Ga naar inhoud


Triax 88 met multifeed plaatsen?


Catalán

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Na de SAB 97 te hebben geinstalleerd en daarna de Triax 110, ga ik nu de Triax 88 plaatsen om deze allen te vergelijken.

Sprietje,kun je me aub nogmaals een berekening geven voor Mechelen?

De koppen die ik gebruik zijn de Inverto Ultra Black Twin.

De multifeed is van Triax en is voor 13-19-23-28.

 

Alvast bedankt.

aangepast door Catalán

DM8000 HD - PLi - Cccam 2.3.0 - 500 Gb HDD
Tv Vlaanderen + Canal Digitaal
Samsung Plasma PS-50Q92
Triax 88 [13|19.2|23.5|28.2]

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een Triax 88 is precies hetzelfde als een SAB97 .

 

Sprietje, kan ik hieronder verstaan dat er geen enkel verschil zal zijn kwa ontvangst, tussen de SAB 97 en TRIAX 88 ?

 

Mvg

DM8000 HD - PLi - Cccam 2.3.0 - 500 Gb HDD
Tv Vlaanderen + Canal Digitaal
Samsung Plasma PS-50Q92
Triax 88 [13|19.2|23.5|28.2]

Link naar reactie
Delen op andere sites

SAB neemt de maten inclusief de rand, Triax niet. Daarom is er 2cm verschil tussen die twee merken.

 

Met andere woorden deze zijn identiek en is het weggegooid geld om een triax te kopen als ik al een SAB97 heb?

DM8000 HD - PLi - Cccam 2.3.0 - 500 Gb HDD
Tv Vlaanderen + Canal Digitaal
Samsung Plasma PS-50Q92
Triax 88 [13|19.2|23.5|28.2]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit vind ik terug op het net :

 

SAB
Gemaakt uit zink gechroomd staal met of zonder logo. Deze schotel is lichtgrijs of antraciet van kleur en heeft een polyesteren poederlaagje. Aluminium lnb arm. De f/D-verhouding bij een offset-schotel is de verhouding tussen de breedte van de schotel en de afstand van het brandpunt tot de onderzijde van de schotel, het zo-genaamde focal point. De meest efficiënte lnb voor een offsetschotel heeft een f/D-verhouding van 0,65. SAB heeft in tegenstelling tot andere merken een afwijkende f/D-verhouding van 0,5 voor hun schotelantennes.  Vermoedelijk zijn de SAB-LNB's hiervoor geoptimaliseerd.

 

 

Triax

Als beste Ofset Satelliet schotel 2006 genomineerd en tevens de populairste schotel in België

Deze metalen schotel is kwalitatief hoogwaardig en zeer geschikt voor ontvangst van de Astra-satellieten. De Triax is erg eenvoudig te installeren en aan te sluiten. Zowel de constructie van de schotel zelf als de signaalopbrengst zijn goed. Door het doordachte design van TRIAX behelst de montage slechts 2 minuten. Te verkrijgen in wit/antraciet en in diameters 64, 78, 88 en 110 cm.

DM8000 HD - PLi - Cccam 2.3.0 - 500 Gb HDD
Tv Vlaanderen + Canal Digitaal
Samsung Plasma PS-50Q92
Triax 88 [13|19.2|23.5|28.2]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Catalän

 

Dat SAB een f/D-verhouding heeft van 0.5 was een fout in de specificaties van SAB.

Ik heb ze daar ruim een jaar geleden al op gewezen want als dat echt zo zou zijn, dan zou de duo-lnb van CanalDigitaal er ook niet op passen. Ze hebben me daar op 29 okt. 2012 al een mail over gestuurd dat ze zouden het veranderen. Ik zie dat ze nu hebben staan dat hun schotel een f/D-vervouding heeft van 0,62.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok bedankt voor je antwoord!

 

Wat is volgens jou dan de beste opstelling om met multifeed Astra1-2-3 + Hotbird te ontvangen...

als je moet kiezen tussen een SAB 97 en een Triax 110 ?

Ben benieuwd.

 

Mvg

DM8000 HD - PLi - Cccam 2.3.0 - 500 Gb HDD
Tv Vlaanderen + Canal Digitaal
Samsung Plasma PS-50Q92
Triax 88 [13|19.2|23.5|28.2]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Triax 88 / SAB 97 voldoet in Nederland voor de 4 bekende satellieten prima en heeft met normale lnb’s een uitstekende regenreserve. Het verschil met een Triax 110 zal bij hele harde regenbuien slechts enkele secondes zijn.

Kijk in Zuid-Spanje gebruik ik een Triax 115 omdat daar de Astra 23,5 zwak door komt en dan heeft dat zeker weer zijn voordelen maar voor Nederland is de winst van een Triax 110 t.o.v. een Triax 88 / SAB 97 klein.

Een Triax 110 heeft bijv. wel de voorkeur om de Badr 4 goed te ontvangen maar moet dan wel als een solo-schotel gebruikt worden, dus met slechts één lnb.

 

Ik kan mij ook niet heugen dat er leden van sat4all ooit geklaagd hebben dat een Triax 88 met flinke regen niet voldoet met 4 Inverto Black Ultra’s.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...