Ga naar inhoud


Hoe aanvullende software zoals VLC Player installeren?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Beste J,

 

het is volgens de aangegeven methode, niet nodig steeds vlc op te zoeken. Er is de vraag of je VLC als default wil hebben. Ja, dan komt VLC  als direct naar voor voren.

 

Maar de andere methode kan natuurlijk ook. Persoonlijk vind ik het opstarten via de web pagina het gemakkelijkst.

 

Succes met je ontdekkingen op Mint.

 

Groet,

 

 

Bram

aangepast door verkerkbr
Link naar reactie
Delen op andere sites


Tonskidutch, waar jij het over hebt zijn de Ubuntu-restricted-extras, die als je Ubuntu zelf installeerd je tijdens de installatie al de vraag krijgt of je die wil installeren.

Mint doet dat niet zie ik nu net en die zul je dan ook via de 'Software-manager' moeten installeren ... echt klik en go.

 

Plaatsje geeft even aan waar je update zit en waar je Software-Manager zit.

post-45009-0-29221700-1386180334_thumb.png

aangepast door donpedro

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Sla het file stream.m3u op (deze gaat als het goed is naar de folder Downloads) en sluit FF

2. Ga naar de folder Downloads

3. Klik met de rechtermuis op stream.m3u en ga naar Properties.

4. Ga naar de Tab 'Open Met'

5. Daar zie je de default boven staan, maar klik nu VLC in de daaronder staande lijst en klik op als default.

6. Sluit het venster.

7. open FF en open een nieuwe stream en als het goed is staat nu VLC al voorgeselecteerd om mee te openen.

8. Je kunt eventueel nog een vinkje zetten dat dit voortaan automatisch moet gebeuren .

 

Donpedro, zoals Tonski ook al schreef, goed gedocumenteerd en in feite gaat het tot en met punt 7 helemaal goed en is VLC selecteerbaar maar het zetten van een vinkje om in het vervolg automatisch op te starten geeft geen goed resultaat want als ik daarna een nieuwe stream open gebeurd er helemaal niets.

 

Nu vind ik dit op zich niet zo'n ramp want op de voorgeselecteerde VLC klikken is voor mij ruim voldoende.

 

In elk geval vandaag weer veel geleerd en ik mij nu iets meer in deze Linux versie verdiepen.

 

Tonski, op de vraag over het afspelen van een .TS file hoef ik volgend mij niet meer in te gaan omdat Donpedro daar al op geantwoordt heeft, correct?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgen,

 

Het ging mij erom, dat je in sommige linux versies extra's moet laden om VLC te kunnen gebruiken voor alle soorten mediabestanden, en dat ontdek je heel snel als je naast het openen van één stream met VLC ook eens één HD opname tracht af te spelen van de VU+ harddisc.

 

Als VLC het bij beiden niet doet ontbreekt de "H.264, MPEG-4 Part 10 of AVC (Advanced Video Coding) is een digitale videocodec, die een zeer sterke compressie van videobeelden nastreeft.

Als je even tante google gebruikt "h-264 opensuse" vindt je de reden (in mijn geval als ik de bog-standard Opensuse erop zet).

Misschien hebben andere dirstro's dat ook... vandaar dat men het niet meteen moet opgeven als je net met linux begint.

 

en ja software management helpt je bij het installeren van die standaard en niet standaard pakketten.

 

(geen nood, was enkel informatie voor de toekomstige linux gebruikers, die dit bericht tegen komen in je draadje Jürgen)

 

ciao ciao

Quadrophenia

The Who

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jurgen , blij dat je het werkend hebt gekregen.

 

Eigenlijk was de uitwerking vanuit Mint 100% dezelfde als bij mijn normale Ubuntu install.

Had ik ook wel kunnen zien aankomen, omdat Mint Ubuntu packages als basis heeft.

Maar ach, had ik ook weer eens wat om in VirtualBox om mee te spelen  :P

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even een afsluitende opmerking.

Nadat ik mijn Dell laptop goed heb kunnen verkopen heb ik gisteren een nieuwe laptop gekocht en daarmee gaat het streamen van HD content via WLAN uitstekend.

 

Wel heb ik Linux Mint nog steeds op mijn oude Acer laptop staan en zal ik af en toch mee gaan stoeien dus dit heeft mij toch aangezet om Linux uit te proberen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...