Ga naar inhoud


Wijziging frequentie Canal 24H en TVE Internacional?


Aanbevolen berichten

  • Moderator

Wanneer het weer wegvalt zou ik als eerste de LNB vervangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo, ik ben helemaal nieuw op dit forum. Ik heb een vraag over de nieuwe frequenties van de Spaanse openbare omroep.

Heel veel jaren heb ik gekeken naar de beide RTVE tv-kanalen Canal 24 Horas en RTVE Internacional en geluisterd naar de bijbehorende 6 Spaanse radiokanalen RNE Radio 1 t/m 5 + Radio Exterior op de Hotbird. Al die zenders zijn op 1-3-2014 verhuisd naar een andere satelliet, nl naar de Astra 1M (11656 V 22.000). Maar ... alle deze radiozenders, behalve RNE Radio 1, zijn kennelijk opeens gecodeerd, ik ontvang wel de signalen, maar hoor niets (met mijn Sedea-ontvanger SNA8550). Weet iemand waarom nu alleen nog RNE Radio 1 (en niet meer RNE Radio Clásica, 3, 4, 5 en Exterior) beluisterd kunnen worden? Alle lijsten die ik vond, melden dat al deze radioprogramma free to air zijn gebleven, maar dat is mijn indruk helemaal niet. Graag jullie uitleg wat het huidige verschil in technische uitzendnorm is tussen Radio 1 (die ik wel beluisteren kan) en de overige radiozenders van ditzelfde pakket.

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pavel, welkom

 

Deze zenders zijn niet gecodeerd hoor. Zijn nog altijd vrij te ontvangen.Staan op de 19.2 sat.

Heb ze daarjuist geprobeerd zonder mijn smartcard.

 

Wimo01

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad alle radio kanalen zijn FTA en in MPEG-2, elke SD- of HD box moet ermee overweg kunnen.

Even de niet werkende kanalen deleten en opnieuw de transponder scannen?

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie tips. Helaas lukt het nog niet - ik heb de transponder natuurlijk opnieuw gescand en krijg alles prima te zien en te horen, behalve dat ik 5 van de 6 radiozenders niet kan horen. Op twee adressen heb ik ditzelfde probleem (in Groningen en in Naarden), waar ik van eenzelfde (al wat ouder) type SEDEA FTA-tuner SNA8550 gebruik maak (ik heb dus twee exemplaren van die tuner). De LNB's geven ruim voldoende signaal. Ik vermoed dat het type tuner hier problemen veroorzaakt, maar dat heb ik nooit eerder en ook nu nog nog op geen enkele andere frequentie meegemaakt, terwijl ik ruim honderd radiozenders heb ingeprogrammeerd onder voorkeuzetoetsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...