Ga naar inhoud


tarc schotel 2m


thaer

Aanbevolen berichten

Hallo

ik heb een gebruikte schotel van merk trac gekocht zonder origineel stangen voor de lnb.

ik kan de brandpunt berekenen maar dan zet grote twijfel er achter van wegens de precies metingen van de diameter en de diepte van de schotel.

kan iemand mij helpen bij het vinden van het fabriek adres of waar kan ik komen aan de technisch gegevens of manual om de precies focal length of precies stangen lengte te weten .

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er zet drie randen met dan drie verschillende diameters de eerste van 205 cm en de tweede van 202 cm en de derde van 201 cm ... en natuurlijk wordt de diepte anders met elke stand .....

en wordt dan tussen 83.33 - 88.00 cm + de dikte van de feedhooren 1 - 1.5 cm kom ik op 6 - 6.5 cm ter wel de lengte van de lnb haals is 4.5 cm .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak eens wat foto's van je schotel. Een totaalfoto en een gedetailleerde foto van de rand. Die kun je plaatsen via de volledige editor, rechts onderaan.

En de dikte van de feedhorn?
Wat voor een lnb dacht je te gaan plaatsen? Dat moet natuurlijk wel een lnb zijn voor een prime focus schotel waar een scalarring aan bevestigd zit.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Foto's van de schotel

Goede LNB en feedhorn. Althans voor Ku-band.

Maak de bevestiging voor de feedhorn wel zo dat je nog wat kan in- en uit kan schuiven zodat je kan finetunen.

Wat wil je gaan ontvangen dat je 2m nodig hebt?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste thaer

Ik zie het probleem niet. Span een touwtje goed strak over de schotel en meet de diepte. Helaas is de detailfoto van de rand erg onduidelijk. Meet de hoogte van de rand en trek die van de diepte af. Dan kun je het brandpunt zo uitrekenen. De afstand die je uit de berekening krijgt, is van de schotel tot aan de voorzijde van de golfpijp, zie de bijlage.
 

post-60869-0-29349500-1398081566_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Sprietje,

Ik ben gewoon even geinteresseerd hoe dat werkt die berekening  en ik denk niet dat ik het goed heb begrepen want de getallen die ik eruit krijg zijn totaal verschillend :-)

 

Als ik die bijlage tekening van je volg, en ik zou een schotel hebben van 88 diameter breed tot aan de rand en 3 cm diep in het midden

dan zou de berekening zijn (88 x88) / (16 X 3) ? = 166

maar je zegt ook je kan ook gewoon die 88 - 3 doen = 85

 

Alvast bedankt!

VU+ UNO 4K & VU+SOLO2 openpli 4.0 multifeed astra 1,2,3 & hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog nooit een schotel gezien die zo ondiep is als jij  in je voorbeeld aangeeft.
Stel je hebt een primefocus schotel van 120cm en een schoteldiepte van 20cm, dan is de berekening van de brandpuntafstand 120x120=14400. Dit deel je door 16x20cm= 320. Dan is het brandpunt dus 14400: 320=45cm
Je hebt dan een schotel met een f/D-verhouding van 45:120=0,375
Dit is een realistische waarde want de f/D-verhouding van primefocusschotels ligt tussen de  0.28 and 0.42.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ chez Let wel dat dit een berekening is voor een prime focus schotel en niet voor een offset schotel.

Dit ivm de 3 cm diepte.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...