Ga naar inhoud


BSOD, oops.


Con

Aanbevolen berichten

Beste hardware-mannen, ik heb de laatste tijd regelmatig een bsod op mijn W7 (64) machine.

 

Na het opstarten verschijnt mijn desktop en regelmatig (enkele keren per week)

zie ik nog net in een gadget dat mijn processor-verbruik 4 x 100% is.

 

Vanmiddag stond 1 core op 100%.

 

Dat veroorzaakt denk ik ook te hoge temperaturen waardoor ik het bekende scherm krijg.

 

Na een herstart gaat het tot nu toe altijd goed.

 

Wie heeft een tip?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je processor mag geen BSOD veroorzaken ook al staat hij 100% voor lange tijd. Je koeling is dus niet goed dat is zeker. Dus ventilator schoonmaken en/of koelblok goed monteren met niet te veel nieuwe koelpasta

 

Verder zoek eens op bluescreen viewer van Nirsoft... Die laat je precies zien wat de veroorzaker is.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeie tip, die ga ik (na het eten) bezoeken, dank.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch nog ff een aanvulling, blijkbaar wordt 100% coreverbruik in 99 graden Celsius?

 

Ik heb toevallig gisteren gekeken of mijn cpuventilatie draaide bij het opstarten, ja dus.

 

Maar, ik moet zeggen dat de gadget niet goed overweg kan met AMD processors . . .

Dat schijnt algemeen bekend te zijn.

 

Maar goed, ik ga ff surfen naar de bluescreen-viewer.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een processor kan in principe geen 99 graden worden, dan is hij al afgeschakeld of je moet een hele oude AMD hebben die geen beveiliging heeft.  Openhardwaremonitor zal geen moeite met AMD processoren hebben.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je hier iets mee?

 

post-36489-0-05561600-1393274588_thumb.jpg

 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou........ komt het bekend voor???

 

agilevpn sys Errors and Causes

agilevpn sys error like being deleted or modified may bring PC errors as follows:

  • 1. agilevpn sys missing/not found: Mainly because of modification of software, infection of Backdoor:Win32/Delf.DE or Program:Win32/AdaEbook, delete of Avira Antivirus Premium 2012, mistaken operation by users.
  • 2. agilevpn sys entry point not found/application can’t initiate: Similar reason with agilevpn sys missing/not found.
  • 3. agilevpn sys blue screen of death (BSOD): This serious problem is always related with SYS and DRV file which may influence the core of Windows 7/8/XP/Vista.
  • 4. agilevpn sys high CPU/Memory usage: Sometimes you may think that high CPU usage is because of junk files or virus Backdoor:Win32/Delf.DE or malware like CopytoDVD, while what you don’t know is that wrong agilevpn sys could have had a bad impact on CPU and Memory’s usage too.
  • 5. agilevpn sys system crash/program freezing;
  • 6. agilevpn sys runtime error/system32 error;
  • 7. agilevpn sys device can’t work/PC no sound;
  • 8. Slow PC for agilevpn sys: Once agilevpn sys is damaged, all the programs that is linked to it will get affected including your system, which make your PC like Hannspree running speed really slow.

And the reasons for the above agilevpn sys-raising problem could be diverse.

Like what has been mentioned, Backdoor:Win32/Delf.DE infection mainly targeted at agilevpn sys. The purpose of Backdoor:Win32/Delf.DE is to modify the inner data or information of agilevpn sys so that all the related programs like Prey 2 would have no support at all and if agilevpn sys get badly damaged or deleted, the whole system may get corrupted which make agilevpn sys system crash/program freezing come into being or agilevpn sys blue screen of death (BSOD) error. Another thing should be mentioned is that Backdoor:Win32/Delf.DE can also automatically download malware CopytoDVD from http://www.vso-software.fr/ to make a stronger control of your system. You may think that antivirus software like Avira Antivirus Premium 2012 could help you out of this trouble, while the truth is that Avira Antivirus Premium 2012 would remove any files which are related with Backdoor:Win32/Delf.DE including the infected agilevpn sys. Then the error comes. (Please pay attention not to install fake antivirus Program:Win32/AdaEbook).

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap um denk ik, de aanval is nu bij mij begonnen!!

 

Wordt vervolgd.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou........ komt het bekend voor???

"agilevpn sys high CPU/Memory usage"

 

Enig idee hoe ik dat fatsoenlijk maar veilig van mijn pc krijg, www geeft alleen maar wazige tools . . .

Mijn register staat vol van voornoemde verwijzingen.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Winwiz

 

Dat stukje tekst komt vaker voor op internet met vaak dubieuze programmaatjes om het probleem te herstellen.

 

Dit is wat Microsoft er van zegt: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/hardware/ff559023%28v=vs.85%29.aspx

 

 

@Con

Probeer MemTest86 eens.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weet ik wel, maar als je goed kijkt zie je dat er ook naar antivirus verwezen wordt als mogelijke oorzaak. Ik had al diverse dingen bekeken waarbij een mogelijke virus wel erg vaak voorkomt. Vandaar de waarschuwing met de bedoeling om eens goed te scannen.

 

Deze backdoor zou zelfs al door Security Essentials verwijderd kunnen worden. Een geheugen controle kan uiteraard nooit kwaad. :)

 

Ik neem ook aan dat er meerder blue screens geweest zijn. Die kun je met die bluescreenviewer 1 voor 1 oproepen. Als de oorzaak steeds iets anders is moet je het geheugen gaan verdenken. Is de oorzaak steeds gelijk lijkt het erg op een corrupt bestand of driver problemen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De hardware monitor geeft aan dat een processor 100%

belast wordt en zakt daarna over naar een normaal niveau.

 

Inderdaad, ik had er al eerder last van, toen heb ik mijn

voeding ervan verdacht en vervangen.

 

Ik ga verder op zoek.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het valt me op dat 1 core 100% wil draaien bij de start en blijkbaar

lopen de cores alle 4 een keer naar de 100% op een moment waar ik

geen weet van heb.

 

post-36489-0-27542800-1393602291_thumb.jpg

 

 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je naar Taakbeheer gaat en dan het tabblad Processen kun je zien wat die hoge belasting geeft.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die weet ik, maar ik weet niet wanneer dat hoge verbruik plaatsvindt.

 

Ik zoek een tool die het cpu-gebruik monitort (lastig woord (ff opgezocht))

in combinatie met het veroorzakende programma.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...