Ga naar inhoud


makkelijke manier om apparatuur te bedienen


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik heb mijn apparatuur  (Ziggo decoder, Playon HD mediaplayer, Philips DVD speler en Harman Kardon receiver netjes in een kast achter een deur weggewerkt.

 

Ik bedien de apparaten middels de Invisible control van Marmitek. Dit werkt allemaal perfect, maar het is veel te ingewikkeld voor mijn vrouw.

 

Ten eerste ziet ze de apparaten nu niet en ten tweede moet ze voor het kijken van bijv. een film teveel handelingen verrichten. Ze moet het juiste kanaal op de tv kiezen, ze moet de juiste bron op de receiver kiezen etc.

 

Hoe kan ik het haar makkelijker maken. wij hebben wel een One for All afstandsbediening die ook met makro's werkt, maar daar kan zij ook niet mee uit de voeten.

 

Is er een afstandsbediening die makkelijker/duidelijker werkt, waar zij wat makkelijker het bovenstaande mee zou kunnen doen? En waarop ze ook wat duidelijker ziet wat ze doet?

 

Ik heb al een paar afstandsbedieningen gevonden, zoals de Logitech Harmony 1100, maar ik weet niet of deze het probleem helemaal tackelt.

 

Hebben jullie ervaringen en/of ideeen?

 

Groeten Remo

 

PS: Oh en wat ik nog vergeet: Ik heb ook diverse schakelaars van Klik-aan-Klik-uit. Als ik ook deze apparaten ermee kan bedienen dan is het helemaal mooi.

aangepast door Busje komt zo

.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat snap ik nou nooit. Heb je mooie spullen, moet het in een kastje achter een deur?

Net mijn schoonouders.

 

But anyway, met een Logitech kom je een heel eind. Je zit wel een paar avonden te prutten maar dan werkt het wel.

Voor kika heb je een afstandsbediening met RF nodig.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

kom op...

het probleem met een diversiteit aan apparaten en dus afstand bedieningen hebben velen.

 

allemaal verschillende codes en opstaan om de dvd te wisselen moet je OOK nog ;)

 

na verloop van tijd komen er bij jullie (dus ook hier) nieuwe apparaten

maar eigenlijk steeds minder

die worden hier per HDMI-CEC (indien juist geconfigureerd) met één afstandbediening gebruikt.

(de meesten hebben echter zo'n logitech voor meerdere apparaten)

 

DVD's leg ik niet meer in de player, die staan op NAS

Media player is m'n VU+ DUO2 ook al en de data staat op NAS (mag ook op Interne VU+ hdd)

Ziggo kabel gaat op de dvb-c tuners prima op VU+ uno met tuner dvb-c of Ultimo met meerdere tuners dvb-c of DUO2

 

de Harmon Kardon zou (indien wat ouder) met spdif perfekt geluid reproduceren

en

met HDMI aansluitingen beeld + geluid kunnen reproduceren

Type / model afhankelijk ( bij mij is dat de denon avr x2000)

 

dus uiteindelijk maar een afstandbediening nodig en de juiste bron kiezen op die afstandbediening!!!

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...