Ga naar inhoud


IP ban verwijderen op Spamhouse


ronaldsl

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Een kennis van mij kan geen email meer versturen. Hij krijgt de mail terug met de mededeling dat zijn IP op een blacklist staat van Spamhouse.org.

 

Ik ben al even wezen snuffelen via Google en ik zie dat dit een groter probleem is. Het kan natuurlijk best zo zijn dat er vanaf zijn pc's eea verstuurd is. Beide pc's zijn nu echter helemaal opnieuw geinstalleerd, maar mail probleem blijft.

 

Hoe nu deze blokkade te verwijderen ? Met de experiabox schijnt het ook niet mogelijk te zijn daar een ander IP aan te hangen.

 

Iemand ideeën ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


dat kost geld...

dat hadden we eens in 2004 op bureau, kosten $50 en dat: that really sucks.

bovendien duurt het een eeuwigheid voor dat die blacklist maffia dat omzet via alle DNS servers op de wereld

wij hebben toen die maffia per omweg voor dat gelaten wat ze zijn en ons IP-adres gewijzigd, we hadden er immers 4 van de provider.

 

ciao

Drinkin' Bout You

Nathan Ozug, Nora Jones

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat kost geld...

dat hadden we eens in 2004 op bureau, kosten $50 en dat: that really sucks.

bovendien duurt het een eeuwigheid voor dat die blacklist maffia dat omzet via alle DNS servers op de wereld

wij hebben toen die maffia per omweg voor dat gelaten wat ze zijn en ons IP-adres gewijzigd, we hadden er immers 4 van de provider.

 

ciao

 

Kan ik niet het IP adres veranderen van KPN ? of kan KPN dat doen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook dat kost geld als het niet als extra in de overeenkomst zit bij jou provider kpn

 

je kunt heel simpel iemand zo maar op een blacklist krijgen; door een klacht bij die blacklist maffia met afschrift van de spam-mail te sturen

je kunt er dan echter heel HEEL moeilijk van die blacklist afgehaald worden

 

als er geen spambot en geen onontdekte spambot op de PC staat (onondekt komt ook voor) kun je de provider bellen en om hulp vragen bij het oplossen.

ervan uitgaande dat die vriend alles in orde heeft.

 

ciao ciao

Drinkin' Bout You

Nathan Ozug, Nora Jones

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste keer doen ze nog wel eens gratis hoor. De volgende keren is het sowieso dokken  Maar als je hier je IP invoert krijg je een link wat te doen.  http://www.spamhaus.org/lookup/

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zijn pc hier gehad en een schone W7 installatie uitgevoerd. Outlook opnieuw etc.

 

Ik dacht, als zijn IP AL geblokt is, moet het versturen mail vanaf hier (ander modem IP) wel lukken. NEE dus....

 

We zitten te kloten met de pop en smtp...wat moet het nu zijn ? zonnet of versatel of tele2 of telfort ? Je wordt er niet goed van. EN moet wachtwoord versleuteling aan staan ?

 

en welke poorten voor ingaand en uitgaand ?

aangepast door ronaldsl
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pop is de receiver mail, smtp is de transmitting mail... Hoe het moet ingesteld geeft de provider zelf aan.. Anders even op de help pagina's van de onderhavige provider kijken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

als je collega klant is bij Versatel en jij niet, dan ga je nog geen mails van bij je thuis kunnen versturen.

Dit gaat enkel als je klant bent bij Versatel.

 

Webmail is niet provider gekoppeld dat gaat via je browser en heeft niets met je mail programma te maken.

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...