Ga naar inhoud


Welke schotel in Noord Italie


brentje

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik heb momenteel thuis (omgeving Brussel) een Triax 78 in combinatie met de TVV Duo LNB. Binnenkort gaan we naar Noord Italie (Peschiera del Garda). Welke schotel neem ik best mee in combinatie met de duo LNB? De Triax 78 of de originele TVV 64cm?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Je zal eerst moeten onderzoeken od de duo lnb wel de juiste openingshoek heeft in Noord Italie.

Kijk voor de toekomstige locatie wat de azimuth is voor de Astra 1 en 3, dan weet je het hoekverschil tussen de 2 posities en daarna kan je kijken of er een geschikte duo lnb is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste brendje

Een CanalDigitaal / TvVlaanderen duo-lnb is gemaakt voor een ontvangsthoek van 5,2 graden op een Triax 64. De koppen staan dan 38mm van elkaar.
In Peschiera del Garda is de ontvangsthoek 5,84 graden.
Geplaatst op een Triax 64 zouden de koppen dan 43mm van elkaar af moeten staan.
Geplaatst op een Triax 78 zouden de koppen dan 51mm van elkaar af moeten staan.
Geplaatst in Ned./ Belg. op een Triax 78 zouden de koppen dan 45mm van elkaar af moeten staan.
Een afwijking van 51-38mm= 13mm is erg veel. Door te middelen op beide satellieten krijg je wel ontvangst maar het mooie is er wel van af. Daarom is in Peschiera del Garda een Triax 78 niet echt aan te bevelen.
Een afwijking van 43-38= 5mm is dik voor elkaar. Als je dus een Triax 64 hebt liggen, zou ik die zeker meenemen.

Ik neem aan dat het voor vakantie is. Is het voor lange tijd en wil je toch graag een Triax 78 gebruiken om meer regenreserve te hebben, dan adviseer ik je een duo-lnb te nemen voor een 80-85cm-schotel. Daarvan staan de koppen 53mm van elkaar, een afwijking van slechts 2mm.

De schuinstand van de duo-lnb moet in Peschiera del Garda maar 8 graden zijn i.p.v. 11 graden bij ons.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...