Ga naar inhoud


Problemen Disecq motor,RE8000


Gast Sneker

Aanbevolen berichten

Hallo

Sinds een tijdje heb ik ellende.

Als ik op tuner2 kijk(td90 draaibaar) sbs6HD kijk en draai hem naar 0,8west en kijk en tijde en dan weer terug krijg ik na een minuut gecodeerde zender.

Schakel ik over op tuner 1(Gibertini 1meter 4lnbs) dan wel weer sbs6hd en als ik dan weer naar tuner 2 geen beeld.

na de spanning er af te hebben gehad wil die weer.(ook met de andere comercielen)

Als ik een klein stukje moet draaien is er niks aan de hand..

Voeding???? 400ma max per tuner

moter is 350ma maar die zal bij inschakelen meer trekke(aanloopstroom)

Wie weet wat t is?

aangepast door Sneker
Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb t idee dat de voeding te ligt is heb t eerder ghad toen ik vaak richting west keek.

en nu weer eens een keer kijk direct wer ellende na terug draaien A3

Van13 naar 28,2 geen probleem.

Inschakel stroom te veel voor voedinhg.

Paar dikke elcos er bij in?

aangepast door Sneker
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou wel eens kunnen zijn dat de elco die in de voeding die de LNB-spanning voor de tuners afvlakt aan het verouderen is. Hij is gemerkt met C26. Meer informatie  staat in dit onderwerp: http://www.sat4all.com/forums/topic/337292-rebox-80009000-upgrade-naar-8psk/.

 

Groeten,

 

Audioniek

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reactie!!!

Als ik er nu een elco in zet met een grotere capaciteit dan u aangaf kan dat kwaad en heb ik dan meer buffer ?

Dus dat de aanloop pieken en langer draaien van motor opgevangen wordt?

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, wanneer je een grotere elco plaatst kan dit ook negatief uitpakken.

 

Vervangen voor de opgegeven waarde is het beste.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net de kap er even afgehad en de rebox van 2010 heeft geen elco's bij de regelaars.

Zal morgen ff kijken in de onderdelenbak of ik nog 2 van de goede waarde heb.

Bedankt: Ceesv en Audioniek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net de kap er even afgehad en de rebox van 2010 heeft geen elco's bij de regelaars.

Zal morgen ff kijken in de onderdelenbak of ik nog 2 van de goede waarde heb

post-69384-0-69891900-1395264498_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeden nacht!

Vandaag/afgelopen dag :)  de elcotjes er ff in gesoldeerd op de regelaars.

Ik hou het probleem.

C26 nog niet vervangen want wordt niet heet of zo,heb tijdje met deksel er af getest..

En er zit en 105grade type in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kan je een foto plaatsen van de elco's , gesoldeerd op de regelaars?

Ook wanneer een Elco niet warm wordt kan hij toch capaciteit verloren hebben en slecht werken.

Ik zou hem vervangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foto heb ik niet gemaakt van de elco's op regelaars,had de kap er al op voor ik er aan dacht :)

Is in iedergeval zelfde als op de fotos 8psk topic waarvan audioniek de link stuurde.

Zal volgende week wel ff c26 nieuw kopen.

Wist niet wat low ESR inhield maar zijn dus elcos voor in een geschakelde voeding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oja en op de foto zie je veel symbolen van bv diodes en andere componenten die er nog bij op de pcb kunnen.

Wordt het dan een 9000? :D

aangepast door Sneker
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee. De RE-8000 en RE-9000 zijn technisch grotendeels aan elkaar gelijk. Er zijn slechts de volgende verschillen:

- Moederbord is iets anders ingedeeld, omdat de RE-8000 kleiner is en omdat;

- Bij de RE-9000 kun je een 3,5 inch harde schijf inbouwen;

- De voeding bij de RE-9000 is uitgebreider omdat hij aparte secties voor de +5V en +12V voeding van de harde schijf heeft;

- Bij de RE-8000 is de bovenste kaartlezer hardwarematig niet werkzaam/uitgeschakeld.

 

Een 'upgrade' van een RE-8000 naar een RE-9000 (zo die al bestaat) levert derhalve qua mogelijkheden niets op. De apparaten draaien (m.b.v. een resellerchanger) ook elkaars firmware.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke das duidelijk,ik grapte maar.

Nu het volgende.

Ben al een tijdje aan het zoeken maar is mij niet helemaal duidelijk hoe je octagon op de 8000krijgt met werkende smardcard en nederlands menu

Wie zou mij dit kunnen uitleggen?

Wil dit eens proberen,reseller is al octagon omdat ik het eerder geprobeerd heb en toen weer rebox firmware er opgezet heb.

Een update nu via de server(rebox) gaat niet meer

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Open daarvoor even een nieuw onderwerp.

Je vraag heeft echt niets met rotors te maken,

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...