Ga naar inhoud


Streamen van HD kanalen via XBMC 13 Gotham naar Android tablet


Jürgen

Aanbevolen berichten

Over streaming naar een tablet lopen al wat topics van mij in het VU+ forum.

Omdat dit onderwerp echter niet expliciet in het VU+ forum thuishoort plaats ik dit onderwerp maar hier.

Sinds tijden wil ik HD TV kanalen vanuit mijn VU+ SOLO2 satellietontvanger naar mijn tablet streamen.
Tot nu toe gebruikte ik hiervoor DreamDroid i.c.m. met diverse videoplayers zoals VPayer, BSPlayer, ed.
Omdat dit alleen met veel haperingen verliep en meestal helemaal niet en ik dit verweet aan de beschikbare hardware besloot ik een zwaardere tablet te kopen en wel een Samsung Galaxy Note 10.1 Edition 2014.
Ik was van mening dat deze hardware ruimschoots geschikt zou moeten zijn om HD TV beelden te kunnen streamen maar ook dat loopt nog niet van een leien dak.
De eerste paar minuten gaat het prima maar daarna volgen al snel haperingen met tenslotte volledig vertekende beelden.
Aan de WiFi verbinding kan het niet liggen want naast dat ik een zeer goede 5GHz verbinding gebruik gaat het streamen via dezelfde WiFi naar een Windows 8.1 laptop i.c.m. VLC Player of DreamStream E2 perfect en dus altijd zonder haperingen.

Toen ik voor het eerst over XBMC 13.0 Gotham las / op geattendeerd werd besloot ik ook maar deze optie te proberen.
Wie schetst mijn verbazing toen ik na de eerste installatie moest constateren dat de stream van HD kanalen zoals RTL7 HD of Discovey HD, etc feilloos en zonder haperingen verliep.

Ik had in elk geval de verzekering dat het streamen van HD kanalen via XBMC functioneerde maar dat was alleen voor de eerste keer want nu kwamen de problemen.
De vraag is nu natuurlijk waar het onderstaande beschreven probleem aan te wijten is, aan de hardware (b.v. Buffering, decodering, etc.), Andoid 4,3 software of de XMBC software.

Hierbij een paar feiten:

Als ik een en dezelfde HD zender zoals b.v NED1 HD stream dan is het volledig willekeurig of de stream probleemloos verloopt, soms gaat die goed en soms met vertekende beelden, zie bijlagen.
Het is dus niet zo dat alleen bepaalde Nederlandse gecodeerde HD kanalen wel of niet goed gaan, in feite kan de stream bij alle HD kanalen goed gaan alleen weet ik nooit wanneer.

De Duitse dus (nog) niet gecodeerde HD kanalen zoals ARD Das Eerste HD, ZDF HD etc. gaan altijd goed.
De meeste vrije SD kanalen zoals BVN gaan altijd goed.

De Nederlandse gecodeerde SD kanalen van de Regionale Omroepen zoals TV Gelderland gaan ook niet goed, dus soms wel, soms niet.
Zo kreeg ik begin van de middag TV Gelderland niet goed terwijl TV Drenthe wel constant goed ging waarbij ik moet toevoegen dat het programma van TV Drenthe op dat moment oude beelden in 4:3 uitzond maar naar mijn mening verandert dan toch niets aan de stream.

Het lijkt erop alsof het iets te maken heeft met de te streamen videoformaten waarmee de tablet niet altijd goed mee weet om te gaan.

Herkent iemand dit probleem of heeft er iemand een mening, suggestie hierover?

post-37183-0-27304400-1399807329_thumb.jpg

post-37183-0-24494800-1399807344_thumb.jpg

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik gebruik Vu+ Player,  http://playboard.me/android/apps/com.vuplus.vuplusplayer

en weet niet of dit alleen met VTi op je ontvanger werkt.

Kom wel zelfde problemen tegen op o.a. Can. Digitaal HD zenders en op TF1, FR2, maar niet op ARD/ZDF.

Ook de Regionalen, geen probleem.

 

Op mijn laptop geef ik 192.168.X.X in en kan dan zonder probleem alle zenders zien,

daarvoor VLC player geinstalleerd, dit in combinatie werkt wel goed.

Dus voor tablets moet er nog aan de weg getimmerd worden.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

VU+ Player heb ik nog niet geprobeerd, zal deze ook nog eerst bekijken.

Naar mijn mening heeft deze player t.o.v. de overige players, m.u.v. XBMC, het voordeel dat hier geen gebruik wordt gemaakt van externe players zoals VLC, VPLayer, BSPlayer of wat dan ook maar handelt alles zelf af.

 

In feite is het toch te gek dat een tablet waarin een processor ARM Cortex-A15 + ARM Cortex-A7 plus 3 Gb aan RAM geïnstalleerd is een dergelijke stream niet aan kaan.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee nog niet maar ik zou ook niet weten hoe ik een transportstream moet afvangen en deze dan naar een nog nader te bepalen locatie te verplaatsen.

 

Binnen Windows is dat niet zo'n probleem want daar wordt dan een bestand stream.m3u verzonden die ik wel kan opvangen.

Ik weet echter niet hoe dat op een Android tablet functioneert.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus voor tablets moet er nog aan de weg getimmerd worden.

 

Ik heb VU+ Player geïnstalleerd en tot nu toe ben ik niet ontevreden want de tablet streamt nu meer dan 3 uur onafgebroken HD content van de Nederlandse gecodeerde CD kanalen zoals NED1 HD, Discovery HD en RTL4 HD.

Soms heel even een hele kleine hapering / vertekening maar dat mag geen naam hebben.

In elk geval veel beter dan ik tot nu toe met andere players heb ervaren.

 

Ik blijf nog wel even afwachten voordat ik echt enthousiast maar het schijnt de goede kant op te gaan.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jürgen,

 

Dan heb je geluk, heb de app opnieuw geinstalleerd en het bleef alles bij het oude.

Maar ik heb wel meer pech.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Samsung Galaxy 3 Light 7 inch.

Misschien ligt het aan de processor, of RAM geheugen.

Heb deze NIET gekocht om TV te kijken, maar meer om gedownloade muziek clips te bekijken.

Moet af en toe naar Ankara en zit dan 2X  11 uur op de bus en dan, met oordopjes in, gaat de tijd wat sneller.

Buiten is genoeg te zien, maar zit meestal op de nachtbus, vandaar.

En Internet er bij is natuurlijk ook handig.

Was een beetje off topic, en meer om aan te geven dat ik TV kijk op een TV en soms laptop.

Voor de rest, leuk apparaat voor weinig geld, 380TL=  €130.--.

 

Aan hen die er wel TV mee kijken, dus een tablet, hoop ik dat er een oplossing komt.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...