Ga naar inhoud


Golden Media Grand Triple PLUGINS via USB er in zetten, Hoe?


wiljo

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

De Golden Media Grand Triple, heeft in het menu o.a. de z.g. Plug Ins, zoals Oscam. etc.

 

Nu heb ik via een Duits Forum oscam-ymodv v18-t33 voor Spark-receivers+ Configs voor Triple Tuner, in dit geval de Golden Media Grand Triple 1.2.51.( de software die er nu op staat is de 1.2.72 10 maart 2014)

.

Heb de oscam- ymod 18t33 op een (Fat32) usbstick gezet, deze achter op de receiver aangesloten, je krijgt dan volgens beschrijving een z.g. popupmelding?, je ziet links boven in beeld even dat de USB is aangesloten.

Vervolgens kan ik in het menu Plugins er niets mee, rode knop (start OSD) groene knop verwijderen.

 

In het menu Systeem, onder Update heb ik geprobeerd om de PLUGINS met USBstick naar de receiver te krijgen, zag deze in dit menu ook staan maar kon er vervolgens niets mee, wat doe ik fout?

 

Kan iemand mij op weg helpen, heb ik de juiste software oscam-ymod 18t33, maar vooral ook hoe krijg ik deze op de Golden Media Grand Triple? in het menu PLUGINS zodat ik de Canaldigitalkaart weer kan gebruiken?

 

Groet Wiljo

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo,

 

De Golden Media Grand Triple, heeft in het menu o.a. de z.g. Plug Ins, zoals Oscam. etc.

 

In het menu Systeem, onder Update heb ik geprobeerd om de PLUGINS met USBstick naar de receiver te krijgen, zag deze in dit menu ook staan maar kon er vervolgens niets mee, wat doe ik fout?

 

Groet Wiljo

Wiljo, ik weet je ervaring met oscam niet maar naar wat je schrijft lijkt je pas begonnen.

Zelf ben ik geen groot licht in oscam maar heb toch 2 GoldenMedia's met oscam al een 2-tal jaren nagenoeg probleemloos draaien.

De volgen de files in de juiste directory zijn noodzakelijk.

 

/root/plugin/var/tuxbox/config     de files oscam.server, oscam.conf, oscam.dvbapi

 

Als over de inhoud van deze file meer wilt weten kan ik je daar later meer info over geven doch kijk eerst bij het oscam forum gedeelte.

 

groet

Dorus

Octagon 4K UHD SF8008 (OpenPli 8.3) (Oscam  )

 ( Vu+Zero)   (OpenPli 7.3) (Oscam  )
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wiljo, ik weet je ervaring met oscam niet maar naar wat je schrijft lijkt je pas begonnen.

Zelf ben ik geen groot licht in oscam maar heb toch 2 GoldenMedia's met oscam al een 2-tal jaren nagenoeg probleemloos draaien.

De volgen de files in de juiste directory zijn noodzakelijk.

 

/root/plugin/var/tuxbox/config     de files oscam.server, oscam.conf, oscam.dvbapi

 

Als over de inhoud van deze file meer wilt weten kan ik je daar later meer info over geven doch kijk eerst bij het oscam forum gedeelte.

 

groet

Dorus

Hallo Dorus,

Ten eerste bedankt voor jou reactie.

 

Inderdaad ben voor het eerst aan het stoeien met de Golden Media Gr. Tr.en het valt mij niet mee, ben ook niet echt een groot licht op dat gebied, maar prober mij er toch in te verdiepen wat de mogelijkheden zijn.

 

 

Je geeft aan /root/plugin/var/tuxbox/config  de files oscam server,oscam.conf.oscam.dvbapi

Op een Duitse site had ik al gevonden Die Oscam-configs befinden (begeven zich) standaardmatig in var/tuxbox/config/.

 

Mijn concrete vraag is: in welk menuonderdeel haal ik dit binnen op de Golden Media triple, is dat in het menu Systeem en dan Netwerkinstellingen dan FTP of via de Web Server? of anders

 

Wiljo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zult een netwerk aansluiting moeten organiseren, of lan of wlan. Dan kun je met FileZilla inloggen op je STB en alle files op de juiste plek neerzettten. Ik doe dat hier op dezelfde manier maar dan met een Amiko 8900 HD.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar /var een synbolic link is naar /root/plugin/var zijn beiden correct.

Als je zoals waterpas reeds schreef, je d.m.v. bijvoorbeeld "filezilla" op je box inlogt, zul je dat wel merken.

 

 

nog veel plezier met het ontdekken van je nieuwe box.

 

dorus

Octagon 4K UHD SF8008 (OpenPli 8.3) (Oscam  )

 ( Vu+Zero)   (OpenPli 7.3) (Oscam  )
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...