Ga naar inhoud


Afstemming mislukt en 'geen data op transponder'


Mr. M

Aanbevolen berichten

Ik heb de vraag ook gesteld op openPli, maar wellicht hier beter tot zijn recht bedenk ik nu.

 

Mag ik effe iets met jullie afstemmen.

 

Op mijn xp1000 krijg ik van ene op de andere dag Afstemming mislukt en 'geen data op transponder'

Datum staat op 1 jan 1970 geloof ik .

 

Ik heb 3 lnb's en 3 DiSeqs. De tv in de keuken doet het nog, maar sinds vanochtend geeft de Samsung in de woonkamer ook geen helemaal niks meer. Opmerking: Geen of zeer zwak signaal.

 

Op beide dus plotseling geen signaal lijkt het binnen drie weken.

 

De DiSeqs zijn van dezelfde datum (min 10 jaar). Moet ik het daar zoeken? Gaan die er een voor een aan?

 

xp1000 wel geupdated, maar dat helpt natuurlijk niet als er geen signaal is.

Kan ik zo'n sat - finder op de kabel van de Diseq aansluiten? Of mag dat alleen rechtstreeks op een LNB?

 

Dank voor jullie gedachten.

 

gr Marten

Samsung LED C6800 met S2 tuner en 2 maal MaxDigital XP1000

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik zou overal eens de coax afkoppelen sat tv en ontvangers 

dan de spanning ook volledig af zetten, nu sluit je de coax allemaal terug aan en start alles terug op 

op goed geluk dat de switch terug een soort activatie krijgt

ik hoor het wel 

het kan natuurlijk ook zijn dat er ergens vocht tussen zit 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je. Ga ik morgen proberen. Zal de switches ook bekijken. Hangen toch buiten tegen de gevel op het zuiden.

Misshien is je schotel verwaaid en moet ie opnieuw worden uitgericht.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja dan zit er toch ergens een storing in je switch of...

kan je een foto maken van jou satelliet schotel met lnb enz

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, alles kan, maar hier helpt slechts stap voor stap uitsluiten wat er aan de hand is.

Kan je allereerst eens kijken of je andere ontvangers werken op de aansluiting in de keuken?

Daarna zal je een voor een de afgaande kabels op de diseqc switch omwisselen en tenslotte de diseqc's om te controleren of het daaraan ligt.

Blijven uiteindelijk de LNB's over waarvan de betreffende uitgang of bekabeling een probleem kan hebben.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De keuken tuner werkte niet in de kamer.

De ladder erbij, en ja hoor, op 7 m hoogte zag ik het toch: stormschade -> kabels die langs een klimop lopen eruit getrokken.

 

Goeie feestdagen! Ik ga effe een klimop de nek omdraaien :)

 

Marten

Samsung LED C6800 met S2 tuner en 2 maal MaxDigital XP1000

Link naar reactie
Delen op andere sites

mooi dat je het gevonden hebt Mr.M

veel sucses

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...