Ga naar inhoud


Regionale zenders op zwart, FEC Van 3/4 naar 5/6


satede

Aanbevolen berichten

Wat een gekuntsel weer met de zender wijzigingen. Nu is het geluid op Jim Jam ook nog eens bar slecht. Is dat bij anderen al beter?

 

Van dit soort acties wordt je niet echt vrolijk. Je blijft aan de gang!!

En dat het er nu beter van word !! .............................

Mensen worden zo langzamerhand verplicht om HD abonnementen te nemen, anders blijft er weinig te kijken

 

bron canal digitaal -> http://www.canaldigitaal.nl/nieuws/:

De zender Zapp/Zappelin verhuist met ingang van 4 februari en gaat een kanaal delen met de zender FOX Sports Eredivisie 3. Als u de zender handmatig wilt inladen gebruikt u vanaf 4 februari de volgende gegevens: ASTRA 23,5 – 12.129 – V – 27.500 – 2/3.

De zender Jim Jam gaat verhuizen en wordt vanaf 4 februari alleen nog in MPEG4 uitgezonden. Gegevens om de zender vanaf 4 februari handmatig in te laden zijn: ASTRA 23,5 - 11.739 – V – 27.500 – 2/3. 

aangepast door ©TheMenk©
Link naar reactie
Delen op andere sites


Geen idee wat er aan de hand is maar ze zijn aan t klooten. CD weet dat ze een machtspositie hebben en gaan er vanuit dat de klanten de kanaal wisselingen maar zonder morren accepteren. Dit gedrag moeten de kabelmaatschappijen eens proberen........

 

Wat me stoort is dat er keuzes worden gemaakt die schijnbaar alleen maar financieel voordelig zijn voor CD. Schijnbaar is voetbal belangrijker en is de markt voor betalende voetbalkijkers groter dan kijkende kindertjes.

 

Ik wil best af en toe eens een zender/transponder wijziging. Maar CD maakt er n zooitje van. Ik ben me ondertussen aan t overwegen om mijn abonnement bij CD op te zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

...

CD weet dat ze een machtspositie hebben en gaan er vanuit dat de klanten de kanaal wisselingen maar zonder morren accepteren. Dit

Ik wil best af en toe eens een zender/transponder wijziging. Maar CD maakt er n zooitje van. Ik ben me ondertussen aan t overwegen om mijn abonnement bij CD op te zeggen.

Ga naar Ziggo, daar hebben ze bijna geen HD-zenders.

Of naar UPC, daar mag je zelf geen ontvanger kiezen noch een module.

Of naar KPN, waar men klaagt over SD-beeldkwaliteit.

Of dan maar Digitenne?

 

Als je een CD-goedgekeurde ontvanger had gehad, had je niks gemerkt van menige wijziging.

 

Overal wordt geklaagd. Denk maar niet dat het gras bij de concurrent groener is. Ik ken er genoeg die elke dag prijzen dat ze met een schotel en CDS onder UPC, Ziggo, KPN of Digitenne uit zijn gekomen en qua HD-aanbod nu op de voorste rij zitten.

aangepast door Eduard07
  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zelfs zonder CD goedgekeurde ontvanger is er nog genoeg keuze om met slechts 2 of 3 klikken op de afstandsbediening verder te kijken.

Wees blij dat je bij Canaldigitaal nog vrije ontvangerkeuze hebt.

Er zijn genoeg satelliet providers in Europa waar je mag kiezen uit 2 totaal dichtgespijkerde ontvangers, zonder dat je maar iets zelf kan en mag beslissen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eduard: Je hebt gelijk. Het gras is elders vast groener. Overal is wel wat.

 

Je opmerking over het feit dat wanneer ik een CD gecertificeerde ontvanger zou hebben gehad ik niets van menige zenderwijziging zou hebben gemerkt is qua antwoord op mijn bericht dus niet relevant. Tot voor kort werkte het dus allemaal prima op mijn Vu Solo2.

 

Ceesv heeft ook gelijk. Lang leve het feit dat er nog de vrijheid bestaat voor een eigen ontvangerkeuze. Ik denk dat CD nu ook klanten zou verliezen als men zou besluiten een beperkt ontvangerkeuze in te stellen. Het fenomeen gecertificeerde ontvanger is in het leven geroepen om op andere merken ontvangers waarin een CD kaart zit zo weinig mogelijk service te verlenen. Zodra de helpdeskmedewerker vraagt om wat voor ontvanger t gaat en je een merk en type opnoemt wat niet op zijn of haar flowchart vooorkomt valt er meestal eerst een stilte gevolgd met het advies om een fabrieksreset uit te voeren.

 

Het gaat me om hoe er met het gemak dingen worden besloten en uitgevoerd. Nu zit het klagen de Nederlander in de genen, maar lees diverse internetfora en je zult zien dat ik geen roepende in de woestijn ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er is besloten om van MPEG-2 naar MPEG-4 om te schakelen, iets wat bandbreedte en daardoor kosten beperkt.

Iets waar we allemaal voor moeten zijn.

Canaldigitaal heeft altijd aan gegeven dat zij alleen ontvangst met gecertificeerde ontvangers garanderen.( Iets wat ook niet altijd klopt).

Koop je een andere ontvanger kan het dus voorkomen dat je zelf de zenders opnieuw moet programmeren.

 

Voor een VU-solo zijn daarvoor handige oplossingen, even een nieuwe zenderlijst naar keuze downloaden, ook een werkje wat binnen een minuut gepiept is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eduard: Je hebt gelijk. Het gras is elders vast groener. Overal is wel wat.

 

Je opmerking over het feit dat wanneer ik een CD gecertificeerde ontvanger zou hebben gehad ik niets van menige zenderwijziging zou hebben gemerkt is qua antwoord op mijn bericht dus niet relevant. Tot voor kort werkte het dus allemaal prima op mijn Vu Solo2.

(...)

Het gaat me om hoe er met het gemak dingen worden besloten en uitgevoerd. Nu zit het klagen de Nederlander in de genen, maar lees diverse internetfora en je zult zien dat ik geen roepende in de woestijn ben.

Uiteraard gaat menige klager op internetfora om er zijn gal te spuwen.

Vaak zijn het dezelfde posters die klagen. 

 

Tevreden mensen posten (bijna) niet op fora.

Het is de wel meerderheid, dus het moet niet moeilijk zijn op andere wijze contact met hen te zoeken.

 

Maar het mooie van een Vu+ Solo2 is nou juist dat je in een handomdraai kunt aanvullen, deleten, herordenen, voorkeurslijsten maken en flashen. Toch? 

Een nieuwe (HD) zender kun jij al bekijken terwijl die nog in de startblokken staat. Bij menige providers moet je maar afwachten of  een bepaalde HD-zender ooit in een pakket komt. En zo ja, welke er daarna uit vliegen gezien "de beperkte ruimte" en de kosten.  

 

En anders is de Fastscan er nog. Die heb jij ook. Man, je hebt volledige vrijheid, en je vraagt jezelf nog af of een knevelende kabelontvanger misschien toch beter is dan een Vu+ met CDS ? :crazy:

aangepast door Eduard07
  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Discussie gaat hier toch over zenders die op zwart gaan?

 

Dat is dus bij Zapp nog steeds het geval, deze zender is er niet meer zodra er voetbal op fox3 uitgezonden wordt.

 

Geen enkele ontvanger, wel of niet CD gecertificeerd, kan dit opvangen.

 

Kortom de overstap naar mpeg4 levert voor mijn gezin alleen maar een verslechtering op.

Had fox3 met een andere zender gecombineerd, maar niet met zapp24. De naam zegt het al, zapp24 zendt 24 uur per dag uit, laat dat dan ook zo......

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ceesv Met je eens dat Mpeg4 de voorkeur geniet boven Mpeg2. En het inladen van nieuwe zenderlijsten is met mijn ontvanger inderdaad zo gepiept, dus daar piep ik niet over.

 

@Eduard: Om een positief geluid te laten horen: Ik ben zeker een positief ingesteld mens. Tot voor kort werkte het ook allemaal prima. Ik heb in mijn familie en vrienden kring mensen die gebruik maken van kabelontvangers. Ook daar hoor ik met enige regelmaat ellende. Ontvangers die vastlopen, ontvangers die wel audio maar geen video doorgeven.

 

Kwalitatief gezien ben ik het met je eens dat satelliet het mooiste plaatje geeft. Digitenne haalt naar mijn mening bij lange na die kwaliteit niet.

 

Het is dus meer het beleid van CD waar ik tegen aan schop. En daarin kan ik @Erikje dan ook helemaal volgen. Er zitten wel andere zenders in het pakket waarvan ik zeg combineer die met Fox sports. Ondanks dat ik een vermoeden heb waarom ben ik benieuwd naar het argument van CD waarom men dit zo heeft gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...