Ga naar inhoud


Rebox RE9000 tikkende hdd na vervanging moederboard?


peerware

Aanbevolen berichten

Gisteren heb ik mijn RE9000 teruggekregen na een garantie geval. (rode en blauwe pixels in beeld bij hd zenders: moederboard vervangen)

 

Nu valt mij op dat de HDD elke minuut een keer schrijft/leest waardoor die een irritant storend geluid geeft. Net alsof er iemand zachtjes met zijn vinger op tafel tikt. Ik kan me niet herinneren dat dit voor de reparatie ook was. Ik denk het niet want anders was me dit wel opgevallen.

 

Ik heb de hdd al geformateerd, maar dat lost het niet op, timeshift functie helemaal uitzetten lost het ook niet op. Wel merk ik dat er op de 'nieuwe' hardware nog een oude loader staat maar een nieuwere software (loader 1.25, firmware 11.61) Mogelijk dat updaten / downgraden iets oplost, daar ben ik gisteren niet meer aan toe gekomen.

 

Mijn vraag hier:

Zijn er meerdere hier die dit geluid ook hebben?

en wat zijn de mogelijke oplossingen? andere stillere hdd? (zoja welke?) 

(Kan de hdd er eigenlijk ook gewoon uit? ik neem toch op op mijn NAS)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Er zijn een paar mogelijkheden.

 

Er staat een nieuwere software versie op waarbij de HDD regelmatig informatie wegschrijft.

Tijdens de reparatie is de HDD uit de ontvanger geweest en is bij het terug zetten de rubber ophang demping van de HDDD niet of niet goed terug geplaatst.

Tijdens het transport is het pakket gestuiterd en heeft de HDD mechanische problemen. 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm dat zijn goede tips,

 

De hdd is eruit geweest dus ik kan ene kijken naar de ophanging, anders doe ik ook een downgrade naar de vorige software (en een upgrade van de loader)

Lost dat het niet op, plaats ik tijdelijk wel een andere schijf om te kijken of die het ook doet.

 

Er zijn geen opties/settings die dit kunnen veroorzaken (naast timeshifting)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Eigenlijk niet, De EPG wordt eventueel nog weggeschreven naar de HDD.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sluit je HDD aan op je PC en draai diagnostics.

Tikken van een hard disk terwijl die normaal in bedrijf is ligt aan het terugtrekken en opnieuw positioneren van de bewegende koppen.

HDD niet repareren maar zsm vervangen.

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me ook aan de harde schijf te liggen. Haal hem er eens uit en kijk dan wat er gebeurt. Ik weet niet of je time-shift aan hebt staan, anders kun je die ook eens uitzetten.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren nog niks gedaan aan de ontvanger, film aangezet en in 2 uur film is de ontvanger 3x vastgelopen 1x compleet bevroren, 1 keer viel het geluid weg en 1 keer liep het beeld vast en ging het geluid verder. Ik ga er maar weer mee terug ;)

Denk dat je inderdaad terug moet gaan naar de reperateur, zeker omdat er garantie opzit.

Het mooieste zou zijn als je ook nog een andere HDD heb om daarmee nog te testen dat het niet aan je HDD maar aan het NB ligt.

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...