frequentie te ontvangen heb je denk ik een hele oude einddoos die eigenlijk niet geschikt is voor digitale tv

 

Zou dat het zijn? Ik heb inderdaad de einddoos zitten die met de bouw van het huis erin is gezet en dat is inderdaad alweer 17 jaar geleden!

 

Bedankt voor de tip, morgen eens gaan proberen.

* Dreambox 800 HD
* Dreambox 800 SE

* Zgemma h1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Codx, heel hartelijk bedankt voor jou gouden tip, want dit was inderdaad de oplossing. :)

Ik heb mijn oude einddoos vervangen door een nieuwe en geeft nu feilloos fox live 1 HD door.

 

Fijn dat ik door dit forum geholpen ben.

 

Dit topic mag worden gesloten.

* Dreambox 800 HD
* Dreambox 800 SE

* Zgemma h1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...