Ga naar inhoud


Nokia mediamaster, hoe Canaldigitaal ontvangen?


Eduard

Aanbevolen berichten


Dat is nog een Irdeto ontvanger , die codering word niet meer gebruikt bij candig .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ned 1 -2-3 en rtl4-5-7-8 e.d. Gaan allemaal via canaal dig.

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat de TS niet opgeeft wat voor Nokia Mediamaster.

 

Er is natuurlijk nog de enige echte Nokia MediaMaster 9500 (dBox-1) en die heeft een Irdeto CAM. Dan klopt antwoord als een bus..

 

Er bestaat / bestond echter ook de Nokia Mediamaster 9800 en die heeft een CI interface waar in principe een Aston of CDS CI CAM in gaat. In dat geval (en alleen in dat geval) zou hij met een nieuwe CI en kaart wel de NL zenders kunnen ontvangen. Uiteraard alleen in SD want meer biedt de ontvanger niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En dan alleen nog maar de SD zenders die in DVB-S uitgezonden worden.

En dat worden er bij Canaldigitaal steeds minder,

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook met een 9500 kun je na aanpassing van cam en firmware seca kijken (heb nog zo'n werkend exemplaar staan)

Maar alleen als je de kaart in een andere seca ontvanger kunt updaten , want dat kan in die aangepaste 9500 niet .

Om daar nog aan te beginnen ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook met een 9500 kun je na aanpassing van cam en firmware seca kijken (heb nog zo'n werkend exemplaar staan)

Maar alleen als je de kaart in een andere seca ontvanger kunt updaten , want dat kan in die aangepaste 9500 niet .

Om daar nog aan te beginnen ?

'k Heb ook zo een  9500 - nu op zolder - staan. 'k Heb hem enkele jaren geleden in orde kunnen brengen dank zij Trust (inderdaad met de beperking dat de kaart niet wordt geupdated). 't Heeft mij mijn eerste pasjes leren zetten in satellietland maar nu zou ik er niet meer mee beginnen.

Nu kan je beter een (eenvoudige) HD (linux) ontvanger, eventueel 2de hands, aanschaffen om vertrouwd te raken met de satellietwereld.

 

Groeten,

Roman

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...