Ga naar inhoud


RTV Utrecht en/of TV Noord Holland


satdr

Aanbevolen berichten

Ik zou graag RTV Utrecht en TV Noord Holland willen kunnen kijken met mijn philips TU1216 in mijn dm8000 met open pli.

 

Als TV Noord Holland in mijn lijst staat, en ik ga zoeken op kanaal 50 om RTV Utrecht te vinden, vind hij hem wel maar dan is TV Noord Holland verdwenen, oftewel ik mag ze niet allebei opslaan?

 

Weet iemand een trucje?

Vu+ Ultimo4k

1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X

OpenPli 7

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kunt ze niet allebei opslaan bij bepaalde ontvangers.

Daarom heb ik ooit een Technisat dvb-t ontvanger gekocht, want die vervangt de regionale zenders niet maar spaart ze op.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor, gaat prima. handmatig scannen en frequentie van RTV Utrecht voor je regio opgeven. Staat dan bij 'last scanned'. Dan toevoegen aan bouquet en klaar is Kees.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is precies wat ik gedaan heb, maar dan vervangt hij rtv noord holland ....???

Dus dan is de regionale utrecht geworden en noord holland is nergens meer te vinden.....

Dat klopt dus ook bij bepaalde ontvangers.O.a die van KPN doen dat. Het zit hem in de code die de Nederlandse regionale zenders meekrijgen. Die is voor alle dezelfde, zodat je bij een rescan alleen de eigen regio vangt.

Nogmaals, niet alle ontvangers doen dat. Koop je een in bv Duitsland, redelijke kans dat die bij een rescan de vorige scan niet vervangt maar bewaart.Zo kun je wel meerdere regionalen in een lijst zetten.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mimisiku: ik heb ook een dm8000 :)

 

@mereltje: lukt niet, nh verandert van naam, zodra utrecht gescanned is word nh utr :(, dus ook met veranderde naam

 

Ik dacht het gevonden te hebben bij hierarchie info, kan hem uitzetten, maar dat mocht ook niet baten.....

Vu+ Ultimo4k

1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X

OpenPli 7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig om te zien hoe de "kenners" afgeven op de standaard KPN Digitenne ontvangers, zonder zelf te weten hoe ze werken.

 

Als sinds de komst van Topfield meer dan 6 jaar geleden kan je met iedere KPN Digitenne ontvanger extra regio's erbij scannen of de regionale op plaats 22 vervangen.

 

Bij de eerste initiële scan zet de ontvanger de regio op plaats 22 die de beste kwaliteit geeft. Dit is logisch en zal in veel gevallen de juiste zijn. Ook worden vanuit deze regionale stroom de landelijk publieke zenders in de zaplijst gezet. Altijd de beste kwaliteit dus.

Als je nu een ander regiokanaal scant, dan komt deze regio boven de 1000 te staan, inclusief Ned1,2 en 3. Deze kan je dan weer handmatig verwijderen. Met de komst van Rebox is ook dit weer aangepast. Na het scannen van een tweede of derde regio komt alleen de regio boven de 1000 te staan.

In alle gevallen blijven de landelijk publieke zenders komen uit het kanaal van de eerste initiële scan, deze heeft immers de beste kwaliteit.

 

Mocht je op plaats 22 een andere regionale zender willen dan volstaat het verwijderen uit de zaplijst en de juiste regio inscannen. plaats 22 is dan gevuld met de gewenste regio zender.

 

Dit alles onbekend? Het staat gewoon op kpn.com

http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail_page/a_id/15778

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is helaas niet mogelijk bij de Dreambox. Service ID is niet uniek bij regionale zenders.

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Ik heb het toen als volgt gedaan:

Eerst gewone scan... Gevonden zenders opgeslagen met DreamEdit..

Toen manueel de multiplex van RTV-Utrecht ingelezen..

Gevonden zenders geimporteerd in DreamboxEdit... Bij mij had RTVNH en RTV-Utrecht dus een andere frequentie.. Zenderlijst gecombineerd opgeslagen en teruggezet naar de Dreambox... Werkt prima...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reaktie Mimisiku.

Ik houd hem in gedachte.

Ik heb het (denk ik) inmiddels opgelost door met Dreamedit de Service ID te veranderen en deze terug te plaatsen.

Helaas heb ik het niet kunnen testen,want omroep Flevoland is momenteel (mogelijk door het weer) niet beschikbaar.

Wel heb ik nog een keer de frequentie van tvnh gescand en nu heb ik 2x tvnh in mijn lijstje staan en allebei werken.

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...