Ga naar inhoud


uitricht problemen


badkarma777

Aanbevolen berichten

Ik start even een nieuw topic.

 

Ik probeer een diseq motor uit te richten (motech sg 2100a) , alles staat goed opgesteld en waterpas, Astra4 slaat uit op 77% in Spark, maar zodra ik aan de remote zit, probeer te scannen , Usals instel of iets dergelijks,  dan draait de motor uit zichzelf maximaal naar het westen 50/60 graden...Als ik m dan met de east-west button terug op nul zet en reset met een haarpin, dan begint de ellende opnieuw.

 

weet iemand wat er verkeerd gaat?

 

bijgevoegd: screenshots van spark instellingen

 

 

 

 

post-67608-0-76603000-1398079955_thumb.jpg

post-67608-0-19884400-1398080001_thumb.jpg

post-67608-0-89111200-1398080041_thumb.jpg

post-67608-0-33162700-1398080278_thumb.jpg

post-67608-0-10459200-1398080345_thumb.jpg

post-67608-0-64050300-1398080376_thumb.jpg

post-67608-0-97771000-1398080413_thumb.jpg

post-67608-0-51891900-1398080466_thumb.jpg

aangepast door badkarma777
Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi,

 

kan je niet tegen de motor " zeggen, draai naar nul"?

i.p.v. manueel naar nul te draaien want dat gaat zijn nul waarschijnlijk niet zijn.

 

Als dit gelukt is dan kan je het geheel, motor met schotel proberen uit te richten op de Astra satelliet.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik start even een nieuw topic.

 

Ik probeer een diseq motor uit te richten (motech sg 2100a) , alles staat goed opgesteld en waterpas, Astra4 slaat uit op 77% in Spark, maar zodra ik aan de remote zit, probeer te scannen , Usals instel of iets dergelijks,  dan draait de motor uit zichzelf maximaal naar het westen 50/60 graden...Als ik m dan met de east-west button terug op nul zet en reset met een haarpin, dan begint de ellende opnieuw.

 

weet iemand wat er verkeerd gaat?

 

bijgevoegd: screenshots van spark instellingen

 

Hallo,

 

Heb je de Longtitude/Latitude Lengtegraad/Breedtegraad gegevens goed in in het menu USUALS?? ik weet niet waar je woont? zie www. Satdishpointer vd gegevens. Als de schotel goed waterpas staat zoals jij aangeeft, en de schotel mooi in een rechte lijn mast/motor vanachter de schotel gezien.

 

Een frequentie op 4,8 oost bijv. frequentie 11824/ 11823 symbrate 27499/27500 DR1 of een andere freq. zie lyngsat 4.8 oost. de schotel naar. referentie draaien =0punt, dan de schotel handmatig draaien tot jij een maximaal signaal hebt, dan bijv, 42 oost en 30 west idem dus motor laten draaien en handmatig naar maximaal signaal brengen. als je dit lukt dan de rest vd satellieten die jij wil 19/23,5 oost etc. uitrichten

 

Wiljo 

aangepast door wiljo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon in Brielle, dus ik denk dat de long. lat. wel goed staan. ik weet niet hoe ik de frequentie wijzig, is dat "TP Wijzigen" misschien??

T probleem is dat de schotel vanaf de astra4 uit zichzelf helemaal naar t westen draait, zonder opdracht...zodra ik een scan doe via het menu, draait de schotel op zn kant en ben ik de astra weer kwijt..  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om te starten de elevatie hoek van de motor staat al fout ingesteld op een latitude van +/- 57 graden dat moet 52 graden zijn ( zie foto 5) corrigeer dat eerst eens , daar blijf je nadien af.

In Brielle zal de elevatie hoek van de schotel 23 graden zijn.

Een schotel met motor kan je pas afregelen nadat je de gegevens in usals ingaf in de ontvanger

Latitude: 51.9026° (noord)

Longitude: 4.1637° (oost)

 

Daarna geef je opdracht aan de motor om naar een bepaalde satelliet te draaien, in uw geval astra 4 op 4.8 oost.

Laat die rustig draaien tot die stopt, zo komt de motor op de juiste positie terecht, ten opzichte van uw nulpunt.

 

Dan schotel lijnrecht ten opzichte van de motor bevestigen, daar staat normaal een streep op

Eventueel de elevatie hoek van de schotel nog wat bijregelen

Voor de richting naar de satelliet verdraai je nu de hele constructie (inclusief motor) op de mastbuis, tot je ontvangst hebt.

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mebo, op foto 5 moet je het ""driehoekje"" onder de bout aanhouden.

De latitude staat dus goed, mag wel een ietsje minder (latitude staat ietsje boven de 52  

 

Badkarma, heb je na het invoeren van de latitude en longitude, de gegevens gesaved in

je ontvanger ?. Zo ja, daarna de motor en schotel draaien om de pijp van de schotelvoet,

todat je zo hoog mogelijke signaalkwalitet hebt, probeer diverse transponders op deze

Astra 4

aangepast door Seniorsatter
Link naar reactie
Delen op andere sites

De breedte staat goed afgesteld +/- 52 graden, kijk even direct boven het driehoekje op afbeelding 5. Ik heb het als volgt gedaan; Astra 4 in het menu als referentie instellen (nulpunt) en dan met de rotor+schotel (rotor staat op nul!!) meteen naar Astra 4 gaan draaien (op de mastbuis) , dan misschien nog wat finetunen (azimuth en elevatie, optimaal voor het sterkste signaal) Terug naar binnen en vervolgens in het menu een voor een naar de satellieten draaien die je wilt uitlezen, en scannen. 

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke, bedankt voor t meedenken. De latitude/longtitude had ik omgewisseld.. :grin: die staat nu goed en ik kan alles ontvangen met 76~85% Q , das al beter dan t was. Kweet niet of er nog meer uit zo'n schotel kan halen, maar ik kreeg m echt niet strakker op Astra4 uitgericht. Ik ga nog even testen, NED1 is gecodeerd in ieder geval (!??), de rest werkt wel, ik ben nog voorzichtig optimistisch want ik ben er al twee dagen mee bezig geweest.

aangepast door badkarma777
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...